اخبار اینترنت

فیسبوک از مرز ۳ میلیارد کاربر فعال ماهانه عبور کرد

به گزارش اپ خونه،بر اساس آخرین گزارش سه ماهه متا، فیس بوک بیش از ۳ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.

این عدد کاملاً خیره کننده است. اگرچه محبوبیت فیس بوک در میان جوانان کاهش یافته است، این پلتفرم هنوز مرده نیست.

در کل خانواده برنامه های متا – که شامل واتس اپ، اینستاگرام، مسنجر و اکنون Threads می شود – ۳.۸۸ میلیارد کاربر فعال ماهانه وجود داشت. این تقریباً نیمی از جمعیت جهان است.

نقاط عطف سرگرم کننده هستند، اما شاید مهمتر از آن برای متا و سرمایه گذاران آن، کاربران فعال روزانه اند که به رشد خود ادامه داده اند.

فیس بوک روزانه ۲.۰۶۴ میلیارد کاربر فعال دارد که این رقم در سه ماهه گذشته ۲.۰۳۷ میلیارد بود.

این رشد بسیار مهم است، زیرا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱، فیس بوک اولین کاهش سه ماهه خود را در کاربران فعال روزانه گزارش کرد.

این رشد می‌تواند تا حدی توسط Reels، ویژگی کپی‌برداری TikTok که متا به شدت در اینستاگرام و فیس‌بوک اعمال می‌کند، هدایت شود. به گفته مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، Reels روزانه ۲۰۰ میلیارد بازی در خانواده برنامه ها دریافت می کند.

پلتفرم اجتماعی جدید مبتنی بر متن که با اینستاگرام گره خورده است، Threads نیز طبق نظرات زاکربرگ بسیار خوب عمل می کند.

زاکربرگ گفت :

« فکر می‌کنم ما هیجان‌انگیزترین نقشه راه را در پیش داریم که در این مدت دیده‌ام . ما شاهد رشد بی‌سابقه‌ای از ورود بودیم و مهمتر از آن، ما روزانه شاهد بازگشت افراد بیشتری نسبت به آنچه قبل بود، هستیم.»

Threads در عرض پنج روز به ۱۰۰ میلیون کاربر رسید . به طور طبیعی، قرار نیست همه آن افراد به پوسترهای اختصاصی Threads تبدیل شوند. اما هفته گذشته، زاکربرگ پست کرد که ” روزانه ۱۰ میلیون نفر برمی گردند ” که بسیار چشمگیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا