اخبار اینترنت

فیسبوک قصد دارد تب اخبار خود را در ایالات متحده و استرالیا ببندد

به گزارش اپ خونه، متا در تلاش است تا از مقررات مربوط به رسانه های خبری و پیچیدگی های پرداخت فاصله بگیرد زیرا قصد دارد تب اخبار را در فیس بوک در ایالات متحده و استرالیا حذف کند. این شرکت گفت که این مورد را در آوریل ۲۰۲۴ حذف خواهد کرد .

سال گذشته، متا فیس‌بوک نیوز را در بریتانیا، آلمان و فرانسه متوقف کرد و گفت که می‌خواهد منابعی را به محصولات و خدمات تخصیص دهد که برای مردم بیشترین ارزش را دارند.

این شرکت اعلام کرد که تعداد افرادی که از فیس بوک نیوز در استرالیا و ایالات متحده استفاده می کنند در سال گذشته ۸۰ درصد کاهش یافته است.

“به عنوان یک شرکت، ما باید زمان و منابع خود را بر روی چیزهایی متمرکز کنیم که مردم به ما می‌گویند می‌خواهند بیشتر آن‌ها را در پلتفرم ببینند، از جمله ویدئوهای کوتاه.”

سال گذشته، متا گفت که اخبار کمتر از ۳ درصد محتوای آنچه مردم در فید می بینند را به خود اختصاص داده است. به احتمال زیاد، کاربران ممکن است متوجه این کاهش تب نشوند. طی سال‌ها، ناشران نیز شاهد کاهش ترافیک ارجاع از فیس‌بوک بوده‌اند .

سرنوشت تعطیلی فیسبوک نیوز به دلیل اقدامات نظارتی و کناره گیری متا از سرمایه گذاری در محصولات جدید است .

قوانین تصویب شده در استرالیا و کانادا منجر به این شد که مقامات از پلتفرم ها بخواهند برای محتوای خود به ناشران آنلاین پول پرداخت کنند. این شرکت در آگوست سال گذشته شروع به مسدود کردن لینک های خبری برای کاربران در کانادا کرد.

متا تصریح کرد که اطلاعیه بر معاملات فعلی شرکت با ناشران تا زمان انقضا تأثیری ندارد. به علاوه، در استرالیا و ایالات متحده، مردم می‌توانند اخبار را در فیدهای خود به اشتراک بگذارند و ناشران می‌توانند صفحات خود را مدیریت کرده و پیوندها را در آنجا پست کنند.

این شرکت فقط تاکید کرد که قصد ندارد روی محصولات جدید مرتبط با اخبار سرمایه گذاری کند.

«علاوه بر این، برای اطمینان از ادامه سرمایه‌گذاری در محصولات و خدماتی که باعث تعامل کاربران می‌شود، برای محتوای خبری سنتی در این کشورها وارد معاملات تجاری جدید نخواهیم شد و در آینده محصولات جدید فیس‌بوک را به‌طور خاص برای ناشران اخبار ارائه نخواهیم داد.»

متا از تخصیص مداوم تلاش ها به سمت اخبار عقب نشینی کرده است. آدام موسری، رئیس اینستاگرام سال گذشته گفت که این شرکت قصد ندارد اخبار را در Threads ، یک شبکه اجتماعی که سال گذشته راه اندازی شد، تقویت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا