اخبار اینترنت

قوانین پرداخت اپ استور تغییر نمی کند زیرا نبرد اپل با Epic Games به دادگاه عالی می رود

به گزارش اپ خونه، قوانین فعلی اپ استور اپل همچنان پابرجا خواهد ماند، زیرا پرونده آن در مورد سازنده Fortnite Epic Games به دادگاه عالی می رود – به این معنی که توسعه دهندگان نمی توانند به این زودی مشتریان را به سیستم های پرداخت خود هدایت کنند.

این دو غول فناوری بر سر الزام اپل برای استفاده از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای، ساختار کمیسیون و همچنین شیوه‌های ادعایی انحصاری‌اش – چیزی که دادگاه‌های پایین‌تر تشخیص دادند اینطور نیست، مبارزه کرده‌اند .

Epic خواسته بود که تصمیم اخیر دادگاه تجدید نظر فدرال در حالی که پرونده در عالی ترین دادگاه کشور مورد بحث قرار می گرفت، باقی بماند، اما اکنون این درخواست رد شده است.

در صورت موافقت، اپل مجبور می‌شد به برنامه‌های اپ استور این امکان را بدهد که پیوندها یا دکمه‌های خود را به سیستم‌های پرداخت غیر اپل ارائه دهند و عملاً به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که از کمیسیون ۱۵ تا ۳۰ درصدی اپل برای خرید و اشتراک دور بزنند.

اگرچه اپل تا حد زیادی برنده پرونده ضد انحصار خود در دادگاه‌های پایین‌تر شد، قوانین مربوط به پرداخت‌های درون برنامه‌ای تنها زمینه‌ای بود که در آن شکست خورد – و چرا به مبارزه ادامه می‌دهد.

پس از اینکه پرونده به دادگاه استیناف ناحیه نهم ایالات متحده رسید، قضات بر اساس قانون رقابت ناعادلانه کالیفرنیا، حکم دادگاه بدوی را به نفع Epic تأیید کردند.

این تصمیم می‌تواند بر توانایی اپل برای تنظیم قوانین «ضد فرمان» برای App Store تأثیر بگذارد که امروزه توسعه‌دهندگان را از اشاره به گزینه‌های دیگر برای پرداخت به غیر از سیستم پرداخت خود اپل محدود می‌کند.

Epic، به طور طبیعی، علیرغم ادامه مبارزه حقوقی، می‌خواست این حکم پابرجا بماند. جای تعجب نیست که دادگاه پاسخ منفی داد. پیش از این، اپل درخواستی دریافت کرده بود که حکم دادگاه استیناف را به طور موقت ۹۰ روز به حالت تعلیق درآورد و درخواست تجدیدنظر خود را به دادگاه عالی ارائه کرد.

بلومبرگ ابتدا خبر تصمیم دادگاه عالی را گزارش کرد و خاطرنشان کرد که قاضی النا کاگان تصمیم گرفت تصمیم دادگاه تجدید نظر را اجرایی نکند.

در این گزارش آمده است، با این حال، اگر قضات دادگاه عالی از رسیدگی به این پرونده خودداری کنند، حکم پابرجا خواهد ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا