اخبار اینترنت

لپ‌تاپ‌های CoPilot+ متعلق به مایکروسافت

به گزارش اپ خونه، مایکروسافت رسما گام بزرگ بعدی خود را در مسابقه هوش مصنوعی با آخرین نسل دستگاه های خود یعنی لپ‌تاپ‌های CoPilot+ برداشته است.

اولین موج از لپ‌تاپ‌های Copilot+ با پردازنده‌های Snapdragon X Elite و Snapdragon X Plus که برای اولین بار در ۲۰ می رونمایی شد، چند روز پیش وارد بازار شد.

در حال حاضر، چیزهای زیادی برای دوست داشتن این دستگاه وجود دارد، و همانطور که تقریباً در مورد هر قطعه فناوری وجود دارد، برخی از افراد در مورد این لپ‌تاپ‌های جدید چیزهایی را دوست ندارند.

ما این موضوع را با فهرست کردن اینکه چرا باید و نباید در مورد لپ‌تاپ‌های Copilot+ جدید هیجان زده باشید، برای شما تجزیه می‌کنیم.

چه چیزی یک لپ تاپ COPILOT+ را می سازد؟

اما قبل از اینکه در مورد این موضوع به طور عمیق صحبت کنیم، اجازه دهید ابتدا در مورد آنچه که یک کامپیوتر Copilot+ را می سازد صحبت کنیم.

برای شروع، مایکروسافت تعریف می کند که هر لپ تاپ برای نشان دادن نام تجاری Copilot+ باید دارای یک چیپست با یک واحد پردازش عصبی (NPU) با قابلیت حداقل ۴۰ TOPS (عملیات Tera در ثانیه) برای عملیات پیچیده مبتنی بر هوش مصنوعی روی دستگاه باشد.

علاوه بر این، لپ تاپ باید حداقل ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی متوسط ​​برای مدیریت برنامه های روی دستگاه داشته باشد.

اگر هر لپ‌تاپ دارای این مشخصات باشد یا از آن فراتر رود، می‌توان نام تجاری Copilot+ را توسط مایکروسافت به آن اعطا کرد.

چرا باید هیجان زده باشید؟

۱. دلیل اصلی هیجان‌زده شدن در مورد راه‌اندازی اولین موج لپ تاپ های Copilot+ این واقعیت است که، حداقل روی کاغذ، قول می‌دهند برای کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی روی دستگاه که محدود به آن نیستند عالی باشند و یک چت بات ساده می تواند انجام دهد.

از ارائه پشتیبانی از وظایف مولد هوش مصنوعی گرفته تا حتی کمک به شما در ایجاد پس‌زمینه برای تماس‌های ویدیویی، توانایی تولید کپشن  به ۴۴ زبان برای تماس‌های صوتی، تصویری یا ویدیویی، کمک به کاربر در تعامل با برنامه‌هایی مانند Adobe Creative Suite و حتی بهینه سازی عملکرد لپ تاپ شما و همچنین عمر باتری، Copilot+ PC مزایای زیادی را نوید می دهد.

۲. لپ تاپ های Copilot+ همچنین مقدار مناسبی از power را برای فرآیندهای هوش مصنوعی روی دستگاه فوق الذکر ارائه می دهند.

در مقایسه با حداقل ۴۰+ TOPS پهنای باند خام NPU ارائه شده توسط لپ تاپ های Copilot+، شما فقط ۳۸ TOPS در چیپست M4 اپل که اخیراً معرفی شده و ۱۸ TOPS در چیپست M3 که در اکثر مک بوک ها و آیپدهای خود استفاده می کند، دریافت می کنید.

همچنین لازم به ذکر است که ۴۰ TOPS حداقل برای واجد شرایط بودن برای لپ تاپ Copilot+ است و این عدد در لپ‌تاپ‌های فعلی Snapdragon X Elite و برخی دستگاه‌های آینده مانند Acer، Asus، Dell، HP، Lenovo و Samsung به ۴۵ TOPS می‌رسد.

۳. یکی دیگر از حوزه های کلیدی تمرکز بر روی این دستگاه، توانایی لپ تاپ های Copilot+ برای افزایش قابلیت های دوربین در دستگاه است.

برای مثال، دوربین‌های Surface Laptop Edition 7 و Surface Pro 11th Edition که اخیراً عرضه شده‌اند، دارای ویژگی‌های تقویت‌شده با هوش مصنوعی مانند تماس چشمی، فیلترهای خلاقانه و تاری پرتره هستند.

Copilot new

همه این ویژگی‌ها در کنار هم به کاربران کمک می‌کنند تا چیزهای بهتری ارائه دهند و فقط برای تماس‌های ویدیویی حرفه‌ای امروزی در محل کار مفید باشند.

چرا نباید هیجان زده باشید؟

اما در حوزه لپ تاپ های Copilot+ همه چیز خوب نیست. در حال حاضر، این آخرین نسل از لپ‌تاپ‌های سازگار با هوش مصنوعی احتمالاً جالب‌ترین ویژگی‌ها را ندارند، و شاید بتوانیم ویژگی بحث‌برانگیزی را که Copilot با آن به ارمغان می‌آورد، اضافه کنیم.

این قابلیتی است که بر روی کاغذ، تمام کارهایی را که روی لپ تاپ خود انجام می دهید برای عملیات یادگیری ماشینی بهتر و برای کمک به شما در به خاطر سپردن و مرور مجدد هر کاری که در گذشته در لپ تاپ خود انجام داده اید، با صرفاً درخواست از رایانه خود برای یادآوری آن ها زیر نظر دارد.

از درخواست تصویری که دیروز ویرایش می‌کردید تا تصاویری که هفته‌ها پیش در هارد دیسک خود ذخیره کرده‌اید یا در وب‌سایتی مرور کرده‌اید، یک لپ تاپ Copilot+ اساساً می‌تواند نتایج دقیقی را برای چنین پرسش‌هایی بدون سر و صدا ارائه کند.

با این حال، مشکل در اینجا نهفته است. برای ارائه این سطح از پاسخ‌های دقیق به درخواست‌های خاص، رایانه‌های شخصی Copilot+ از Recall برای گرفتن عکس‌های فوری از هر اقدامی که بر روی لپ تاپ خود انجام می‌دهید به صورت ثانیه به ثانیه استفاده می‌کنند.

اگرچه راحت است، اما این ویژگی و روش‌های آن، خطری جدی برای حریم خصوصی داده‌های افراد ایجاد می‌کند.

به این ترتیب، مایکروسافت به دلیل نگرانی‌های مشابه با واکنش‌های شدید زیادی مواجه شد، که تضمین می‌کرد که Recall از لیست ویژگی‌هایی که در زمان عرضه اولین لپ تاپ  Copilot+ در ۱۸ ژوئن ارائه می‌شد حذف شود.

به غیر از Recall، همچنین گزارش هایی در مورد مشکلات سازگاری با برخی از برنامه های کاربردی در نسل اول لپ تاپ های Copilot+ وجود دارد.

به طور کلی، به راحتی می توان گفت که در سرزمین لپ تاپ های Copilot+ همه چیز خوب نیست، و قبل از اینکه این دستگاه های جدید مایکروسافت به نام های آشنای واقعی تبدیل شوند، باید کارهای زیادی انجام داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا