اخبار کسب و کارها

لپ تاپ ها به چند نوع تقسیم می‌شوند؟

‌لپ تاپ‌ها را می‌توان براساس عوامل مختلفی تقسیم بندی کرد. شما می‌توانید با توجه به شرایط و بودجه خود و انتظاری که از یک سیستم دارید، برای خرید لپ تاپ لنوو، ایسوس یا سایر برندها اقدام نمایید. ما در این مطلب قصد داریم انواع لپ تاپ را براساس کارکردی که در حوزه مهندسی، اداری، رندرینگ و گیمینگ دارند بررسی کنیم تا شما با آن‌ها آشنا شوید. جهت اطلاعات بیشتر برای خرید لپ تاپ تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با انواع لپ تاپ

در این بخش انواع لپ تاپ گیمینگ، اداری، رندرینگ و مهندسی را بررسی خواهیم کرد؛ تا شما با مطلع شدن از چگونگی کارکرد آن‌ها بتوانید برای خرید لپ تاپ مورد نظر خود از فروشگاه‌های معتبر اقدام کنید.

لپ تاپ مهندسی

لپ تاپ مهندسی یکی از انواع لپ تاپ‌ها است که برای انجام کارهای مهندسی مانند: طراحی سه بعدی، شبیه سازی و محاسبات سنگین طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لپ تاپ‌ها به طور معمول دارای پردازنده‌های قدرتمند، حافظه رم بالا و کارت‌های گرافیک پیشرفته هستند.

همچنین این نوع از لپ تاپ‌ها معمولا صفحه نمایشی با کیفیت بالا، وزن سبک و عمر باتری طولانی دارند. بهتر است بدانید که پردازنده قلب تپنده یک لپ تاپ مهندسی است و لپ تاپ‌هایی که پردازنده قدرتمندتری دارند، عملکرد بهتری را برای کارهای مهندسی ارائه می‌دهند. علاوه بر آن، کارت گرافیک نیز برای کارهای گرافیکی مانند طراحی سه بعدی و شبیه سازی در کارهای مهندسی ضروری است.

در حالت کلی هنگام خرید لپ تاپ مهندسی، باید شرایط و نیازهای خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر به دنبال یک لپ تاپ برای انجام کارهای مهندسی سنگین هستید، باید لپ تاپی را با پردازنده قدرتمند، کارت گرافیک پیشرفته و مقدار زیادی رم خریداری کنید.

لپ تاپ اداری

لپ تاپ اداری، همانطور که از اسمش پیداست، برای استفاده در محیط‌های اداری طراحی شده است. این نوع از لپ تاپ‌ها معمولا دارای مشخصات فنی متوسط تا بالا، عمر باتری طولانی، امنیت بالا و قابلیت حمل آسان هستند. لپ تاپ اداری می‌تواند در برندهای مختلفی مانند ایسوس و لنوو طراحی شود. لپ تاپ ایسوس و لپ تاپ لنوو مناسب محیط‌های اداری هستند و شما می‌توانید با خرید آن‌ها از قابلیت‌های متنوعی که دارند بهره‌مند شوید.

برخی از نکاتی که باید در خرید لپ تاپ اداری در نظر داشته باشید، این است که عمر باتری لپ تاپ و قابلیت حمل آسان بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که ممکن است در محیط‌های خارج از دفتر نیز از لپ تاپ خود استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های لپ تاپ‌های اداری، امنیت آن‌ها است، زیرا لپ تاپ‌های اداری، دارای اثر انگشت، تشخیص چهره و رمزگذاری داده‌ها هستند.

لپ تاپ رندرینگ

لپ تاپ رندرینگ، لپ تاپی است که برای انجام کارهای گرافیکی سنگین، مانند: رندرینگ فیلم‌ها و تصاویر سه بعدی طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربران با استفاده از لپ تاپ رندرینگ، می‌توانند فعالیت‌های گرافیکی حرفه‌ای خود را مانند: ساخت انیمیشن و تصویر سازی به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

این نوع از لپ تاپ‌ها با پردازنده‌های قدرتمند، کارت گرافیکی پیشرفته، حافظه رم بالا برای کاربران این امکان را فراهم می‌کنند که فعالیت‌های گرافیکی خود را به صورت حرفه‌ای انجام دهند. اما نکته‌ای که باید در خرید لپ تاپ رندرینگ به آن توجه کنید، این است که صفحه نمایش برای مشاهده تصاویر و فیلم‌های سه بعدی با کیفیت بالا و سیستم خنک کننده برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد لپ تاپ هنگام رندرینگ، ضروری است.

لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ گیمینگ، لپ تاپی است که برای بازی‌های کامپیوتری طراحی شده و به طور معمول دارای پردازنده قدرتمند، کارت گرافیک پیشرفته، صفحه نمایش با نرخ نوسازی بالا و سیستم خنک کننده پیشرفته است. این نوع از لپ تاپ‌ها، تفاوت زیادی با لپ تاپ‌های معمولی دارند و تمام گیمرهای حرفه‌ای در جهان از این سیستم‌ها استفاده می‌کنند.

یکی از بهترین ویژگی‌های لپ تاپ گیمینگ در مقایسه با سایر انواع لپ تاپ‌ها، فضای ذخیره سازی بالا، برخورداری از سیستم سخت افزاری قدرتمند، فن خنک کننده دستگاه، باتری با عمر بالا و پردازنده گرافیکی قوی و… است.

لپ تاپ ها به چند نوع تقسیم می_شوند؟ - تصویر 4

در حالت کلی لپ تاپ‌های گیمینگ پیشرفته‌تر از لپ تاپ‌های معمولی هستند و گیمرها می‌توانند بهترین عملکرد را در هنگام بازی از خود نشان دهند. بهتر است بدانید که لپ تاپ ایسوس امروزه جزو بهترین لپ تاپ‌های پر فروش سیستم گیمینگ به شمار می‌آید، به عبارتی شرکت ایسوس جزو پرچمداران تولید لپ تاپ‌های گیمینگ محسوب می‌شود.

اگزو گیم، فروشگاهی معتبر برای خرید لپ تاپ

فروشگاه آنلاین اگزو فروشگاه تخصصی در زمینه ارائه خدمات و تجهیزات دیجیتالی مانند خرید لپ تاپ و قطعات سخت افزاری لپ تاپ است. اگزو گیم برای مشتریان خود مدل‌های گوناگون لپ تاپ ارزان قیمت و لپ تاپ های با قیمت بالا را ارائه کرده که مشتریان بتوانند به راحتی لپ تاپ مورد نظر خود را تهیه کنند. شما می‌توانید برای خرید لپ تاپ ایسوس و لپ تاپ لنوو از فروشگاه‌های معتبری مانند اگزو اقدام کنید.

مزایای خرید لپ تاپ از اگزو

هم اکنون فروش محصولات و کالاهای مختلف در اگزو هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری امکان پذیر است. در صورتی که در تهران سکونت دارید، می‌توانید پرداخت محصول مورد نظر را درب منزل انجام دهید؛ در غیر این صورت نیز می‌توانید هزینه محصولات را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

فروشگاه اگزو این اطمینان را به شما می‌دهد که کالای اصیل و با کیفیت مدنظر شما با بهترین بسته بندی در اختیار شما قرار بگیرد. علاوه بر این، شما می‌توانید در صورت داشتن هر سوالی با مشاوران اگزو تماس بگیرید تا آن‌ها شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند تا در نهایت بتوانید با اطمینان خاطر برای خرید محصول مورد نظر خود اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا