اخبار اینترنت

لیندا یاکارینو، مدیر عامل X ادعا می کند که برنامه  ۹۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد که کمتر از ۱٪ آنها نوجوان هستند

به گزارش اپ خونه، در جریان جلسه کمیته قضایی سنا که بر امنیت آنلاین کودکان متمرکز بود ، لیندا یاکارینو، مدیر عامل X، دسترسی این شبکه اجتماعی را در میان کاربران جوان‌تر کم اهمیت جلوه داد، زمانی که اشاره کرد کمتر از ۱ درصد از کاربران آمریکایی این برنامه را نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ ساله تشکیل می‌دهند.

بر اساس داده‌های Statista، تعداد کاربران X در ایالات متحده ۹۰ میلیون کاربر است که در مقایسه با ۹۵.۴ میلیون کاربر تخمینی آن تا ژانویه ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

زمانی که ایلان ماسک توییتر را خریداری کرد، که از آن زمان به X تغییر نام داد، ایالات متحده بزرگ‌ترین بازار آن بود، و بعد از آن ژاپن، هند، برزیل و دیگران قرار داشت.

ماسک در پاییز گذشته در یک رویداد صحبت کرد و ادعا کرد که شبکه به طور کلی به ۵۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است، اگرچه مشخص نیست که آیا محاسبات او شامل حساب‌های جعلی مانند ربات‌ها و هرزنامه‌ها می‌شود یا خیر.

اگرچه ماسک استفاده از X را بر اساس بازار تقسیم نکرده بود، در آن زمان، لیندا یاکارینو ماه گذشته نشان داد که پایگاه کاربران X به طور کلی در حال رشد است و اشاره کرد که تا ۷ دسامبر ۲۰۲۳، بیش از ۱۰ میلیون نفر قبلاً برای X در طول دوره ثبت نام کرده بودند.

اما ارقام او که با سنای ایالات متحده به اشتراک گذاشته شد نشان می دهد که X ممکن است با یک افت خفیف سال به سال در ایالات متحده مواجه شود، با فرض اینکه تخمین های بازار ۲۰۲۳ دقیق باشد.

کاهش با انتظارات بازار مطابقت دارد، زیرا مطالعه Pew Research که در ژوئیه ۲۰۲۳ منتشر شد نشان داد که یک چهارم کاربران توییتر گفتند که بعید است در سایت حضور داشته باشند.

در مدت یک سال اگرچه توییتر که اکنون X است، چسبناک‌تر از آنچه تصور می‌شد باقی مانده است، اما با تعدادی رقیب جدید از جمله شبکه غیرمتمرکز Mastodon، Bluesky و Instagram Threads و دیگران روبرو شده است.

Axios در اکتبر گزارش داد که داده های شخص ثالث همچنین نشان می دهد که استفاده از X در طول اولین سال مالکیت ماسک کاهش یافته است .

علاوه بر کم اهمیت جلوه دادن دسترسی X در میان جوانان، یاکارینو همچنین X را یک شرکت ۱۴ ماهه که “تدابیر حفاظت از کودکان و ایمنی را در اولویت قرار داده است” نامید.

او افزود که X به تازگی شروع به صحبت و بحث در مورد اینکه چگونه می‌توانیم این اقدامات را با کنترل‌های والدین افزایش دهیم، آغاز کرده است.

همزمان با جلسه استماع، این شرکت به اشتراک گذاشت که ۱۲.۴ میلیون حساب کاربری را به دلیل نقض سیاست‌های CSE (استثمار جنسی از کودکان) در سال ۲۰۲۳ به حالت تعلیق درآورده است، که در مقایسه با ۲.۳ میلیون حساب حذف شده توسط توییتر در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

همچنین ۸۵۰۰۰۰ گزارش به NCMEC (مرکز ملی) ارسال کرد. برای کودکان گمشده و استثمار شده، که هشت برابر بیشتر از قبل از خرید ماسک است.

البته، این ارقام را می‌توان به روش‌های مختلفی مشاهده کرد – یا اینکه X اجرای آن را افزایش داده است، همانطور که می‌خواهد مردم باور کنند، یا اینکه فعالیت‌های مرتبط با CSAM خود روی X افزایش یافته است و تعداد گزارش‌ها افزایش یافته است.

همچنین در طول جلسه استماع، یاکارینو به سوالی درباره تعداد ناظر محتوا در کارکنان پاسخ داد و گفت که X دارای ۲۳۰۰ نفر است. این بیشتر از تعداد کارمندان X است. (بعد از خرید ماسک، ۸۰ درصد از ۷۵۰۰ نفر از نیروی کارش اخراج شدند یا استعفا دادند) .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا