اخبار اینترنت

ماسک می‌گوید پست‌های حاوی اطلاعات نادرست در X برای سهم درآمدی واجد شرایط نیستند

به گزارش اپ خونه، ایلان ماسک گفت پست‌های X که توسط Community Notes(یادداشت های انجمن)، سیستم بررسی حقایق مبتنی بر جمعیت پلتفرم تصحیح می‌شوند، «واجد شرایط سهم درآمد نیستند» .

او می‌نویسد: «ایده این است که انگیزه دقت را بیش از حس‌گرایی به حداکثر برسانیم.»

مدیر اجرایی همچنین خاطرنشان کرد که هر گونه تلاش برای “تحمل سلاح از یادداشت های انجمن برای از بین بردن پول مردم بلافاصله آشکار خواهد شد، زیرا همه کدها و داده ها منبع باز هستند.”

هر کسی می تواند برای مشارکت در یادداشت های انجمن ثبت نام کند. مشارکت شامل پیشنهاد یک یادداشت کوتاه از زمینه برای هر پست با گنجاندن یک حذف مهم یا اصلاح یک خطا است.

سپس سایر کاربران از دیدگاه های مختلف می توانند مفید بودن یادداشت یا هر یادداشت دیگری را که پیشنهاد می شود ارزیابی کنند. نت هایی که بیشترین اجماع را به دست می آورند آنهایی هستند که به بالای صفحه می رسند.

پول زدایی از کاربرانی که پست‌هایشان تصحیح شده است، آخرین اقدام از یک سری اقدامات برای ایجاد دقت بیشتر در این پلتفرم است، به‌ویژه زمانی که X تلاش می‌کند تا با سیل اطلاعات نادرست در مورد جنگ اسرائیل و حماس همراهی کند.

در اواسط اکتبر، X مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را منتشر کرد که برای بهبود دقت از طریق Community Notes طراحی شده بودند.

به‌عنوان مثال، به‌روزرسانی‌ای که به بررسی واقعیت اجازه می‌دهد تا رتبه‌بندی را سریع‌تر جمع‌آوری کند، می‌تواند به یادداشت‌های ارزشمند و دقیق با سرعت بیشتری منتشر شود.

یک ویژگی بزرگ‌تر که اعلان‌هایی را برای افرادی ارسال می‌کند که فعالیت‌شان بعداً بررسی واقعیت دریافت کرده است، می‌تواند کسانی را که اطلاعات نادرست یا اطلاعات نادرست منتشر می‌کنند، تشویق کند تا پست‌ها را حذف کنند یا آنها را ویرایش کنند تا زمینه بیشتری ارائه کنند.

اعلامیه می‌تواند سرعت اطلاعات هیجان‌انگیز ارائه‌شده توسط سازندگان را که انگیزه‌های مالی برای شرکت در اقتصاد واکنشی دارند، کاهش دهد.

اما این اقدام، همراه با سایر به‌روزرسانی‌های اخیر، می‌تواند به‌عنوان یک توقف محض نیز در نظر گرفته شود که ممکن است در نهایت از موج اطلاعات نادرست جلوگیری نکند، زیرا جنگ اسرائیل و حماس، در کنار جنگ روسیه و اوکراین و بحران‌های بی‌شماری دیگر در حال گسترش است.

X تعداد کاربرانی را که در اقتصاد سازندگان پلتفرم شرکت می‌کنند به اشتراک نگذاشته است، اما این تعداد با تعداد مشترکین X Premium در پلتفرم محدود خواهد شد.

طبق داده‌های تراویس براون، که مشترکین و تعلیق‌ها را ردیابی می‌کند، تا ماه اوت، کمتر از ۹۵۰۰۰۰ مشترک X Premium وجود داشته است. در مجموع، X بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

بنابراین کاربران X Premium کمتر از ۱٪ از کل کاربران را تشکیل می دهند. از آنجایی که سازندگان باید کاربران ممتاز باشند، احتمالاً بخش کوچک‌تری را تشکیل می‌دهند.

ما همچنین نمی دانیم که کاربران در یادداشت های انجمن چقدر بی طرف هستند. X می‌گوید آنها مجموعه‌ای متنوع هستند، اما این شرکت اطلاعات جمعیتی افرادی را که ثبت‌نام کرده‌اند منتشر نکرده است – طبق یک پست اکتبر از لیندا یاکارینو، مدیر عامل X، که اکنون بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر در ۴۴ کشور وجود دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا