» تکنولوژی » مایکروسافت Bing جدید را با ChatGPT راه اندازی کرد
Bing جدید با ChatGPT
تکنولوژی

مایکروسافت Bing جدید را با ChatGPT راه اندازی کرد

بهمن ۱۹, ۱۴۰۱ 0۰1

به گزارش اپ خونه، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت گفت:

«این روز جدیدی برای جستجو است. اکنون ۱۳ سال است که مایکروسافت سعی کرده است شما را به استفاده از Bing وادار کند، اما شما نخواستید، بنابراین سهم بازار جهانی آن تک رقمی باقی می ماند. اکنون، این شرکت در تلاش برای رقابت بهتر با گوگل، تمام مراحل را کنار می‌زند. امروز، در یک رویداد مطبوعاتی در ردموند، واشنگتن، مایکروسافت از ادغام مدل GPT-4 OpenAI با Bing خبر داد که تجربه‌ای شبیه به ChatGPT را در موتور جستجو ارائه می‌کند.»

این شرکت همچنین نسخه جدیدی از مرورگر Edge خود را با این ویژگی های هوش مصنوعی جدید در نوار کناری راه اندازی می کند.

تجربه جدید اکنون در Bing به صورت زنده است ، اما هنوز تا حدودی محدود است. برای تجربه کامل، باید در لیست انتظار قرار بگیرید .

همانطور که انتظار می رفت، Bing جدید اکنون گزینه ای برای شروع یک چت در نوار ابزار خود دارد، که سپس شما را به یک تجربه مکالمه مانند ChatGPT می رساند.

یکی از نکات مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که در حالی که ربات ChatGPT OpenAI بر روی داده‌هایی آموزش داده شده است که فقط تا سال ۲۰۲۱ را پوشش می‌دهد، نسخه Bing بسیار به‌روزتر است و می‌تواند درخواست‌های مربوط به رویدادهای بسیار جدیدتر را رسیدگی کند (به امروز فکر کنید نه ۲۰۲۱).

همانطور که ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت اشاره کرد، تیم می‌خواهد به اصول هوش مصنوعی خود وفادار بماند و اذعان داشت که مانند هر فناوری جدید، مهم است که از پیامدهای بالقوه منفی آگاه باشیم.

او گفت: «این به معنای روشن بودن پیامدهای ناخواسته هر فناوری جدید است. او تاکید کرد که مایکروسافت می خواهد از فناوری استفاده کند که بهره وری انسان را افزایش دهد و با ارزش های انسانی همسو باشد.»

نادلا خاطرنشان کرد که معتقد است این فناوری «تقریباً هر دسته نرم‌افزاری» را تغییر می‌دهد و تأکید کرد که فناوری مانند این پتانسیل تغییر شکل وب را دارد.

به نظر او، هر تعامل کامپیوتری در آینده از طریق یک عامل انجام خواهد شد. اولین مرحله از این کار، حداقل برای مایکروسافت، جستجو است.

همانطور که یوسف مهدی از مایکروسافت خاطرنشان کرد، موتورهای جستجوی امروزی هنوز برای پرسش‌های ناوبری و آنهایی که اطلاعاتی هستند و حقایق اولیه را می‌پرسند، بسیار خوب کار می‌کنند.

اما برای پرسش‌های پیچیده‌تر («می‌توانید یک برنامه سفر پنج روزه برای مکزیکو سیتی را توصیه کنید؟»)، که نیمی از پرسش‌های امروزی را تشکیل می‌دهند، موتورهای جستجوی مدرن شکست می‌خورند.

در مورد تجربیات جدید Bing، مایکروسافت این نتایج مبتنی بر GPT را در کادری در سمت راست صفحه نتایج جستجو نشان خواهد داد. وقتی به دنبال حقایقی باشید که بینگ پاسخ آنها را می‌داند، این موارد ظاهر می‌شوند.

اما پس از آن، تجربه بیشتر شبیه به ChatGPT برای سوالاتی که کمی مبهم تر هستند و پاسخ دقیقی ندارند نیز وجود دارد. تنها تفاوت عمده دیگری که احتمالاً فوراً متوجه خواهید شد این است که بینگ گهگاه سعی می کند سؤالات خود را نیز از شما بپرسد و پاسخ های بالقوه ای را برای آن سؤالات پیشنهاد کند.

مدل مایکروسافت به وضوح در مقایسه با آنچه که ChatGPT در حال حاضر ارائه می دهد بسیار به روزتر است.

 شامل داده‌های قیمت‌گذاری، برای مثال، یا امکان استفاده از داده‌های اخیر برای نکات سفر و برنامه‌های سفر می‌شود – و همچنین با خوشحالی برای شما ایمیلی می‌نویسد تا این برنامه سفر را با خانواده‌تان به اشتراک بگذارید.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در اینجا – و یکی که فکر می‌کنم در بیشتر این ابزارها خواهیم دید – این است که Bing به منابع خود و پیوندهایی به آنها در بخش «بیشتر بیاموزید» در انتهای پاسخ‌هایش اشاره می‌کند. هر نتیجه همچنین شامل یک گزینه بازخورد خواهد بود.

همچنین شایان ذکر است که نسخه قدیمی و لینک محور Bing از بین نخواهد رفت. شما همچنان می توانید از آن مانند قبل استفاده کنید، اما اکنون با هوش مصنوعی بهبود یافته است.

مایکروسافت تاکید کرد که از نسخه جدیدی از GPT استفاده می‌کند که می‌تواند پاسخ‌های مرتبط‌تری را ارائه دهد، آن‌ها را حاشیه‌نویسی کند و نتایج به‌روز را ارائه دهد، در حالی که تجربه کاربری ایمن‌تری را ارائه می‌دهد.

آن را مدل پرومتئوس می نامد. کاری که مایکروسافت اساساً در اینجا انجام می‌دهد این است که مدل‌های OpenAI را انتخاب کرده و سپس Prometheus و سایر فناوری‌های Bing را دور آن بپیچد.

مایکروسافت آشکارا رابطه بسیار نزدیکی با OpenAI دارد. پس از سرمایه گذاری اولیه ۱ میلیارد دلاری ، این شرکت اخیراً اعلام کرد که حتی بیشتر سرمایه گذاری خواهد کرد و همکاری خود را با OpenAI گسترش خواهد داد که به نوبه خود منجر به اعلام امروز شد.

و در حالی که بینگ همیشه یک موتور جستجوی شایسته بود (و مسلماً بهتر از بسیاری از مردم که تاکنون برای آن اعتبار قائل شده‌اند)، هرگز واقعاً مورد توجه جریان اصلی قرار نگرفت.

همیشه به اندازه کافی خوب بود، اما این دلیلی برای تغییر کاربری به کاربران نمی دهد. ChatGPT ممکن است این دلیل را ارائه دهد – حداقل تا زمانی که Google رقیب خود را برای مخاطبان گسترده‌تری عرضه کند.

در حال حاضر، هیچ تبلیغی به ویژگی چت تابع ChatGPT در Bing جدید متصل نیست، اما مایکروسافت خاطرنشان کرد که از این قابلیت ها از طریق تبلیغات درآمد کسب خواهد کرد.. تصحیح : برای برخی از سؤالات، از جمله موارد مربوط به خرید، ویژگی چت تبلیغات را نشان می دهد.

برخلاف گوگل، مایکروسافت امپراتوری تبلیغاتی عظیمی برای محافظت ندارد، بنابراین این شرکت احتمالاً مایل است از برخی درآمدها صرف نظر کند تا سهم بازار را از گوگل که دیروز Bard ، رقیب خود را معرفی کرد، بگیرد.

با این حال، گوگل جزئیات زیادی در مورد نحوه کار و ادغام بارد در تجربه جستجوی خود ارائه نکرده است. در حال حاضر، فقط برای گروه منتخبی از آزمایش‌کنندگان مورد اعتماد در دسترس است.

یکی از حوزه هایی که این سیستم ها به طور طبیعی به سمت آن طراحی شده اند، دستیارهای صوتی است. همانطور که مایکروسافت عادت دارد انجام دهد، دستیار صوتی کورتانا خود را با سروصدا راه اندازی کرد و آن را به عنوان رقیبی برای دستیار گوگل و سیری معرفی کرد.

مانند Bing ، محصولی شایسته (بیشتر از بیکسبی سامسونگ) بود که مورد توجه قرار نگرفت، بنابراین مایکروسافت به آرامی عقب نشینی کرد.

در سال ۲۰۲۱، Cortana را به عنوان سرویسی که تجربیات بهره‌وری مبتنی بر هوش مصنوعی را در مایکروسافت ۳۶۵ تقویت می‌کند، دوباره قرار داد.Bing جدید ممکن است اکنون ابزارهایی را برای مایکروسافت در اختیار این بازار قرار دهد.

همه اینها چه معنایی برای آینده وب و سلامت مالی ناشران آنلاین دارند که به افرادی که روی پیوندهایشان کلیک می کنند وابسته هستند، هنوز مشخص نیست.

با این حال، این احتمال وجود دارد که ابزارهایی مانند این منجر به کلیک کمتر و در نتیجه دلار تبلیغات کمتری برای ناشران شود. این پتانسیل یک تغییر پارادایم عظیم را دارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×