متا اصلاحاتی را برای «زندان فیسبوک» اعلام کرد که بیشتر بر توضیح بهتر سیاستها تمرکز میکند
به گزارش اپ خونه، «زندان فیسبوک»، نامی که کاربران شبکه اجتماعی به سیستم این شرکت برای تشخیص تخلفات خطمشی دادهاند، در حال تغییر است.
متا اعلام کرد که سیستم مجازات خود را بر اساس توصیههای هیئت نظارت، هیئت مستقل کارشناسان، دانشگاهیان، رهبران مدنی و وکلایی که اکنون تصمیمات تجدیدنظر متا را بررسی میکنند، اصلاح خواهد کرد.
هیئت مدیره مدتها نگرانیهایی را در مورد سیستم جریمه فیسبوک که آن را «نامتناسب و غیرشفاف» خوانده بود، مطرح کرده بود.
همچنین به فیسبوک توصیه کرد که در مورد تصمیمهای خود با کاربران شفافتر باشد و به کاربران اجازه دهد در هنگام درخواست تجدیدنظر درباره تصمیم متا، زمینه پست نقضکننده خود را توضیح دهند.
اکنون، متا میگوید که سیستم خود را اصلاح میکند تا کمتر بر جریمه کردن کاربران نهایی از طریق محدود کردن توانایی آنها در پست کردن و بیشتر بر توضیح دلایل حذف محتوای خود تمرکز کند، که معتقد است ابزاری منصفانهتر و مؤثرتر برای تعدیل محتوا در پلتفرم خود خواهد بود. .
سیستم جدید مجازات های سختگیرانه ای مانند وقفه ۳۰ روزه از ارسال پست را تا هفتمین تخلف در بیشتر موارد اعمال نمی کند.
معاون سیاست محتوا متا در اطلاعیه اتاق خبر در مورد تغییرات گفت:
“ما این تغییر را تا حدی انجام می دهیم زیرا می دانیم که همیشه آن را درست انجام نمی دهیم. بنابراین، این رویکرد جدید به جای مجازات بیش از حد بالقوه افراد دارای تعداد کمتر اعتصابات ناشی از تخلفات کم شدت و محدود کردن توانایی آنها در بیان خود، منجر به اقدامات سریعتر و تأثیرگذارتر برای کسانی خواهد شد که به طور مداوم سیاست های ما را نقض می کنند. »
متا توضیح میدهد که در واقع هیچ چیز در مورد فرآیند تصمیمگیری خود با توجه به حذف محتوا تغییر نمیکند، اما با توضیح خطمشیهایش برای کاربران در صورت وقوع تخلف، شفافیت خود را در مورد تصمیمات خود افزایش میدهد.
از نظر تاریخی، متا گفت که مردم خود را در «زندان فیسبوک» میبینند، بدون اینکه بفهمند چه اشتباهی انجام دادهاند.
برخی نیز نمیدانستند که پس از اینکه ناگهان قادر به ارسال پست نیستند، جریمه شدهاند. با این حال، متا جریمه های سخت و طولانی را برای این تخلفات سطح پایین تر، که اغلب بد نیت نبودند، تعیین کرد.
در اطلاعیه خود، این شرکت نمونه هایی از انواع پست هایی را ارائه کرد که ممکن است در گذشته منجر به صدور حکم زندان فیس بوک شده باشد.
به عنوان مثال، ممکن است با یکی از دوستانتان شوخی کرده باشید «من در راه هستم تا تو را بدزدم»، در حالی که واقعاً قصد داشتی او را بعد از یک روز سخت برای شام بیرون ببری.
یا ممکن است نام و آدرس شخصی را پست کرده باشید – نقض خط مشی های مربوط به اشتراک گذاری اطلاعات شناسایی شخصی – در حالی که واقعاً فقط دوستی را به یک مهمانی دعوت می کردید. در هر دو سناریو، پاسخ قبلی فیس بوک نامتناسب بود.
متا اذعان می کند که آسیب های واقعی برای این سیستم وجود دارد. این شرکت میگوید افرادی که از پستگذاری منع شدهاند نه تنها توانایی خود را برای بیان خود و ارتباط با جوامع محلی خود از دست میدهند، بلکه ممکن است نتوانند کسب و کار خود را در فیسبوک در زمانی که در «زندان فیسبوک» هستند اداره کنند.
این “تایم اوت” می تواند طولانی باشد. سیستم قبلی بلافاصله کاربران را از ارسال پست به مدت ۳۰ روز مسدود می کرد – دوره ای که زمانی که اشتباه جزئی بود یا زمینه در نظر گرفته نمی شد، ناامید کننده تر است.
علاوه بر این، این سیستم در واقع به مشکل بزرگتر موجود در مورد بازیگران بد واقعی رسیدگی نمیکند – به آنها اجازه میدهد مدت بیشتری روی پلتفرم بمانند، زیرا متا را از مشاهده روند نقض بزرگتر جلوگیری میکند.
متا و هیئت نظارت بر این باورند که برای رسیدگی به این موضوع، شفافیت در مورد تخلفات را افزایش میدهد و در عین حال تخلفات مکرر را جریمه میکند، که ابزار مؤثرتری برای مدیریت مسائل با بازیگران بد خواهد بود.
متا برای رسیدن به نتیجه، تجزیه و تحلیلی از سیستم جریمه خود انجام داد و دریافت که تقریباً ۸۰ درصد از کاربران با تعداد اعتصابات کم، در ۶۰ روز آینده دوباره خطمشیهای آن را نقض نکردهاند، که نشان میدهد اکثر کاربران به خوبی پاسخ میدهند.
به یک هشدار و توضیح در همین حال، مجازاتهای شدیدتر خود را در اعتصاب هفتم اعمال کرد، که به «افراد خوشنیت راهنماییهایی را که نیاز دارند و در عین حال بازیگران بد را حذف میکردند» به کار برد.
با این حال، تغییرات جزئی بیشتری به جز انتظار بیشتر برای مجازات تخلفات وجود دارد. تخلفات جدی در اینجا مجوز نمی گیرند.
متا میگوید که پستهایی که شامل «تروریسم، بهرهکشی از کودکان، قاچاق انسان، ترویج خودکشی، بهرهکشی جنسی، فروش داروهای غیرپزشکی یا تبلیغ افراد و سازمانهای خطرناک» میشود، همچنان شاهد عواقب فوری، از جمله حذف حسابهای کاربری در برخی مواقع خواهند بود. .
همچنین ممکن است در برخی موارد افراد را از ارسال پست در گروههای فیسبوک در آستانههای پایینتر از تخلف هفتم محدود کند، اما در مورد این بخش توضیح بیشتری نداد.
تصمیم متا برای اعمال این تغییرات، پس از سالها اعتراض کاربران و فشارهای خارجی، شایان ذکر است.
در ایالات متحده، قانونگذاران جمهوریخواه مدتها اصرار داشتند که فیسبوک و دیگر شرکتهای بزرگ فناوری، مانند گوگل و توییتر، دیدگاههای محافظهکارانه را سانسور میکنند – اخیراً شرکتهایی مانند فیسبوک و توییتر را تحت فشار قرار دادهاند تا تصمیمات خود را برای اعتدال توضیح دهند، مانند داستان لپتاپ هانتر بایدن.
این ادعاهای سانسور، همراه با عوامل دیگر، به افزایش علاقه برخی قانونگذاران به تنظیم پلتفرم های فناوری یا حتی شکستن آنها به دلیل نگرانی های ضد انحصار کمک کرده است.
این اعتقاد وجود دارد که شرکتها قدرت زیادی برای تنظیم گفتمان داشتهاند، که منجر به بحثهای طولانی در مورد اینکه تا چه حد این شرکتها از «آزادی بیان» در مقابل وضع قوانین در مورد نحوه عملکرد کسبوکارشان جلوگیری میکنند، شده است.
متا در تلاش است تا با کاهش شدت جریمهها، توانایی خود در حذف محتوای متخلف را با آسیبهای واقعی ناشی از انجام این کار، از نظر تأثیرات بر تک تک کاربران، متعادل کند.
اما همچنان به شرکت اجازه می دهد تا تصمیمات فوری اتخاذ کند – مانند اینکه آیا رئیس جمهور مستقر ایالات متحده می تواند حساب کاربری خود را مسدود کند یا نه.
هیئت نظارت تصمیم متا را در یک پست وبلاگی مورد تحسین قرار داد ، اما پیشنهاد کرد که هنوز فضایی برای بهبود به خصوص با شفافیت در مورد “اعتصابات شدید” وجود دارد.
همچنین می گوید که توضیحات و زمینه کاربران باید توسط بازبینان محتوا در طول فرآیند تجدیدنظر در نظر گرفته شود.
با این حال، این پست تا حد زیادی مثبت بود، و گفت که سیستم جدید، حداقل، “منصفانه تر برای کاربرانی است که به طور نامتناسبی در گذشته تحت تاثیر قرار گرفته اند.”
در این بیانیه آمده است:
«این یک گام خوشایند در جهت درست برای متا است، و هیئت مدیره به تلاش برای بهبود بیشتر سیاستها و شیوههای تعدیل محتوا متا ادامه خواهد داد».