اخبار اینترنت

متا تنظیمات بیشتر کاربر و حریم خصوصی را در برنامه های خود متمرکز می کند، تغییراتی را در کنترل های تبلیغات اعلام می کند

ابه گزارش اپ خونه، متا مادر فیسبوک اعلام کرد که تنظیمات مختلف کاربر را در مجموعه برنامه های خود – فیس بوک، اینستاگرام و مسنجر متمرکز می کند.

در نتیجه، چندین تنظیمات موجود به ویژگی «مرکز حساب‌ها» متا منتقل می‌شوند، که برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد . به طور خاص، تغییرات متا تنظیمات مربوط به جزئیات شخصی، گذرواژه‌ها، گزینه‌های امنیتی و اولویت‌های تبلیغاتی را به این قسمت منتقل می‌کند. از صفحه تنظیمات در هر برنامه قابل دسترسی است.


متا می گوید هدف از این به روز رسانی آسان تر کردن تجربه تنظیمات آن برای مصرف کنندگان است. اما در واقعیت، جابه‌جایی مداوم تنظیمات برنامه‌ها – چیزی که فیس‌بوک، به‌ویژه، در طول سال‌ها به دلیل تنظیم مجدد بدنام بوده است – می‌تواند منجر به سردرگمی مصرف‌کننده شود.

با این حال، در این مورد، ممکن است پیدا کردن موارد تازه منتقل شده چندان دشوار نباشد، زیرا آنها همچنان در بخش تنظیمات هستند.

اکنون بیش از دو سال از عمرش می گذرد، مرکز حساب های متا در زمانی معرفی شد که چندین تنظیم کننده و دولت در حال بررسی این شرکت به دلیل رفتار ضد تراست آن بودند.

اگرچه این ویژگی از برخی جهات شیوه‌های جمع‌آوری داده‌های گسترده را در خانواده برنامه‌های متا برجسته می‌کند، اما می‌تواند به عنوان وسیله‌ای برای نشان دادن نحوه مدیریت داده‌هایشان برای مصرف‌کنندگان ساده‌تر از متا به قانون‌گذاران استفاده شود.

متا در اعلامیه خود درباره ویژگی‌های جدید استدلال می‌کند که با به‌روزرسانی، مصرف‌کنندگان می‌توانند در مورد داده‌های خود انتخاب‌هایی داشته باشند که در بین پلتفرم‌ها سازگارتر است.

به عنوان مثال، کاربران می‌توانند اولویت‌های موضوع تبلیغات خود را در فیسبوک و اینستاگرام در یک مکان تنظیم کنند.

علاوه بر تنظیمات جابجا شده، متا در حال به‌روزرسانی داده‌های مربوط به فعالیت کاربران از کنترل شرکا است و اکنون این اطلاعات فعالیت را از شرکای تبلیغاتی فراخوانی می‌کند.

متا توضیح می‌دهد که این هدف برای کمک به مردم برای دیدن نحوه ارسال فعالیت‌هایشان به سایر وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها برای تقویت تبلیغات است.

این شرکت می‌گوید همچنین در حال ایجاد تغییراتی است که به مردم اجازه می‌دهد تا گزینه‌های خود را در مورد تبلیغات نشان‌داده‌شده توسط Meta در سایر وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها بهتر درک کنند و در حال بررسی راه‌های مختلف برای اجازه دادن به کاربران برای سفارشی‌سازی این تجربیات است – از جمله از طریق گزینه‌هایی که به آنها امکان دیدن را می‌دهد. تبلیغات کمتری از چیزهایی که برای آنها جالب نیست.

این به‌روزرسانی‌های اخیر به دنبال انتشار تغییرات حریم خصوصی Apple Tracking Transparency (ATT) در iOS است که بر تجارت تبلیغات متا و درآمدهای آن تأثیر گذاشت .

از آن زمان، شرکت ها به دنبال یافتن راه های دیگری برای ادامه شخصی سازی تبلیغات برای کاربران خود بودند، زیرا انجام این کار منجر به کسب و کار تبلیغاتی مؤثرتر و سودآورتر می شود.

از آنجایی که تغییرات متا تنها امروز اعلام شده است، هنوز خیلی زود است که در مورد اینکه چگونه این ابزارهای اصلاح شده برای پیکربندی علایق و اولویت‌های تبلیغاتی کاربر می‌توانند به تلاش بزرگ‌تری برای کار در اطراف ATT با استفاده از ورودی مستقیم کاربر مرتبط باشند، اظهار نظر کنیم، اما به احتمال زیاد این یک مشکل بوده است.

متا می‌گوید این تغییرات امروز اجرا می‌شود، اما «به تدریج» در ماه‌های آینده در فیس‌بوک، مسنجر و اینستاگرام نیز اجرا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا