اخبار اینترنت

متا در ماه سپتامبر messenger-lite را برای اندروید تعطیل می کند

به گزارش اپ خونه، شرکت متا تایید کرد که messenger-lite، نسخه سبک وزن messenger را تعطیل می کند.

کاربران برنامه شروع به دیدن پیامی می کنند که به آنها توصیه می کند “از messenger برای ادامه چت استفاده کنند.”

این برنامه برای کاربران جدید از فروشگاه Google Play حذف شده است و پس از ۱۸ سپتامبر دیگر برای کاربران فعلی در دسترس نخواهد بود.

یکی از سخنگویان متا گفت: «از ۲۱ آگوست، افرادی که از برنامه Messenger Lite برای اندروید استفاده می‌کنند به messenger یا FB Lite هدایت می‌شوند تا پیام‌ها را در messenger ارسال و دریافت کنند.»

متا که در آن زمان با نام فیس‌بوک شناخته می‌شد، Messenger Lite را برای اندروید در سال ۲۰۱۶ برای کاربرانی که دستگاه‌های اندرویدی کم‌قدرت داشتند معرفی کرد.

این برنامه فقط ویژگی های اصلی Messenger را ارائه می دهد تا فضای ذخیره سازی و قدرت پردازش کمتری را کاهش دهد.

اگرچه متا Messenger Lite را برای iOS راه اندازی کرد، اما این شرکت آن را در سال ۲۰۲۰ تعطیل کرد.

طبق اطلاعات شرکت تجزیه و تحلیل تلفن همراه data.ai، نسخه‌های Lite این اپلیکیشن تقریباً ۷۶۰ میلیون بار در سراسر جهان دانلود شده‌اند که هند بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و پس از آن برزیل و اندونزی قرار دارند. ایالات متحده از نظر بارگیری در رتبه ۸ قرار گرفت.

این خبر در حالی منتشر می شود که متا اخیراً اعلام کرده است که Messenger از ماه آینده پشتیبانی از پیامک را حذف می کند.

این شرکت به کاربران اطلاع داده است که «وقتی برنامه خود را بعد از ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۳ به‌روزرسانی می‌کنید، دیگر نمی‌توانند از Messenger برای ارسال و دریافت پیام‌های اس ام اس ارسال شده توسط شبکه تلفن همراه خود استفاده کنند».

متا اعلام کرد که قصد دارد تا پایان سال جاری، رمزگذاری end-to-end را به صورت پیش‌فرض برایMessenger فعال کند. متا همچنین در حال گسترش آزمایش ویژگی‌های رمزگذاری سرتاسر به «چت‌های میلیون‌ها نفر دیگر» است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا