» اخبار اینترنت » متا دچار مشکل شده است
متا در مشکل
اخبار اینترنت

متا دچار مشکل شده است

آبان 6, 1401 1۰13

به گزارش اپ خونه، یک روز پس از بررسی گزارش درآمد سه ماهه سوم، متا در حال شکست است. شرکتی که قبلاً فیس‌بوک نامیده می‌شد، روز پنجشنبه پس از اعداد غیر الهام‌بخش و عدم اعتقاد ظاهری به دیدگاه متاورز مارک زاکربرگ، سهام آن تا ۲۵ درصد سقوط کرد، را با مشکل مواجه کرد .

در زمان نگارش این مقاله، متا در حدود ۹۸ دلار معامله می شد که از ۱۳۰ دلار در روز چهارشنبه کمتر بود. سایر سهام فناوری به طور گسترده در یک قایق مشابه هستند. یک جو اقتصادی چالش برانگیز و یک جنگ که تنش های ژئوپلیتیکی را تشدید کرده است، بسیاری از ارزیابی های فناوری را به زمین بازگردانده است، اما سقوط متا – و پیامی که درباره آینده شرکت ارسال می کند – واقعاً چیزی است. قیمت سهام متا در حال حاضر تقریباً یک چهارم بالاترین قیمت تاریخ در حدود ۳۸۰ دلار است که این شرکت در اواخر تابستان گذشته ثبت کرد.

وضعیت روز پنجشنبه متا به پایین ترین سطح خود رسید که سهام آن از سال ۲۰۱۶ به آن نرسیده بود – خیلی قبل از چرخش بزرگ و احتمالاً محکوم به شکست زاکربرگ به سمت یک پلت فرم اجتماعی مجازی برای جانشینی فیس بوک.

مجموعه ای از شک و تردیدهای برجسته، چه داخلی و چه خارجی، در مورد متاورس متا احتمالاً کمکی نمی کند. این هفته، پالمر لاکی – بنیان‌گذار واقعیت مجازی Oculus، سخت‌افزاری که هدست‌های متا را تامین می‌کند – Horizon Worlds را محصول ضعیفی خواند که سرگرم‌کننده نیست. او گفت: امروز وحشتناک است، اما در آینده می تواند شگفت انگیز باشد.

این شرکت در سال جاری بیش از ۹ میلیارد دلار از دست داده است که در بخش آزمایشگاه های واقعیت، محل حملات تهاجمی آن به سخت افزار VR و شبکه های اجتماعی مجازی است.

این شرکت ممکن است بازگردد، اما ممکن است آنچه را که سال ها کاشته است درو کند. متا با خفه کردن این پلتفرم با تبلیغات به قیمت تجربه کاربری، خرید میلیارد دلاری اینستاگرام، یک برنامه اجتماعی که مردم قبلاً آن را دوست داشتند، کاهش داد. از قضا، متا در تلاش برای از بین بردن رقابت و از بین بردن هرچه بیشتر دلارهای تبلیغاتی از برنامه، به طور تصادفی زمینه را برای ظهور TikTok فراهم کرد – برنامه ای که مردم از آن متنفر نیستند.

با توجه به اینکه اخیراً بخش اینستاگرام چندان داغ به نظر نمی رسد، متا در متاورس پنج برابر شده است بدون اینکه بررسی کند که آیا این روزها اصلاً کاربران چه می خواهند یا خیر. و پس از تغییر نام شرکت در حالی که یک کلمه کاملاً خوب را در این فرآیند از بین می برد، هیچ بازپس گیری آسانی وجود ندارد.

 این شرکت این روزها حتی بیشتر از همیشه به نمایشگاه مارک زاکربرگ علاقه دارد – و از دست دادن مدیر مسئول قدیمی و شریل سندبرگ بزرگسال در اتاق امسال احتمالاً کمکی نکرده است. اما اگر شرط‌بندی روی متا، شرط‌بندی بر درک زاکربرگ از اینکه روند رسانه‌های اجتماعی به کجا می‌رود و چگونه می‌توان به آنجا رسید، باشد، به نظر می‌رسد که این هیولای تبلیغاتی غیرقابل توقف در مسیر اشتباهی قرار دارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×