اخبار اینترنت

متا رشد درآمدی ۱۱ درصدی را گزارش می دهد، اما متاورس همچنان آسیب می بیند

به گزارش اپ خونه، متا رشد درآمدی ۱۱ درصدی را گزارش می دهد، اما متاورس همچنان آسیب می بیند.

متا یکی از بهترین بخش های خود را از قبل از تغییر نام خود از فیس بوک داشت. این شرکت رشد درآمد سالانه ۱۱ درصدی را گزارش داد که برای سرمایه گذاران آسوده خاطر است، زیرا سال گذشته در این زمان، شرکت مارک زاکربرگ اولین کاهش درآمد سه ماهه خود را ثبت کرد .

قیمت سهام متا این را منعکس می کند – در حالی که سهام تا سال ۲۰۲۲ سقوط کرد، اکنون دوباره در حال صعود است و پس از بسته شدن بازارها امروز، حدود ۲۹۸ دلار به ازای هر سهم معامله می شود.

بخشی از دلیل درآمد بیشتر متا به این دلیل است که بیش از ۲۰۰۰۰ کارمند خود را اخراج کرده است که باعث می شود هزینه های پرسنل بسیار کمتر شود.

اگرچه این اصلاح برای استخدام بیش از حد پیامدهای جدی برای کسانی که شغل خود را از دست داده اند دارد، به نظر می رسد سرمایه گذاران راضی هستند.

متا این کوچک‌سازی را «سال بهره‌وری» می‌نامد، که روشی بسیار دلپذیرتر برای گفتن «اخراج‌های انبوه» در فراخوان درآمد است.

رشد درآمد فقط در نتیجه هزینه های کمتر نیست. زاکربرگ می گوید که Reels روزانه ۲۰۰ میلیارد بازی در اینستاگرام و فیسبوک داشته است و نرخ درآمدزایی آن از ۳ میلیارد دلار در پاییز به بیش از ۱۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

و اگرچه متا هنوز کسب درآمد از Threads را شروع نکرده است ، طبق گفته زاکربرگ، رقیب جدید توییتر (یا ما اکنون می گوییم X) شروع خوبی دارد.

اگرچه بخش زیادی از متا به دنبال آن است، اما آزمایشگاه های واقعیت همچنان به مبارزه ادامه می دهند.

محصولات VR و AR متا فقط ۲۷۶ میلیون دلار درآمد داشتند، در حالی که آزمایشگاه های واقعیت ۳.۷ میلیارد دلار در این سه ماهه ضرر کردند. در تمام سال ۲۰۲۲، Reality Labs 13.7 میلیارد دلار متا از دست داد .

سوزان لی، مدیر مالی متا، در گزارش درآمد سه ماهه دوم ۲۰۲۳ می نویسد که این شرکت پیش بینی می کند زیان عملیاتی Reality Labs حتی بیشتر شود.

اما عموم مردم هنوز به دیدگاه متا برای متاورس علاقه ای ندارند. اپل همچنین در این سه ماهه وارد حلقه AR/VR شد و هدست ۳۴۹۹ دلاری Vision Pro AR خود را اعلام کرد .

این محصول مورد انتظار برای مصرف‌کننده‌های معمولی کاملاً در دسترس نیست، اما متا خود را برای پاییز آماده می‌کند، زمانی که با اپل رقابت می‌کند و هدست Quest 3 خود را عرضه می‌کند.

Quest 3، یک هدست واقعیت ترکیبی، با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش می رسد. این یک تغییر بزرگ نیست، اما بسیار بیشتر از ۳۴۹۹ دلار در دسترس است.

علی‌رغم هزینه‌های هنگفت آزمایشگاه واقعیت، زاکربرگ خوش‌بین است (حداقل در هنگام صحبت علنی با سرمایه‌گذاران، سرمایه‌گذارانی که نسبت به نتیجه دادن این سرمایه‌گذاری‌ها شک دارند).

او گفت : «ما اینجا هستیم تا تجربیات فوق‌العاده‌ای بسازیم که به افراد کمک می‌کند ارتباط برقرار کنند. من فکر می‌کنم کمک به شکل‌دهی پلتفرم بعدی می‌تواند آن را در دهه‌های آینده به شیوه‌ای عمیق باز کند . »

یادآور اوایل سال گذشته است، زمانی که او بی‌وقار به سرمایه‌گذاران گفت که حتی اگر آزمایشگاه‌های واقعیت در حال خونریزی هستند، دهه ۲۰۳۰ هیجان‌انگیز خواهد بود.

زاکربرگ گفت: «من نمی‌توانم به شما تضمین بدهم که در این مورد درست می‌گویم، اما فکر می‌کنم این مسیری است که جهان در آن حرکت می‌کند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا