اخبار اینترنت

متا شروع به آزمایش چت ربات های هوش مصنوعی ایجاد شده توسط کاربر در اینستاگرام می کند

به گزارش اپ خونه، مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ، اعلام کرد که این شرکت شروع به معرفی شخصیت‌های AI ساخته شده توسط سازندگان از طریق استودیوی Meta AI در اینستاگرام خواهد کرد. این آزمایشات در ایالات متحده آغاز خواهد شد.

اعلامیه شرکت رسانه‌های اجتماعی در همان روزی منتشر می‌شود که شرکت Character.AI با پشتیبانی از a16z، توانایی صحبت کردن با آواتارهای هوش مصنوعی را از طریق یک تماس برای کاربران ارائه می‌کند .

زاکربرگ در پستی در کانال پخش خود خاطرنشان کرد که این چت ربات ها به وضوح به عنوان هوش مصنوعی علامت گذاری می شوند تا کاربران آگاه شوند.

«آزمون اولیه استودیوی هوش مصنوعی خود را در ایالات متحده انجام می دهیم تا در هفته های آتی در اینستاگرام شروع به دیدن هوش مصنوعی از سازندگان مورد علاقه و هوش مصنوعی مبتنی بر علاقه خود کنید. اینها در ابتدا در پیام‌رسانی در حال حاضر نشان داده می‌شوند و به وضوح به عنوان هوش مصنوعی برچسب‌گذاری خواهند شد.»

زاکربرگ افزود: «این روزهای اولیه و اولین نسخه بتای این هوش مصنوعی است، بنابراین ما به کار بر روی بهبود آنها ادامه می دهیم و به زودی در دسترس افراد بیشتری قرار می دهیم.»

زاکربرگ خاطرنشان کرد که با سازندگانی مانند حساب میم Wasted و خالق فناوری Don Allen Stevenson III برای عرضه نسخه‌های اولیه چت ربات‌های سازنده کار کرده است.

در مصاحبه‌ای که زاکربرگ در کانال‌های اجتماعی خود به اشتراک گذاشت، مدیرعامل موارد استفاده برای آواتارهای هوش مصنوعی را گسترش داد و گفت:

«باید API‌های مختلف زیادی وجود داشته باشد که منعکس‌کننده علایق مختلف افراد باشد. بنابراین بخش بزرگی از رویکرد این است که هر سازنده و در نهایت هر کسب‌وکار کوچک روی پلتفرم را قادر می‌سازد تا یک هوش مصنوعی برای خود ایجاد کند تا به آنها کمک کند تا با جامعه خود تعامل داشته باشند، و اگر یک کسب‌وکار هستند، به مشتریانشان کمک کند. »

سازندگان همچنین ممکن است بخواهند از هوش مصنوعی برای تعامل با طرفداران استفاده کنند، زیرا در حال حاضر زمانی برای پاسخگویی به همه پیام‌های دریافتی ندارند.

با این حال، او اعتراف کرد که آواتارهای هوش مصنوعی در نهایت به چیزی شبیه به یک «شکل هنری» تبدیل می‌شوند که در طول زمان تکامل می‌یابد و بهبود می‌یابد.

زاکربرگ خاطرنشان کرد: «من فکر نمی‌کنم ما بدانیم که جذاب‌ترین، سرگرم‌کننده‌ترین و اعتمادسازترین فرمول برای این موضوع چیست».

او گفت: «بنابراین ما می‌خواهیم ابزارهایی به مردم بدهیم تا بتوانید با این کار آزمایش کنید و ببینید چه چیزی به خوبی کار می‌کند.»

متا در ابتدا آزمایش این ویژگی را با حدود ۵۰ سازنده و درصد کمی از کاربران آغاز خواهد کرد و سپس آن را در چند ماه آینده برای افراد بیشتری عرضه خواهد کرد، با این امید که تا ماه آگوست به طور کامل راه اندازی شود.

متا اولین بار استودیوی هوش مصنوعی خود را سال گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان خود اعلام کرد تا به مشاغل اجازه دهد چت بات های سفارشی بسازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا