اخبار اینترنت

متا قصد دارد یک برنامه بررسی واقعیت خود را در سال آینده به Threads بیاورد

به گزارش اپ خونه، با دو انتخابات گسترده در ایالات متحده در هند در سال آینده، Threads قصد دارد یک برنامه بررسی واقعیت را به شبکه اجتماعی معرفی کند.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام گفت که این پلتفرم اجتماعی در حال حاضر رتبه‌بندی‌های فیسبوک یا اینستاگرام را با محتوای مشابه مطابقت می‌دهد. اما در سال آینده، حقیقت‌سنجی ابزارهایی برای بررسی پست‌ها خواهد داشت.

او در پستی گفت: «در حال حاضر رتبه‌بندی‌های بررسی واقعیت را از فیس‌بوک یا اینستاگرام به Threads مطابقت می‌دهیم، اما هدف ما این است که شرکای راستی‌آزمایی توانایی بررسی و رتبه‌بندی اطلاعات نادرست در برنامه را داشته باشند .»

به طور جداگانه، متا در یک پست وبلاگی به اشتراک گذاشت که به زودی کاربران Threads مستقر در ایالات متحده می توانند همان سطح تنزل رتبه را در پست های بررسی شده افزایش دهند، کاهش دهند یا حفظ کنند.

این شرکت گفت که اگر کاربران تنظیماتی را در اینستاگرام اعمال کرده باشند تا محتوای حساس را مشاهده نکنند، این تنظیمات به Threads منتقل می‌شود.

متا و Threads تمایلی به تقویت اخبار روی پلتفرم نداشتند. با این حال، این شرکت باید اطلاعات نادرست را کنترل کند – به ویژه در زمان انتخابات. در ماه اکتبر، موسری گفت که گرچه Threads «ضد اخبار» نیست، اما قرار نیست اخبار را در این پلتفرم تقویت کند.

قابل ذکر است، این سایت همچنان جستجوی کلمات کلیدی از جمله “کووید” و “کووید-۱۹” را مسدود می کند – اولین بار توسط واشنگتن پست در ماه سپتامبر گزارش شد.

با ویژگی‌هایی مانند تگ ها (بدون نماد هش) و موضوعات پرطرفدار (که هنوز منتشر نشده‌اند)، کاربران راه‌های بیشتری برای جستجو و انتشار اطلاعات خواهند داشت.

متا قبلا به دلیل انتشار اطلاعات نادرست در پلتفرم خود سرزنش شده است. بنابراین این شرکت در حال انجام اقدامات اولیه برای جلوگیری از چنین حوادث ناگواری است.

با این حال، تا زمانی که متا جزئیات بیشتری در مورد این برنامه ارائه نکند، سوالات زیادی پیرامون آن وجود خواهد داشت، از ماهیت برچسب زدن پست های اطلاعات نادرست و راه های نشان دادن اطلاعات صحیح و متنی و در حالی که Threads تاکنون از اخبار دور مانده است، با برنامه های راستی آزمایی باید درگیر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا