متا مسئول شناخته شد زیرا دادگاه اخراج ناظران را مسدود کرد
به گزارش اپ خونه، دادگاه کنیا حکم داده است که متا کارفرمای اصلی ناظران محتوا است که از غول رسانه اجتماعی و شریک بررسی محتوای آن در آفریقا، ساما، به دلیل اخراج غیرقانونی شکایت می کند.
۱۸۴ ناظر، در شکایتی که در ماه مارس سال جاری ارائه شد ، همچنین ادعا کردند که شریک بررسی محتوای جدید متا در قاره، Majorel، آنها را به دستور متا در لیست سیاه قرار داده است.
قاضی بایرام اونگایا از دادگاه کار و روابط کار کنیا طرح غول رسانه های اجتماعی برای کناره گیری از این پرونده را کمرنگ کرد و گفت که ناظران کار متا را انجام داده اند، از فناوری آن برای کار استفاده کرده اند و همچنین به معیارهای عملکرد و دقت آن پایبند بوده اند.
دادگاه گفت که سما “صرفاً یک مامور… یا مدیر” بود. سما این موضوع را رد کرد و گفت: “متا مشتری سما است و سما از نظر قانونی اختیار عمل از طرف متا را ندارد.”
متا به درخواست اظهار نظر پاسخ نداده است.
آخرین تحول ضربهای به متا است که به دنبال فاصله گرفتن از طومار است و میگوید کارفرمای مدیران نیست.
شواهد این است که الزام به ارائه کار دیجیتالی تعدیل محتوا متعلق به پاسخ دهندگان اول و دوم است که فضای کار دیجیتال یا مجازی را برای متقاضیان فراهم کرده اند.
پاسخ دهندگان اول و دوم با تحمیل الزامات عملیاتی و استانداردهای عملکرد، کنترل را اعمال می کنند. سپس متهم اول و دوم از طریق نماینده [سما] حق الزحمه را پس دادند.
پاسخگوی سوم [سما] به عنوان نماینده صاحب کار تعدیل محتوا پاسخگوی اول و دوم [Meta Platforms Inc و Meta Platforms Ireland Limited] عمل می کرد، هیچ ترتیبی برای تبرئه پاسخ دهندگان اول و دوم به عنوان کارفرمایان اصلی و اصلی ناظر محتوا وجود ندارد.
علاوه بر این، دادگاه دستور داد قرارداد مجریان تمدید شود و متا و سما را از اخراج آنها تا تعیین تکلیف پرونده منع کرد.
دادگاه دستورالعملها را صادر کرد و گفت که هیچ توجیه مناسبی برای تعدیل نیروها وجود ندارد، و دریافت که کار تعدیل محتوا در دسترس است. متقاضیان در این دوره بر اساس شرایط رایج یا بهتر به کار خود ادامه خواهند داد.
ناظرانی که از سراسر قاره استخدام شدهاند، از جمله از اتیوپی، اوگاندا، سومالی و آفریقای جنوبی، پستهای رسانههای اجتماعی را در پلتفرمهای متا بررسی میکنند تا محتوایی را که باعث ایجاد نفرت، اطلاعات نادرست و خشونت میشود، حذف کنند.
مجریان ادعا می کنند که سما آنها را به طور غیرقانونی پس از عدم صدور اخطاریه های مازاد بر خدمت طبق قوانین کنیا اخراج کرده است.
این شکایت همچنین از جمله موارد دیگر، ادعا میکند که اخطار ۳۰ روزه فسخ به مدیران تعلیق داده نشده است و حقوق پایانی آنها به امضای اسناد عدم افشای آنها وابسته است.
سما، در گذشته، به TechCrunch گفت که قانون کنیا را رعایت میکند، و تصمیم خود را مبنی بر توقف نظارت محتوا در تالار شهر و از طریق ایمیل و نامههای اعلان اعلام کرد.
سما، که مشتریانش شامل OpenAI هستند، قرارداد و خدمات بررسی محتوای متا را کنار گذاشت و برای ۲۶۰ ناظر اعلامیههای اضافی صادر کرد تا بر روی کار برچسبگذاری (حاشیهنویسی دادههای بینایی کامپیوتری) تمرکز کنند.
دانیل موتاونگ، یک آفریقای جنوبی، از این شرکت به دلیل کار و قاچاق انسان، روابط کاری ناعادلانه، سرنگونی اتحادیه ها و عدم ارائه سلامت روانی و حمایت روانی «کافی» شکایت کرد.
موتاونگ مدعی است که به دلیل سازماندهی اعتصاب سال ۲۰۱۹ و تلاش برای تشکیل اتحادیه کارکنان سما از کار اخراج شده است.
اتیوپیاییها در دسامبر سال گذشته شکایت دیگری را به دلیل این ادعا که غول رسانههای اجتماعی از اقدامات ایمنی کافی در فیسبوک استفاده نکرده است، شکایت کردند، که به نوبه خود به درگیریهایی دامن زد که منجر به مرگ شد، از جمله پدر یکی از متقاضیان و ۵۰۰۰۰۰ اتیوپیایی در طول جنگ تیگری که از دنیا رفت.