اخبار اینترنت

متا می گوید هیچ برنامه ای برای تبلیغات در واتس اپ وجود ندارد

به گزارش اپ خونه، متا گزارش رسانه‌ای را که ادعا می‌کرد این پلتفرم اجتماعی در حال بررسی قرار دادن تبلیغات به برنامه پیام‌رسان محبوب واتس‌اپ است، رد کرد.

فایننشال تایمز پیشتر گزارش داده بود که برخی از تیم‌های متا ارزیابی کرده‌اند که آیا تبلیغات را در لیست مکالمات با مخاطبین در صفحه اصلی واتس‌اپ نشان دهند یا خیر.

واتس‌اپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که نه در حال آزمایش یا کار بر روی آن است و نه برنامه‌ای پیرامون آن دارد.

تحلیلگران مدت‌ها حدس می‌زنند که متا در نهایت تبلیغاتی را به واتس‌اپ خواهد آورد، زیرا این مجموعه اجتماعی راه‌هایی را برای کسب درآمد از این سرویس که روزانه توسط بیش از ۲ میلیارد نفر در سراسر جهان استفاده می‌شود، بررسی می‌کند.

اما متا تاکنون در برابر ایده نمایش تبلیغات در اپلیکیشن واتس اپ مقاومت کرده است و به جای آن بر کسب درآمد از طریق WhatsApp Business تکیه کرده است، پیشنهادی که هدف آن تجار است و آنها را ملزم به پرداخت برای برخی خدمات می کند.

WhatsApp Business بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه جمع آوری کرده است .

متا در ماه فوریه تغییراتی را در ساختار قیمت‌گذاری و دسته‌های پیام‌رسانی در WhatsApp Business با هدف افزایش درآمد اعلام کرد.

این دسته بندی ها شامل ابزار، احراز هویت (برای ارسال رمزهای عبور یک بار مصرف)، بازاریابی، و مکالمات سرویس آغاز شده توسط کاربر بود.

سال گذشته، در طی تماس سه ماهه سوم شرکت، زاکربرگ خاطرنشان کرد که تبلیغات «کلیک به واتس اپ» با ۸۰ درصد رشد سالانه به نرخ درآمد سالانه ۱.۵ میلیارد دلاری رسیده است. این شرکت قصد دارد به زودی یک مدل پیام شخصی را برای بازرگانان معرفی کند.

همچنین پرداخت‌های همتا به همتا و مشتری به تاجر را در کشورهایی مانند هند ، برزیل و سنگاپور تسهیل می‌کند .

در ماه مه، این شرکت گفت که در حال بررسی راه‌هایی برای ادغام پرداخت‌ها در کانال‌های ویژه پخش خود است که در اوایل این هفته در سطح جهانی راه‌اندازی شد .

با رسیدن تعداد کاربران WhatsApp Business به ۲۰۰ میلیون MAU، و ابزارهای خدمات مشتری GenAI در حال آزمایش شدن، به نظر می رسد متا در حال برداشتن گام هایی برای کسب درآمد از ۲Bn+ کاربران فعال در واتس اپ است.

تحلیلگران در AllianceBernstein در یادداشت اخیر خود به مشتریان نوشتند که «Click to Message» در حال حاضر با نرخ درآمد ۱۰ میلیاردی اجرا می‌شود و در عین حال به کاربران و کسب‌وکارها برای تعامل در واتس‌اپ آموزش می‌دهد.

در دهه گذشته، واتس‌اپ چندین بار نمایش تبلیغات را در مکان‌هایی مانند وضعیت واتس‌اپ بررسی کرده است، اما همانطور که وال استریت ژورنال در سال ۲۰۲۰ گزارش داد، این برنامه‌ها همیشه کنار گذاشته شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا