اخبار اینترنت

متا می گوید که کاربران و مشاغل روزانه ۶۰۰ میلیون چت روی پلتفرم هایش دارند

به گزارش اپ خونه، همانطور که مارک زاکربرگ در جریان فراخوان درآمد شرکت برای سه ماهه سوم ۲۰۲۳ نشان داد، متا در حال دو برابر کردن پیام های تجاری برای درآمدزایی است.

زاکربرگ گفت که این شرکت به دنبال استفاده از ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی برای مشاغل برای موارد استفاده مانند پشتیبانی مشتری است.

مدیر عامل متا گفت که کاربران و کسب و کارها بیش از ۶۰۰ میلیون بار در روز در سراسر پلتفرم های آن تعامل دارند.

این اولین بار است که متا این معیار را در طول یک تماس درآمد به اشتراک می‌گذارد. او مشخص نکرد که چه تعداد از اینها پیام های بازاریابی یا اطلاعاتی برای کاربران هستند، مانند شرکتی که اطلاعات بلیط را ارسال می کند یا به روز رسانی سفارش انجام می دهد.

با این حال، زاکربرگ خاطرنشان کرد که بیش از ۶۰ درصد از کاربران واتس‌اپ در هند – که بزرگترین بازار برنامه چت با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر است – به یک حساب برنامه تجاری پیام می‌دهند.

قابل ذکر است، بسیاری از صاحبان مشاغل فردی نیز از حساب WhatsApp Business استفاده می کنند که به آنها امکان می دهد از ویژگی هایی مانند صفحات تجاری، کاتالوگ محصولات و پخش پیام استفاده کنند.

متا در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ ۲۹۳ میلیون دلار درآمد دارد – با رشد ۵۳ درصدی سال به سال – که عمدتاً به دلیل پلتفرم WhatsApp Business بود. در ماه ژوئن، این شرکت اعلام کرد که WhatsApp Business از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه عبور کرده است .

این غول شبکه های اجتماعی چند راه برای کسب درآمد از پیام های تجاری دارد. در واتس‌اپ، انواع مختلفی از پیام‌ها را تعریف می‌کند و بر اساس جلسات مکالمه، از کسب‌وکارها هزینه دریافت می‌کند .

همچنین تبلیغات کلیک به پیام و کلیک به واتس اپ را ارائه می دهد. در اوایل سال جاری، زاکربرگ گفت که این نوع تبلیغات به نرخ اجرای سالانه ۱۰ میلیارد دلار رسیده و در حال رشد است .

در چند ماه گذشته، WhatsApp محصولات تجاری مانند پیام‌های شخصی‌سازی شده سفارشی ارسال شده به مشتریان و WhatsApp Flow را اعلام کرده است تا تجربه خرید درون‌برنامه‌ای غنی‌تر را فراهم کند .

در ماه سپتامبر، این شرکت همچنین برنامه‌هایی برای سیستم تأیید واتس‌اپ با ویژگی‌هایی مانند صفحات وب سفارشی و پشتیبانی از ۱۰ دستگاه متصل به یک حساب برای رسیدگی آسان‌تر به درخواست‌های مشتریان اعلام کرد.

متا همچنین می‌خواهد از هوش مصنوعی مولد استفاده کند تا حساب‌های تجاری به مشتریان برای درخواست‌های خرید و پشتیبانی پاسخ دهند.

زاکربرگ گفت:

«اکنون فکر می‌کنم که این یک فرصت واقعاً بزرگ برای هوش مصنوعی کسب‌وکار جدیدی است که قبلاً در مورد آن صحبت کردم که امیدواریم هر کسب‌وکاری بتواند به راحتی یک هوش مصنوعی راه‌اندازی کند که مردم بتوانند برای کمک به تجارت و پشتیبانی پیام دهند.»

استدلال زاکربرگ این است که در برخی از بازارها، مانند تایلند یا ویتنام، کسب و کارها می توانند به دلیل هزینه کم نیروی کار، مردم به صورت دستی به مشتریان پاسخ دهند.

با این حال، سایر بازارها می توانند از ربات های هوش مصنوعی متا Business استفاده کنند.

با رشد و در دسترس بودن مدل‌های هوش مصنوعی مولد، چندین استارت‌آپ پشتیبانی مشتری با استفاده از هوش مصنوعی محصولاتی را عرضه کرده‌اند و علاقه سرمایه‌گذاران و خریداران بالقوه را به خود جلب کرده‌اند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا