اخبار اینترنت

متا و آمازون در ویژگی جدید خرید درون برنامه ای در فیس بوک و اینستاگرام با هم همکاری می کنند

به گزارش اپ خونه، متا ممکن است تلاش های خود را در زمینه خرید آنلاین در فیس بوک و اینستاگرام کنار گذاشته باشد ، اما این شرکت شبکه اجتماعی همچنان به پتانسیل برنامه های خود به عنوان یک پلت فرم خرید اعتقاد دارد.

این منجر به اخبار امروزی می شود که این شرکت اکنون با آمازون همکاری می کند تا به مشتریان اجازه دهد حساب های فیس بوک و اینستاگرام خود را به حساب آمازون خود پیوند دهند و سپس از طریق برنامه های اجتماعی متا خرید کنند، جایی که می توانند اطلاعات پرداخت ذخیره شده آمازون خود را بررسی کنند و به آدرس پستی آمازون ذخیره شده ارسال کنند.

یکی از سخنگویان آمازون، کالی جرنیگان، در بیانیه‌ای تأیید کرد:

«برای اولین بار، مشتریان می‌توانند از تبلیغات فیس‌بوک و اینستاگرام آمازون خرید کنند و بدون خروج از برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی با آمازون آنها را بررسی کنند. مشتریان در ایالات متحده قیمت‌گذاری بلادرنگ، واجد شرایط بودن Prime، تخمین‌های تحویل و جزئیات محصول را در تبلیغات منتخب محصولات آمازون در فیس‌بوک و اینستاگرام به عنوان بخشی از تجربه جدید خواهند دید.»

آمازون همچنین خاطرنشان کرد که ویژگی جدید خرید درون برنامه ای برای محصولات منتخبی که در فیس بوک یا اینستاگرام تبلیغ می شوند و توسط آمازون یا فروشندگان مستقل در ویترین فروشگاه آمازون فروخته می شوند، در دسترس خواهد بود.

برای شروع، این یک راه‌اندازی سریع یک‌باره است که در آن مشتریان حساب متای خود (چه فیسبوک یا اینستاگرام) را به حساب آمازون خود پیوند می‌دهند.

پس از تکمیل این فرآیند، آن‌ها می‌توانند بدون خروج از فیس‌بوک یا اینستاگرام خود، با آمازون از آگهی محصول را بررسی کنند. آدرس پیش‌فرض حمل و نقل و اطلاعات پرداخت از آمازون برای تکمیل فروش استفاده خواهد شد.

خبر این معامله ابتدا توسط یکی از شرکای متا و گوگل ادز و یکی از مدیران عامل Disruptive Digital، موریس رحمی، فاش شد.

در یک پست لینکدین، او مزایای این معامله را توضیح داد و اشاره کرد که متا با استفاده از اطلاعات آمازون و فروشگاه‌هایی که خرید با Prime را برای نمایش تبلیغات به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند، هدف‌گیری و بهینه‌سازی بهتری را به دست می‌آورد.

این امر منجر به نرخ تبدیل بهتری نیز می شود، زیرا مشتریان می توانند سریعتر محصولات را بررسی کنند. به علاوه، متا می‌تواند پیام‌های تبلیغاتی و صفحه محصول را بر اساس اینکه کاربر عضو Prime است یا نه، تنظیم کند، سپس اطلاعات دیگر مانند قیمت‌گذاری بی‌درنگ یا تخمین‌های ارسال را در صورت نیاز تنظیم کند.

رحمی نوشت: «در حالی که جزئیات اضافی هنوز کمیاب است، این همکاری می‌تواند فرصت درآمدی عظیمی برای متا، آمازون، و مهم‌تر از همه، تبلیغ‌کنندگان باشد. »

علاوه بر این، رحمی نوشت: «به دلیل داده‌های به اشتراک گذاشته شده این مشارکت، این امر همچنین از هر گونه چالشی که در مورد سیاست شفاف‌سازی ردیابی اپلیکیشن اپل، به معنای یک موتور عملکرد حلقه بسته واقعی، دور می‌زند.»

متا از زمان معرفی ویژگی حفظ حریم خصوصی در سال ۲۰۲۱ با شفافیت ردیابی برنامه اپل یا ATT مخالف بوده است، زیرا ادعا می کند که به مشاغل کوچکی که به تبلیغات شخصی سازی شده آن متکی هستند آسیب می رساند.

در میان ابتکارات تجارت الکترونیکی خود، متا فروشندگان فروشگاه خود را به استفاده از تجربه پرداخت خود در فیس بوک و اینستاگرام تغییر داده است.

متا هزینه‌های پردازش را در این فروش‌ها دریافت می‌کند ، به جز فروشگاه‌هایی که توسط Shopify ارائه می‌شوند. از آنجایی که آمازون در حال پردازش پرداخت های خود به عنوان بخشی از این قرارداد جدید است، به نظر نمی رسد متا در اینجا هزینه ها را تغییر دهد.

آمازون نیز از این ترتیب جدید سود می برد. این غول تجارت الکترونیک در طول سال‌ها تلاش کرده است تا نسخه‌های مخصوص به خود را از برنامه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک تاک ایجاد کند، اما آن‌ها هرگز عملاً شروع به کار نکرده‌اند.

در سال ۲۰۱۹ سرویس مشابه اینستاگرام Spark خود را تعطیل کرد ، سپس در اواخر سال گذشته یک فید خرید مانند TikTok راه اندازی کرد که از عکس ها و ویدیوها پشتیبانی می کند.

این سرویس که با نام Inspire شناخته می شود، در ماه مه در دسترس همه مشتریان ایالات متحده قرار گرفت. اما در مقایسه با خود تیک تاک، Inspire احساس می‌کند بیش از حد تجاری شده است، و فاقد محتوای تأثیرگذارتر تأثیرگذار است که باعث فروش می‌شود.

معامله متا آمازون در زمانی انجام می شود که خود TikTok اکنون در حال تلاش برای رقابت با آمازون است و هم به عنوان موتور اکتشاف و هم به عنوان ویترین فروشگاه تجارت الکترونیک عمل می کند.

با راه اندازی فروشگاه TikTok، که در ماه سپتامبر در ایالات متحده راه اندازی شد ، TikTok می تواند به بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر دسترسی پیدا کند.

علیرغم اندازه و نفوذ آمازون، به ویژه با توجه به دسترسی TikTok به مصرف کنندگان جوان تر Millennial و Gen Z (و حتی تا حدی Gen Alpha) این می تواند به عنوان یک تهدید معتبر تلقی شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا