اخبار اینترنت

مدیرعامل Automattic مت مولنوگ درباره آینده Tumblr با انتخاب الگوریتمی، پیشرفت‌های هوش مصنوعی و موارد دیگر صحبت می‌کند

به گزارش اپ خونه، Matt Mullenweg، مدیرعامل Automattic، شرکتی که پشت WordPress.com و سایر ابزارهای انتشار آنلاین قرار دارد، نگاهی اجمالی به آینده Tumblr ارائه می‌کند – سایت وبلاگ نویسی Automattic که در سال ۲۰۱۹ از Verizon خریداری شد.

بنیان‌گذار وردپرس چشم‌اندازی از مسیر آینده Tumblr، از جمله پذیرش منبع باز، برنامه‌هایی برای انتخاب الگوریتمی و استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی و موارد دیگر ارائه کرد.

مدیر اجرایی از توانایی Tumblr برای وارد کردن پایگاه کاربران جوان به جامعه گسترده تر Automattic مشتاق بود و اشاره کرد که بیش از نیمی از کاربران آن زیر ۲۵ سال سن دارند و زنان بیشتر از مردان از این سرویس استفاده می کنند.

سوق دادن جامعه Tumblr به سمت سایر ابزارهای Automattic، در طول زمان، یکی از اهداف نهایی این شرکت است.

مولنوگ می‌گوید که کاربران ممکن است فقط با یک وبلاگ Tumblr شروع کنند، اما پس از آن، با گذشت زمان، اگر بخواهند به چیزی بزرگتر گسترش دهند – یک فروشگاه تجارت الکترونیک، یک سایت قابل تنظیم تر، یک خبرنامه یا یک سایت عضویت –  Automattic می‌تواند کاربران را به محصولات دیگر هدایت کند.

مولنوگ  خاطرنشان کرد: “من از این رمپ و همچنین وارد کردن جمعیت جوان و جوانان به وردپرس هیجان زده هستم.”

مدیر اجرایی خاطرنشان کرد، علاوه بر تامین جمعیت جوان‌تر، این شرکت همچنین می‌خواهد اخلاق منبع باز خود را به بخش‌هایی از Tumblr بیاورد.

به عنوان مثال، این شرکت الگوریتم منبع باز را که Tumblr، استریم‌ساز را تامین می‌کند، تهیه کرد که اکنون در GitHub در دسترس است.

مولنوگ توضیح می دهد که به این معنی است که دیگر توسعه دهندگان اکنون می توانند یک پچ را برای آن ارسال کنند، آن را تغییر دهند یا حتی نسخه سفارشی خود را ایجاد کنند.

اما منبع باز الگوریتم تنها یک گام به سوی ساخت Tumblr بازتر است.

مولنوگ همچنین آینده ای را پیش بینی می کند که در آن کاربران الگوریتم خود را برای کنترل تجربه Tumblr خود انتخاب کنند.

او می‌گوید دیگر شبکه‌های اجتماعی معمولاً در گذشته این گزینه را ارائه نمی‌دادند، زیرا آنچه کاربران می‌گویند می‌خواهند ببینند و رفتار واقعی آنها اغلب متفاوت است – آنها تمایل دارند بیشتر با الگوریتمی که شبکه ارائه می‌کند درگیر شوند.

با این حال، مولنوگ معتقد است که می‌توان تعادلی بین الگوریتم اصلی ارائه‌شده توسط شبکه و انتخاب کاربر وجود داشت.

او توضیح داد: «ما همیشه پیش‌فرض‌های خود را خواهیم داشت که شاید همان چیزی باشد که می‌بینید، اما اگر بخواهید می‌توانید به حالت خود تغییر دهید.»

سایر شبکه های اجتماعی شروع به انجام کاری مشابه کرده اند، از جمله Bluesky، رقیب توییتر/X، که اخیراً مفهوم فیدهای سفارشی را معرفی کرده است که به کاربران اجازه می دهد پست های شبکه را به روش های مختلف فیلتر کنند.

a collage of tumblr and twitter logos

کلاژی از لوگوهای تامبلر و توییتر

مولنوگ همچنین به فرصت‌هایی اشاره کرد که Tumblr در مواجهه با تغییرات توییتر داشته است، که از دیگر شبکه‌های اجتماعی تقلید از توییتر، از جمله Bluesky، Mastodon و Threads بهره برده است.

مدت کوتاهی پس از اینکه ایلان ماسک مدیریت توییتر را به دست گرفت، مولنوگ در هفته اول نوامبر افزایش ۵۸ درصدی در دانلود اپلیکیشن های iOS و افزایش ۵۷ درصدی کاربران اندروید را گزارش کرد.

اما در مصاحبه جدید، مدیر اجرایی تاثیر مهاجرت توییتر را کم اهمیت جلوه داد و گفت که مردم به صورت موجی وارد می شوند، اما “اگر واقعا صادق باشیم، کمتر از آنچه در دراز مدت فکر می کنید، می باشد.”

در عوض، او گفت که تغییرات زمانی موفقیت‌آمیزتر هستند که کل جوامع پس از ناامید شدن از میزبان پلتفرم فعلی خود، به Tumblr نقل مکان کنند، همانطور که اخیراً یک جامعه لگو هنگام ترک اینستاگرام انجام داد.

در مورد موضوع هوش مصنوعی، مولنوگ گفت که نگران نباشید – در آینده ربات چت با هوش مصنوعی Tumblr وجود نخواهد داشت.

در عوض، او معتقد است که هوش مصنوعی نقش بزرگ تری در پشت صحنه این شرکت ایفا خواهد کرد.

او گفت: «من یکی از افرادی هستم که می‌گویم تقریباً غیرممکن است که بگوییم چقدر هوش مصنوعی بر جامعه تأثیر می‌گذارد»، اما اضافه کرد که برای Tumblr، تأثیر آن نسبت به جاهای دیگر کمتر آشکار خواهد بود.

«برای Tumblr… من فکر می‌کنم که می‌تواند توسعه‌دهندگان ما را بسیار سازنده‌تر کند… کد را می‌توان با هوش مصنوعی بررسی کرد یا با هوش مصنوعی یا چیزی شبیه به آن آزمایش کرد. بنابراین این به ما امکان می دهد با همان توسعه دهندگان یا کمتر کارهای بیشتری انجام دهیم، که واقعاً هیجان انگیز است. بنابراین شاید سرعت توسعه ما افزایش یابد.»

به‌علاوه، هوش مصنوعی می‌تواند کمکی در اعتدال باشد و چیزها را حتی قبل از اینکه توسط کاربران Tumblr گزارش شود علامت‌گذاری کند. علاوه بر این، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می‌توانند فید Tumblr را برای کاربران نهایی بهتر و شخصی‌تر کنند.

او گفت: «می‌توانید آن را تغییر دهید و واقعاً می‌تواند چیزهایی را که می‌خواهید ببینید و دوستانی را که می‌خواهید دنبال کنید، یاد بگیرد.»

مدیر اجرایی همچنین عموماً از هوش مصنوعی مولد به عنوان ابزاری برای هنرمندان خوش‌بینانه بود، که ممکن است به نفع جامعه‌ای باشد که از Tumblr استفاده می‌کنند، اما توجه نکرد که Tumblr خود ابزارهای هوش مصنوعی نسل را می‌سازد.

مولنوگ مصاحبه را با قرار دادن Tumblr در فضایی کمی متفاوت از رسانه های اجتماعی سنتی به پایان رساند.

«اغلب می‌شنوید که مردم می‌گویند می‌خواهند کمتر در رسانه‌های اجتماعی فعالیت کنند، اما تقریباً هرگز نمی‌شنوید که مردم بگویند می‌خواهند کمتر وبلاگ بنویسند… وبلاگ نویسی چیست، این که احساس می‌کنند به زندگی‌شان اضافه می‌کند یا کار ارزشمندی است یا استفاده ارزشمندی است. از زمان، که شاید آنها از رسانه های اجتماعی سنتی تر دریافت نمی کنند؟ همانطور که گفتم، ما Tumblr را برای هنر و هنرمندان می‌سازیم. من نشنیدم که کسی بگوید در زندگی ام کمتر هنر را دوست دارم.»

گفتنی است، Tumblr – که اکنون میزبان نیم میلیارد وبلاگ است، مولنوگ اشاره کرد – به نظر می رسد با طراحی مجدد وب اخیر خود که نوار ناوبری را به سمت چپ منتقل کرده است، در حال تعقیب جمعیت توییتر است، شبیه به Twitter/X است.

بدون پرداختن مستقیم به اصلاحات الهام گرفته از توییتر، مولنوگ توضیح داد که چرا بسیاری از ابزارهای اجتماعی شروع به شبیه‌سازی کرده‌اند.

“من فکر می کنم آنچه اتفاق می افتد این است که – واقعیت این است که مردم از چندین شبکه اجتماعی به طور همزمان استفاده می کنند. و یک نوع عملکرد پایه وجود دارد که آنها فقط انتظار دارند. چیزهایی وجود دارد که احتمالاً تا زمانی که قصد بازدید از یکی از این شبکه‌های اجتماعی را نداشته باشید، نمی‌دانید که انتظار دارید .»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا