اخبار اینترنت

مدیر عامل Reddit حمله به توسعه دهنده Apollo را در AMA مملو از درام دوچندان می کند

به گزارش اپ خونه، تصمیم غیرمحبوب Reddit برای تجدید نظر در قیمت گذاری API خود در اقدامی که برنامه های شخص ثالث را مجبور به از کار افتادن می کند ، واکنش عجیبی به خود گرفته است.

در یک AMA که توسط بنیانگذار و مدیر عامل Reddit، استیو هافمن، با نام مستعار u/spez در سایت انجمن اینترنتی میزبانی شد، مدیر اجرایی اتهامات علیه توسعه دهنده پشت برنامه شخص ثالث محبوب Apollo را که این شرکت قبلاً مطرح کرده بود، دو برابر کرد. متهم به عملکرد ناکارآمد و نبودن یک کاربر خوب “API” بود.

علی‌رغم واکنش‌های شدید جامعه که شامل اعتراض گسترده‌ای از سوی هزاران انجمن موسوم به subreddits می‌شود، AMA هافمن تأیید کرد که این شرکت برنامه‌ای برای اصلاح تغییرات API آینده خود ندارد.

علاوه بر این، هافمن به اتهامات خود علیه Apollo ادامه داد و توسعه دهنده، کریستین سلیگ، رفتار و ارتباطات را “در همه جا” خواند و گفت که نمی تواند Reddit را بیشتر با توسعه دهنده ببیند.

سلیگ یکی از اولین کسانی بود که تأکید کرد که قیمت گذاری API جدید Reddit عملاً ادامه کار با برنامه Apollo را غیرممکن می کند.

او توضیح داد که طبق شرایط جدید، انجام این کار برای او ۲۰ میلیون دلار در سال هزینه خواهد داشت – پولی که این اپلیکیشن به دست نمی آورد.

این هفته، سلیگ اعلام کرد که آخرین روز این برنامه ۳۰ ژوئن پیش از اجرای قیمت گذاری جدید API در ۱ ژوئیه است.

سایر برنامه های شخص ثالث نیز از جمله Sync، RIF و Reddplant در حال بسته شدن هستند.

اما هافمن طبق پست گسترده سلیگ در مورد وضعیت بین خود و Reddit ظاهراً خصومت با سلیگ دارد و ابتدا توسعه دهنده را به اخاذی متهم می کند .

با توجه به تفسیر سلیگ از این وضعیت، او این سوال را مطرح کرد که چرا Reddit تصمیم گرفته است تا شرایط API خود را تغییر دهد تا برنامه های شخص ثالث را از تجارت خارج کند تا صرفاً آنها را خریداری کند، همانطور که شرکت با Alien Blue (یک Reddit قدیمی تر) انجام داد.

 او گفت که اگر آپولو ۲۰ میلیون دلار در سال برای Reddit هزینه می‌کرد، Reddit باید برای پایان دادن به برنامه، چکی از او قطع کند.

این اظهار نظر به نظر نمی رسد که یک درخواست جدی از صحبت های او باشد. در واقع، او در تماس توضیح داد: “…این بیشتر یک شوخی است.”

سلیگ گفت، با این حال، یکی از نمایندگان Reddit در تماسی با او، ابتدا ظاهراً نظر او را به عنوان یک تهدید تفسیر کرد.

اما در تماس، سوء تفاهم را برطرف کردند و مخاطب عذرخواهی کرد. سلیگ تماس ها را ضبط کرد بود. (که در جایی که او در کانادا مستقر است قانونی است).

اما در تماس بعدی با مدیران، هافمن از این مکالمه به عنوان سلیگ”تهدید کننده” Reddit یاد کرد.

هافمن به صراحت اعلام کرد که این موضع از طرف Reddit کمتر نشده است.

در AMA، یکی از کاربران از هافمن خواست تا توضیح دهد، “در تلاش برای بدنام کردن آپولو با این ادعا که کریستین شما را تهدید و باج گرفته است، چه فکر می‌کردید؟”

پاسخ تعجب آور بود. بر خلاف بسیاری از شرکت‌ها که سعی می‌کنند ضربه‌های خود را در پشت سخنرانی‌های روابط عمومی شرکتی کاهش دهند، هافمن نسبتاً واضح پاسخ داد.

مدیر عامل شرکت نوشت:

« شوخی او کمترین مشکل ماست. رفتار و ارتباطات او با ما در همه جا بوده است – یک چیز به ما می گوید در حالی که چیزی کاملاً متفاوت از بیرون می گوید. ضبط و افشای یک تماس تلفنی خصوصی – تا جایی که نمی‌دانم چگونه می‌توانیم با او تجارت کنیم.»

این یک چرخش عجیب برای آپولو است، که اولین iOS و طراحی کاربرپسند آن همین هفته باعث شد در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل، پیش از تغییر خط مشی API Reddit که اکنون آن را از حالت تجاری خارج می کند، به نمایش گذاشته شود.

دیگر توسعه دهندگان برجسته به دنبال این شکست از سلیگ حمایت کردند.

سباستین دی وی، یکی از بنیانگذاران Halide، در توییتی ، سلیگ را «یکی از خوب‌ترین افراد در دنیای اپلیکیشن‌های مستقل ما» خواند و گفت که مدیریت Reddit به او دروغ می‌گوید، تهمت می‌زند و او را متهم به بدگویی می‌کند.

مگر اینکه هیئت مدیره Reddit مداخله کند، به نظر نمی رسد که هافمن نگران عواقب این تصمیمات باشد، چه اعتراضی در سطح سایت باشد یا نه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا