اخبار اینترنت

مدیر عامل TikTok در مقابل کنگره شهادت می دهد

به گزارش اپ خونه، مدیر عامل شرکت Shou Zi Chew می گوید این شرکت هرگز اطلاعات کاربران ایالات متحده را با چین به اشتراک نخواهد گذاشت.

در حالی که دولت بایدن تهدیدات خود را علیه TikTok تشدید می کند ، مدیر اجرایی این شرکت اولین حضور خود را در کنگره در ۲۳ مارس انجام داد.

با توجه به موضع تهاجمی اخیر دولت ایالات متحده، شو زی چو، مدیر عامل TikTok، قرار بود تحت تابش نورهای بزرگ و درخشان دولت یک چرخش سخت داشته باشد – و این همان چیزی است که در طول پنج ساعت فراگیر جلسه شنیده شد.

در بیانیه‌های آغازین، Chew اطمینان داد که این شرکت از ایمنی خردسالان محافظت می‌کند، حریم خصوصی و شیوه‌های امنیتی خود را تقویت می‌کند و از هرگونه امکان «دسترسی غیرمجاز خارجی» به داده‌های کاربران ایالات متحده جلوگیری می‌کند.

چو گفت: «… من می‌دانم که نگرانی‌هایی ناشی از این باور نادرست وجود دارد که ساختار شرکتی TikTok آن را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد یا اینکه اطلاعات کاربران آمریکایی را با دولت چین به اشتراک می‌گذارد. این کاملاً نادرست است.»

Chew اظهار داشت که TikTok هرگز داده‌های کاربران آمریکایی را با دولت چین به اشتراک نگذاشته است و هرگز درخواستی برای این کار دریافت نکرده است.

اگر چین درخواست دسترسی به داده‌های مربوط به آمریکایی‌ها را داشت، Chew استدلال می‌کرد که این شرکت از این امر پیروی نمی‌کند.

چو گفت: “اجازه دهید این را به صراحت بیان کنم ByteDance نماینده چین یا هیچ کشور دیگری نیست.”

با شروع جلسه، قانونگذاران از هر دو حزب سیاسی، Chew را تحت فشار قرار دادند تا در مورد رابطه این شرکت با چین، شکست آن در تعدیل محتوای مزاحم و برنامه هایش برای ایجاد اعتماد در ایالات متحده، بزرگترین بازار آن، پاسخ دهد.

TikTok در مواجهه با هجوم سوالات مهم، صفحه ای از کتاب بازی کلاسیک شنیداری فناوری که توسط شرکت هایی مانند متا و گوگل در سال های اخیر پیش نویس شده بود را پاره کرد.

در حالی که چو راحت و دوستانه بود – بیش از آن چیزی که برخی از مدیران فناوری ایالات متحده می توانند بگویند – او در مورد برخی از دستاوردهای شرکت اغراق کرد و بارها و بارها به پاسخ های اساسی در مورد مسائل سخت پاسخ داد.

تعدادی از نمایندگان بر تأثیر TikTok بر کاربران جوان تمرکز کردند. پس از اینکه Chew محدودیت ۶۰ دقیقه ای تماشای برنامه برای نوجوانان را تبلیغ کرد، جان ساربانز، نماینده این شرکت، ادعاهای این شرکت در مورد محافظت از آن در برابر اعتیاد به رسانه های اجتماعی را به واقعیت بازگرداند .

ساربانز گفت: “درک من این است که نوجوانان می توانند به راحتی اعلان را دور بزنند تا در صورت تمایل به استفاده از برنامه ادامه دهند. منظورم این است که، اجازه دهید با آن روبرو شویم، نوجوانان ما باهوش‌تر از ما هستند و می‌دانند چگونه از فناوری استفاده کنند و اگر بخواهند می‌توانند از این محدودیت‌ها عبور کنند.»

Chew در اوایل شهادت خود به گزارشی از ناظر اینترنت Citizen Lab استناد کرد و ادعا کرد که این سازمان به طور قطع هیچ ارتباطی بین دولت چین و داده های TikTok پیدا نکرده است.

مدیر آزمایشگاه Citizen Lab به صورت بلادرنگ در توییتر پاسخ داد و از شخصیت پردازی انتقاد کرد .

او نوشت: «تجزیه و تحلیل ما صریح بود در مورد اینکه چه اتفاقی برای داده‌های کاربر پس از جمع‌آوری و ارسال مجدد به سرورهای TikTok رخ داد، نداشتیم. اگرچه ما هیچ راهی برای تعیین اینکه آیا این اتفاق افتاده است یا نه، نداشتیم، ما حتی در مورد مکانیسم‌های احتمالی که از طریق آن دولت چین ممکن است از تکنیک‌های غیرمتعارف برای به دست آوردن داده‌های کاربران TikTok از طریق فشار بر ByteDance استفاده کند، حدس زدیم.»

در تبادل دیگری با نیل دان، نماینده فلوریدا، چو با استفاده از اصطلاح “جاسوسی” برای توصیف حادثه ای که در آن کارمندان ByteDance از طریق TikTok شهروندان آمریکایی را زیر نظر گرفتند تا منبع اطلاعات فاش شده را شناسایی کنند، مخالفت کرد.

قبل از جلسه ، Chew به این اپلیکیشن آمد و اعلام کرد که TikTok اکنون بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر در ایالات متحده دارد ، که نسبت به آخرین آمار گزارش‌شده آن یک جهش قابل‌توجه است.

این نقطه عطف هر دو طرف را کاهش می دهد و بر نگرانی ها در مورد نفوذ گسترده TikTok در بین آمریکایی ها تأکید می کند و به عنوان تهدیدی عمل می کند که ممنوعیت ایالات متحده باعث خشم کاربران و سازندگان خواهد شد.

حداقل یک گروه از سازندگان این هفته در واشنگتن دی سی به ممنوعیت پیشنهادی اعتراض می کنند و توجه را به تأثیر منفی آن بر تجارت آنها جلب می کنند.

کتی مک موریس راجرز، رئیس کمیته گفت:

«آمریکایی‌ها سزاوار این هستند که بدانند حریم خصوصی آنها تا چه حد به خطر می‌افتد و داده‌های آنها توسط رابطه TikTok متعلق به ByteDance با چین دستکاری می‌شود. بدتر از آن، ما می‌دانیم که شرکت‌های فناوری بزرگ، مانند TikTok، از الگوریتم‌های مضر برای سوء استفاده از کودکان برای کسب سود و قرار دادن آنها در معرض محتوای خطرناک آنلاین استفاده می‌کنند.»

کمیته به Chew در مورد اقداماتی که TikTok برای محافظت از کودکان در برنامه انجام می دهد فشار آورد و خاطرنشان کرد که این جلسه جدیدترین تلاش برای پاسخگویی شرکت های فناوری برای تأثیرات منفی خود بر جامعه است.

قانونگذاران همچنین بر نگرانی شرکت مادر TikTok، ByteDance، مستقر در چین با مالکیت چینی تاکید کردند که ممکن است توسط دولت چین برای پیشبرد منافع دولتی مورد استفاده قرار گیرد.

در حالی که هیچ مدرکی مبنی بر جمع‌آوری داده‌های مربوط به آمریکایی‌ها یا شکل‌دهی عمدی رفتار سیاسی از طریق الگوریتم‌های خود در چین وجود ندارد، اما دلیلی وجود دارد که نگران نباشیم شیوه‌های حریم خصوصی این شرکت کاملاً دقیق نیست.

سال گذشته یک تحقیق داخلی در این شرکت گزارشی را تأیید کرد که کارمندان دفتر مرکزی آن در پکن قصد داشتند خبرنگاران آمریکایی را از طریق فعالیت TikTok خود در تلاش برای کشف منبع نشت داخلی ردیابی کنند.

این حادثه ظاهراً تحقیقاتی را از سوی چندین آژانس فدرال انجام داد که اولین بار هفته گذشته گزارش شد.

بخش کلاهبرداری از بخش جنایی وزارت دادگستری با FBI و وکیل ایالات متحده در ناحیه شرقی ویرجینیا برای بررسی نقض حریم خصوصی کاربران کار می کند و فشار بیشتری را بر تجارت در معرض خطر ایالات متحده وارد می کند.

TikTok مدت‌هاست که نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی را عقب نشینی کرده و استدلال می‌کند که عملیات آمریکایی TikTok از رهبری مستقر در پکن آن – و از خود چین جدا شده است.

در اوایل این ماه، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه دولت ایالات متحده در حال حاضر به دنبال وادار کردن ByteDance به فروش TikTok است و تهدید می‌کند در صورت عدم رعایت این شرکت، برنامه را ممنوع می‌کند.

TikTok با اشاره به کمپین اخیر خود برای خودتنظیمی، تعهدی که به عنوان Project Texas شناخته می شود، پاسخ داد .

این کمپین بخشی از تهاجم جادویی TikTok در ایالات متحده است که به دنبال شفاف سازی عملیات این شرکت در ایالات متحده است و با حدود ۱.۵ میلیارد دلار هزینه زیرساختی و سازماندهی مجدد شرکت همراه است.

ایده این است که TikTok خود می تواند دیوار آتشی بین تجارت آمریکایی و مالکیت چینی آن ایجاد کند و به طور بالقوه دولت ایالات متحده را در این روند آرام کند.

به نظر نمی رسد که ایالات متحده عقب نشینی کند، اما کاملاً مشخص نیست که بتواند تهدیدهای اخیر را دنبال کند.

کاخ سفید مانور مشابهی را در زمان کاخ سفید ترامپ انجام داد، اما تلاش‌های آن قبل از اینکه توسط دولت بایدن در نمایشی غیرمعمول از تداوم سیاست بین این دو مورد حمایت قرار گیرد، شکست خورد.

تهدیدهای رئیس جمهور سابق ترامپ علیه TikTok در نهایت به طرحی برای وادار کردن ByteDance به فروش فعالیت های ایالات متحده خود به Oracle در اواخر سال ۲۰۲۰ ختم شد.

در آن زمان، TikTok نیز پیشنهاد خرید مایکروسافت را رد کرد، اما به مرور زمان قرارداد با اوراکل نیز ناکام ماند.

اوراکل هرگز این شرکت را نخرید، اما هنوز در تصویر است . TikTok بعداً با Oracle برای انتقال داده‌های ایالات متحده به سرور مارسهای مستقر در ایالات متحده و اجرای ممیزی الگوریتم‌ها و سیستم‌های تعدیل محتوای آن با اوراکل شریک شد.

با توجه به خطراتی که برای شرکت و کاربران آن وجود دارد – و تمایل سیاستمداران برای برانگیختن احساسات ضد چینی – TikTok روز پنجشنبه حتی زمانی که در حال کار نبود از نظر شکل انفجاری بود.

بین قانون‌گذارانی که غالباً به جای اجازه دادن به تنها شاهد خود برای صحبت کردن، روی تریبون حاضر می‌شوند و دیگرانی که ویژگی‌های اساسی برنامه مورد بحث را درک نمی‌کنند، جلسه بیش از نیش زدن ارائه داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا