مرسدس بنز EQE 2023 یک کمال EV در یک پوسته بلند است
به گزارش اپ خونه، مرسدس بنز EQS تمام برقی یکی از عالیترین خودروهای موجود در جادهها در حال حاضر است، نمای بیرونی کمرنگی که حول یک فضای داخلی مجلل پیچیده شده است و تمام زیباییهایی را که از یک Merc با نشان S با شتاب بی دردسر یک خودروی برقی انتظار دارید را به نمایش میگذارد.
کیفیت سواری فوق العاده تا بوت. پرچمدار EV، به سادگی، بسیار خوب است.همچنین بسیار گران، بزرگ و منحصر به فرد است.
خوشبختانه، اکنون یک گزینه مقرون به صرفه تر وجود دارد – خوب، به هر حال کمی مقرون به صرفه تر است.
به مرسدس بنز EQE خوش آمدید: یک سدان تمام الکتریکی که تقریباً یک فوت کوتاهتر است، ۲۳۰ پونی قدرت کمتری دارد، ۴۵ مایل کمتر را با یک بار شارژ طی می کند و مهمتر از همه، ۳۰۰۰۰ دلار قیمت کمتری دارد.
با وجود همه اینها، این را یک تنزل رتبه نگذارید.
EQE یک انتخاب عالی برای هر کسی است که به ابعاد، عملکرد یا آن مقدار کمی محدوده اضافی EQS نیاز ندارد.
خارجی
اگر یک مشکل در EQE وجود دارد، ظاهر آن است. در جایی که EQS از بیرون تا حدودی کروی و در عین حال باشکوه است، EQE از جلو به عقب ناشناس است.
این خودرو به هیچ وجه ظاهر بدی ندارد، اساساً نسخه ای در مقیاس نه دهم از EQS است، اما با مشخصات بی شکل خود به نوعی در یک پارکینگ ناپدید می شود.
جزئیات روی بینی تازه به نظر می رسد. ستاره سه پر پررنگ و در مرکز میدان تابشی از پژواک های ستاره ای قرار دارد، آرایشی بسیار جذاب تر از مشبک های جعلی موجود در بسیاری از خودروهای برقی دیگر.
نحوه حرکت خطوط از چراغهای جلوی پیازدار به چراغهای عقب پرت با چینخوردگی در بین آنها، کمک زیادی به جریان آب نمیکند.
حداقل یک دلیل خوب برای ناشناس ماندن وجود دارد: EQE دارای ضریب درگ قابل توجه ۰.۲۰ است که به آن کمک می کند تا برد ۳۰۵ مایلی با امتیاز EPA در قسمت عقب، پیکربندی EQE 350+ ارائه دهد.
EQE 500 با قدرت بالاتر و تمام چرخ متحرک که در اینجا می بینید هنوز ارقام رسمی EPA را ندارد، اما در شرایط ایده آل نباید خیلی دور باشد.
در آزمایشی، میانگین سرعت ۲.۰ مایل در هر کیلووات ساعت را به دست آمد، که به معنای حداکثر برد نظری ۱۸۰ مایلی از بسته باتری ۹۰ کیلووات ساعتی است، اما شرایط به سختی ایده آل بود.
این EQE نه تنها روی لاستیک های برفی که معمولاً ۱۰ تا ۱۵ درصد جریمه دارند، بلکه در هوای بسیار سرد با جاده های یخ زده و اغلب مرطوب عرضه می شود. مسافت پیموده شده شما باید خیلی بهتر باشد.
داخلی
نمای بیرونی کاملاً در تضاد با فضای داخلی است.شاید چند قدم پایین تر از مجلل عمومی EQS باشد، اما شما به سختی آن را می دانید.
EQE 500 که در اینجا می بینید دارای پکیج داخلی (۲۱۰۰ دلاری) AMG Line است که به معنای صندلی های اسپرت، فرمان مسابقه ای، برخی برندهای اضافی و کمربندهای قرمز متضاد است.
همچنین سطوح سخاوتمندانه آلکانترا و میکروفیبر در سرتاسر آن وجود دارد که به زیبایی با چوب سیاه سیاه روی داشبورد جفت می شود. به علاوه دریچه های توربین خیره کننده، یک دایره تمیز، مدرن و زیبا را ایجاد می کند.
این فرمان اسپرت چند منظوره کمی شلوغ است، با سطوح لمسی خازنی متعددی که همه چیز را از کروز کنترل گرفته تا حالتهای خوشه سنج را کنترل میکند.
با این حال، بر خلاف کنترل های شست در فولکس واگن ID. 4 ، همه چیز در اینجا به خوبی جدا شده است و استفاده از آن بدون نگاه کردن به پایین آسان است.
فقط دکمه های چراغ جلو کمی دست و پا چلفتی هستند و زیر داشبورد سمت چپ پنهان شده اند، اما آنقدر دقیق خودکار هستند که میشود به ندرت نگران این موضوع بود.
اگر در اینجا یک ایراد وجود دارد، حجم فضا است.
در داخل، EQE می تواند کمی تنگ باشد. روشی که داشبورد بسیار شیک به داخل میچرخد باعث میشود همه چیز کمی ترسناک باشد و در حالی که در جلو فضای زیادی وجود دارد، با وجود سقف شیشهای پانوراما، از عقب کمی محدود است.
حداقل فضای پا مناسب است و همه صندلی ها راحت هستند. حتی اگر فضای زیادی برای حرکت در اطراف وجود نداشته باشد، نیازی به تکان خوردن نخواهید داشت. ماساژ از جلو دلیل بیشتری برای استقرار و لذت بردن از سفر می دهد.
فضای ذخیره سازی مناسبی وجود دارد، با یک کوچک بزرگ در زیر کنسول وسط و یک جیب سخاوتمندانه در داخل بازو نیز وجود دارد. صندوق عقب باریک است، اما هنوز ۱۵ فوت مکعب فضای ذخیرهسازی را ارائه میکند که نسبت به مدل سدان E کلاس ۱۳.۱ بیشتر است.
فنی
EQE دارای ویژگیهای فنی، کمکی و ایمنی است و از جلو با چراغهای جلوی LED فوقالعاده Digital Light شروع میشود، گزینهای ۱۱۰۰ دلاری است.
آنها با کمنور خودکار بیعیب و بسیاری از ویژگیهای فوقالعاده سرگرمکننده، فوقالعاده روشن هستند. مثلاً هنگام تغییر خط در بزرگراه، فلشی را روی آسفالت نقاشی میکنند و حتی اگر شروع به پرسه زدن از لاین خود کنید، علامتهای جاده را برجسته میکنند.
EQE که در اینجا می بینید، داشبورد حماسی Hyperscreen را ندارد، با نمایشگرهایی که تقریباً تمام طول داشبورد را اجرا می کنند.
نمایشگر مرکزی ۱۲.۸ اینچی این خودرو هنوز سخاوتمندانه است، در حالی که خوشه گیج ۱۲.۳ اینچی به طرز قابل توجهی از ویژگی های بسته بندی شده برخوردار است. برای اطلاعات کم نخواهید داشت.
نه سفارشی سازی. EQE یکی از قابل تنظیم ترین خودروهایی است که میشود با آن رانندگی کرد.
مجموعهای از حالتهای رانندگی در اختیار دارید، رنگهای روشنایی بیپایان محیط، سه صدای موتور جعلی، پنج دسته گیج (هر کدام به صورت جداگانه قابل تنظیم)، هشت روال ماساژ صندلی، نرخها و زمانهای شارژ انعطافپذیر، چهار سطح ترمز احیاکننده و حتی سه دستگاه حالتهای تهویه مطبوع مجزا که به شما امکان میدهد مسافت رانندگی را در مقایسه با برشته بودن در اولویت قرار دهید.
ممکن است کمی سخت باشد، اما می توانید این ماشین را دقیقاً همانطور که می خواهید رانندگی کنید و رابط تمیز MBUX مرسدس همه چیز را آسان می کند و اندروید اتو بی سیم و اپل کارپلی نیز وجود دارد.
در مورد ویژگیهای ایمنی و کمکی، مجموعه استاندارد ویژگیهای EQE تقریباً هر چیزی را که میخواهید ارائه میکند، از جمله ترمز اضطراری خودکار جلو و عقب با تشخیص عابر پیاده و کروز تطبیقی، که تضمین میکند خودرو فاصله ایمن را دنبال میکند و در داخل آن باقی میماند.( محدودیت سرعت)
سیستم های کروز تطبیقی و حفظ خطوط بسیار خوب هستند. EQE در خط خود به صورت سنگی جامد می ماند و به آرامی با ترافیک جریان می یابد.
اگر چیزی از دست رفته باشد، این حالت نوعی حالت غیرفعال است که می توانید در برخی از کادیلاک ها و فوردها پیدا کنید، اما بالاخره در راه است.
دینامیک رانندگی
EQS یک خودروی اسپورت نیست و EQE بسیار از همان الگو پیروی می کند. با این حال، با قدرت ۴۰۲ اسب بخار و گشتاور ۶۳۳ پوند فوت در این EQE 500 4Matic، مطمئناً شتاب یکسانی دارد.
در حالت اسپرت، EQE مشتاق است شتاب آن با یکی از سه صدای تقلبی موتور تا حدودی احمقانه اما سرگرم کننده همراه است.
سیستم تعلیق با تنظیم راحت خودرو کمی در قسمت نرم قرار دارد و خودرو مانند یک قایق در گوشه ها می چرخد، اما حتی در تایرهای زمستانی پیرلی Sottozero چسبندگی زیادی داشت.
در همین حال، سیستم فرمان عقب (۱۳۰۰ دلاری) همه چیز را بسیار سرزندهتر از آنچه در غیر این صورت بود میسازد و همچنین امکان چرخشهای چشمگیر را فراهم میکند. دیگر نیازی نیست نگران یک چرخش سه امتیازی باشید.
انتخاب هوشمندانه
شما می توانید با قیمت ۷۴۹۰۰ دلار وارد یک EQE 350+ با دیفرانسیل عقب شوید. این یکی، هر چند، کمی بالاتر آمد. قیمت پایه سریعتر و قدرتمندتر EQE 500 4Matic مبلغ ۸۸۰۰۰ دلار است. تمام گزینه های ذکر شده در بالا و چند گزینه دیگر را اضافه کنید، مانند ۱۷۵۰ دلار برای رنگ قرمز و ۱۶۲۰ دلار برای چوب نمدار دوست داشتنی، به اضافه ۱۱۵۰ دلار هزینه مقصد و قیمت طبق پیکربندی ۱۰۴۴۷۰ دلار خواهید داشت.
با این پول می توانید خود را وارد یک EQS پایه کنید، اما پس از آن باید بازی گزینه ها را دوباره شروع کنید.
برای ما، یک EQE مجهز انتخاب هوشمندانه ای است. این نشان میدهد که موتورهای الکتریکی لوکس امروز چگونه باید باشند، در حالی که به آینده روشنی از موتورهای آرام، دوستانه و بدون آلایندگی اشاره میکنند.