مشخص نیست که آیا لیندا یاکارینو، مدیرعامل X از برنامه ایلان ماسک برای دریافت هزینه برای X اطلاع داشته است
به گزارش اپ خونه، در یک گفتگوی زنده در اوایل ماه جاری، ایلان ماسک گفت که X برای استفاده از سرویس خود، “یک پرداخت ماهانه ناچیز” از کاربران دریافت می کند – او توضیح داد که برای مبارزه با “ارتش عظیم ربات ها” در این پلتفرم این یک ضرورت است.
اما در مصاحبه ای که در کنفرانس کد انجام داد ، به نظر می رسید که لیندا یاکارینو ، مدیرعامل X ، با یک سوال در مورد این طرح غافلگیر شده بود، و از مصاحبه کننده می خواست که ابتدا سوال را تکرار کند، سپس پرسید که آیا ماسک واقعاً گفته است که این حرکت را انجام می دهد.
جولیا بورستین از CNBC، که مصاحبه را انجام می داد، می خواست بداند که چنین تغییری چگونه بر تجارت X تأثیر می گذارد که امروزه عمدتاً به درآمد تبلیغات وابسته است.
یاکارینو که از NBCU به X پیوست ، جایی که رئیس گروه تبلیغات و مشارکت آن بود، مطمئناً میدانست که آیا X تلاش میکند از مدلی که عمدتاً توسط تبلیغات پشتیبانی میشود به مدلی که برای ایجاد درآمد نیز به اشتراکهای کاربر متکی است تغییر کند.
هنگامی که از او پرسیده شد که X ممکن است با چنین تغییری چند کاربر را از دست بدهد، Yaccarino گیج شده بود. او از بورستین خواست تا توضیح دهد که آیا ماسک گفته است که X به سمت این مدل حرکت میکند یا بهتر بگوییم این ایده را مطرح کرده است.
(ماسک در گفتگوی مستقیم با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در ۱۸ سپتامبر اعلام کرد که این شرکت برای استفاده از پلتفرم X “به پرداخت ماهانه اندکی” می رود. در آن زمان فکر کرد و در ادامه توضیح داد که چگونه هزینه اندکی که توسط همه کاربران پرداخت می شود، سود هرزنامه ها از ربات های خود را ممنوع می کند.)
هنگامی که یاکارینو مستقیماً به این سؤال پاسخ نداد، بورستین فشار آورد و پرسید که آیا با مدیر عامل X در مورد این تصمیم مشورت شده است یا خیر.
یاکارینو به طور مبهم پاسخ داد: “ما در مورد همه چیز صحبت می کنیم.”
مصاحبهکننده خاطرنشان کرد که سابقه یاکارینو در زمینه تبلیغات بوده است – نکتهای که او احتمالاً به آن اشاره کرده است، زیرا اگر ماسک تصمیم خود را در مورد دریافت هزینهها بدون نظر مدیر تبلیغات سابق میگرفت، تعجبآور بود.
“به نظر شما ایلان من را به این شرکت آورده تا رئیس تبلیغات باشم … یا فکر می کنید او من را برای اداره شرکت و ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربران خود آورده است؟”
او سپس به توضیح آینده X پرداخت، پلتفرمی که قصد داشت افقهای خود را از طرق مختلفی گسترش دهد – برای مثال به کاربران اجازه میدهد ویدیوها را تماشا کنند و به زودی معامله کنند.
او همچنین از تجربه خود در سوق دادن شرکت های رسانه ای قدیمی به نوآوری استفاده کرد. یاکارینو گفت هیچ جایگزینی برای X وجود ندارد.
اما از آنجایی که هنوز به موضوع اشتراکهای کاربران پاسخ داده نشده بود، بورستین یک بار دیگر تلاش کرد و پرسید که آیا یاکارینو فکر میکند که X مبتنی بر اشتراک طرح خوبی است، آیا با او مشورت شده است و آیا فکر میکند که X هنوز باید سطح رایگان را حفظ کند یا خیر.
با توجه به اینکه تیم های محصول X هنوز به ماسک گزارش می دهند، او همچنین این سوال را مطرح کرد که آیا یاکارینو واقعاً بیشتر نقش COO را ایفا می کند. یا شاید فقط به نام مدیر عامل است.
یاکارینو با اشاره به آخرین اظهار نظر در مورد کمبود قدرت خود، قبل از ادامه توضیح، پاسخ داد: “بله، این خوب نیست. ماسک محصول را اجرا می کند. او فناوری را اداره می کند. او تیمی از مهندسان فوقالعاده با استعداد را رهبری میکند… چه کسی دوست ندارد ایلان ماسک در کنار محصول در حال اجرا آنها بنشیند؟”
با این حال، متأسفانه، مدیرعامل X هرگز مستقیماً به هیچ یک از سؤالات مربوط به مدل اشتراک پیشنهادی در X که ماسک در مورد آن صحبت کرده بود، پاسخ نداد.
در هر صورت، پاسخهای او نشان میدهد که یا از چنین طرحی بیاطلاع است یا فکر نمیکند در این مرحله چیزی فراتر از حضور در فاز ایده باشد.
مشخص نبود که او حتی قصدش را درک کرده باشد، زیرا نمیتوانست به موضوع رباتها یا نحوه کارمزدها برای جلوگیری از سرویس آنها دست بزند.
البته، بهعنوان مدیر تبلیغات سابق، شاید نمیخواست تبلیغکنندگان X را به این فکر بیاندازد که روزهای X به عنوان یک سرویس رایگان و پشتیبانی شده از تبلیغات در برخی ظرفیتها محدود بود.
به طور کلی، مصاحبه درهم و برهم بود، با یاکارینو که ظاهراً از سؤالات اساسی در مورد کسب و کار X و همچنین سؤالات مربوط به فعالیت ماسک، خواه این طرح دعوای پیشنهادی او علیه ADL ، اشتراک یا کارکنان برای یکپارچگی انتخابات باشد، آشفته بود.
در واقع، او انکار کرد که X تیم صداقت انتخاباتی X را چند ساعت پس از ارسال پست ماسک در X مبنی بر «رفتن آنها» منحل کرده است.
همچنین به نظر میرسید که او اطلاعات دقیقی روی شمارههای کاربری X ندارد، و در یک نقطه گفت که ایکس ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد.
او همچنین گفت که ایکس ۵۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه جهانی دارد، اگرچه ماسک تنها چند روز پیش گفته بود که این رقم ۵۵۰ میلیون نفر است.
نکته مهمتر از بحث این بود که یاکارینو و ماسک، شاید زمانی که نوبت به اجرای X میرسید، کاملاً یکسان نبودند و در برخی از بزرگترین حرکتهای X، مدیرعامل از جریان خارج بود.