مشکلی در Arrival ایجاد شده است، TuSimple مدیر عامل خود را برکنار می کند و Cruise در سانفرانسیسکو گسترش می یابد
به گزارش اپ خونه، بسیاری از مکالمات پیرامون میکروموبایل مشترک در شهرها دارای ظرفیت منفی است.
پوشش اغلب تصادفات روروک مخصوص بچه ها، وسایلی که به طور تصادفی در پیاده رو پارک می شوند و ازدحام بسیاری از اپراتورهای اسکوتر متمرکز می شود. اما اینها نمی توانند به مزایای زیست محیطی و اقتصادی اشاره کنند که حرکت خرد برای شهرها به ارمغان می آورد.
به عنوان مثال، Lime اخیراً دادههای اسکوتر خود را به مؤسسه تحقیقاتی آلمانی Fraunhofer ISI داد و این سازمان دریافت که اسکوترهای الکترونیکی مشترک به کاهش انتشار کربن در شبکههای حمل و نقل شهری کمک میکنند. محققان در بهار ۲۰۲۲ سواران Lime را در استکهلم، پاریس، ملبورن، برلین، سیاتل و دوسلدورف بررسی کردند و دریافتند که در هر شهر، اگر اسکوترها و دوچرخه های مشترک در دسترس نبود، تعداد قابل توجهی از دوچرخه سواران آخرین سفرهای خود را انجام می دادند. از طریق ماشین، تاکسی یا سواری-تگرگ.
محققان همچنین به تجزیه و تحلیل چرخه حیات جدیدترین دوچرخههای الکترونیکی و اسکوترهای الکترونیکی Gen4 لایم برای اندازهگیری ردپای کربن این سرویس از گهواره تا گور نگاه کردند و دریافتند که میکروموبیلت مشترک انتشار کربن بیشتری را کاهش میدهد.
دو گزارش جداگانه از Voi و Neuron نشان میدهد که در دسترس بودن اسکوترهای الکترونیکی و دوچرخههای الکترونیکی دسترسی به خیابانهای بزرگ و مناطق خرید اصلی را که از زمان همهگیری رنج میبرند، بهبود بخشیده است و تأثیر مثبتی بر هزینهها در چندین شهر داشته است.
مطالعه Voi که توسط شرکت مشاوره اقتصادی Volterra انجام شد، بر روی شهرهای خاصی در بریتانیا متمرکز شد و افزایش مورد انتظار در خرده فروشی و هزینه های غذا و نوشیدنی را به ۳۷ میلیون پوند نشان داد که در غیر این صورت به صورت آنلاین یا خارج از کشور هزینه می شد. پارک های خرده فروشی شهر انتظار می رود این افزایش به حمایت از ۱۴۰۰ شغل کمک کند. علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که عملیات اسکوترهای الکترونیکی میتواند منجر به افزایش ۱.۲ میلیارد پوندی برای مناطق آزمایشی مورد مطالعه شود که در خیابانهای مرتفع با مشکل مواجه هستند، اگر بهطور دائمی در نتیجه افزایش خرید غذا و نوشیدنی به تنهایی معرفی شوند.
مطالعه Neuron به تأثیر اسکوترهای الکترونیکی در بریزبن، استرالیا پرداخت و دریافت که ۶۶.۴٪ از سفرها منجر به خرید می شود. از این تعداد، ۴۲.۲٪ از سواران یک خرید غذا و نوشیدنی انجام دادند، ۳۲.۵٪ چیزی را در خرده فروشی خریدند، و ۱۷.۹٪ از یک سالن ورزشی، فیلم یا رویداد بازدید کردند. میانگین هزینه برای هر سفر سوار ۶۱.۰۵ دلار بود. در سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، Neuron تخمین می زند که خدمات آن ۱۱۶.۶ میلیون دلار در فعالیت های اقتصادی مستقیم، غیرمستقیم و فعال به اقتصاد بریزبن کمک کرده است. راه حل های حمایت اقتصادی کوئینزلند از این یافته ها پشتیبانی کرد و دریافت که سهم اقتصادی تخمینی نورون در اقتصاد بریزبن می تواند تا سال ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۷ به ۱۶۰.۵ میلیون دلار افزایش یابد.
Aventon از Sequoia China حمایت دریافت کرد و ارزش پس از پول این سازنده دوچرخه الکترونیکی را از ۲۰۰ میلیون دلار هشت ماه پیش به ۵۹۰ دلار رساند.
Miles Mobility، یک استارت آپ آلمانی، UMI Urban Mobility International GmbH را از Volkswagen Passenger Cars و به همراه آن تجارت اشتراک خودرو WeShare را خریداری کرد. هیچ یک از طرفین شرایط مالی این معامله را فاش نکردند. مایلز گفت که قصد دارد ۲۰۰۰ وسیله نقلیه الکتریکی با برند فولکس واگن WeShare را در ناوگان خود ادغام کند. همچنین قصد دارد بیش از ۱۰۰۰۰ خودروی تمام الکتریکی را از برندهای آئودی، سیت/کاپرا و فولکس واگن سفارش دهد که برای تحویل در سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است.
نیوترول که خود را به عنوان Expedia برای رزرو بار معرفی می کند، در دوری به رهبری SignalFire و Flex Capital و همچنین سرمایه گذارانی که قبلا اعلام نشده بودند، از جمله Bessemer Venture Partners، Crowley، Oren Zaslansky، مدیر عامل Flock Freight، John Larkin، مبلغ ۵.۳ میلیون دلار جمع آوری کرد.
Volocopter، یک استارتآپ آلمانی که وسایل نقلیه برخاست و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) میسازد، ۱۸۲ میلیون دلار برای دومین امضای دور سری E خود تضمین کرده است. این بالاتر از ۱۷۰ میلیون دلار Volocopter است که برای همان دور در ماه مارس با ارزش گذاری ۱.۸۷ میلیارد دلاری پس از پول جمع آوری شد.
واحد لایدار Argo AI، یک تیم ۸۰ نفره و فناوری لیدار که آنها توسعه داده اند، توسط فورد و فولکس واگن خریداری می شود. این دو خودروساز که ۳.۶ میلیارد دلار برای هوش مصنوعی Argo ریختند و سپس به طور ناگهانی پشتیبانی را قطع کردند و آن را تعطیل کردند، به دنبال کاهش ارزش باقی مانده از شرکت AV هستند.
Aurora در درآمد سه ماهه سوم خود اعلام کرد که پول کافی برای ادامه توسعه فناوری خودروهای خودران خود تا زمان عرضه تجاری آن در اواسط سال ۲۰۲۴ خواهد داشت – تلاشی برای آرام کردن سهامداران در بحبوحه بازار سرمایه و یک هفته پس از تعطیلی ناگهانی رقیب Argo AI. اما صبر کنید! آرورا گفت که باید سرمایه خود را افزایش دهد. این شرکت در مورد زمانی که باید این اتفاق بیفتد، به اشتراک گذاشت.
کایل وگت، مدیرعامل کروز در توییتی اعلام کرد که خدمات روباتاکسی بدون راننده آن در بیشتر مناطق سانفرانسیسکو در حال گسترش است. این منطقه گسترده در حال حاضر فقط در دسترس کارمندان است.
Waymo همچنین خدمات روباتاکسی خود را در مرکز شهر فینیکس گسترش داد و اکنون شامل پیکاپ و تحویل در فرودگاه بینالمللی Phoenix Sky Harbor میشود. (از نظر فنی، ایستگاه قطار آسمان ۴۴ خیابان است که بیرونیترین ایستگاه قطار فرودگاه است و افراد را مستقیماً به ترمینالها میآورد) سواریهای فرودگاهی Waymo، که در حال حاضر فقط برای برنامه «تستر مورد اعتماد» باز هستند، در ابتدا از یک اپراتور ایمنی انسانی اند.
XPeng مجوز شروع آزمایش SUV الکتریکی G9 خود را به عنوان یک وسیله نقلیه خودمختار در جاده های عمومی در گوانگژو دریافت کرد. این شرکت آزمایش یک ناوگان کوچک را در اسرع وقت با یک اپراتور ایمنی انسانی در صندلی راننده آغاز خواهد کرد.
وسایل نقلیه الکتریکی، باتری و شارژ
ورود در مرحله تجدید ساختار است – دومین مورد در شش ماه گذشته – و هشداری از بازار سهام نزدک دریافت کرده است که ممکن است از فهرست خارج شود.
اما بر اساس مقاله اخیر فایننشال تایمز که شرکتی را که با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند، آتش سوزی اخیر خودرویی که بزرگترین مشتری آن شاهد آن بوده و پروژه جانبی حواس پرتی برای ساخت جت برقی را توصیف می کند، این تنها نقطه ضعف شرکت است. . پیتر کمپبل، خبرنگار می نویسد که روحیه در بخش هایی از شرکت به «پایین ترین سطح» رسیده است.
فیسکر دو هفته قبل از تولید اولین خودروی الکتریکی خود، Ocean SUV، پیش بینی تولید خود را افزایش داد. این خودروساز اعلام کرد که قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۳ ۴۲۴۰۰ خودروی شاسی بلند Ocean تولید کند که به دلیل تقاضای زیاد در ایالات متحده و اروپا، از پیش بینی اولیه ۴۰۰۰۰ بیشتر است.
هاربینگر موتورز، یک شرکت تجاری خودروهای برقی که بر روی پلت فرم های شاسی متوسط مورد استفاده در صنعت RV متمرکز شده است، با غول تولید کننده RV، صنایع THOR شریک شده است.
صندوق ثروت دولتی عربستان سعودی یک سرمایه گذاری مشترک با فاکسکان برای ساخت و فروش خودروهای الکتریکی تشکیل داده است. نام تجاری جدید Ceer نام دارد و از فناوری اجزای BMW استفاده خواهد کرد.
سواری- تگرگ
Lyft سیزده درصد از نیروی کار خود یا نزدیک به ۷۰۰ نفر را به دلیل تلاش برای کاهش هزینه های عملیاتی اخراج می کند.
بخش تبلیغاتی جدید Uber شامل تبلیغات درون برنامهای است که در برنامه باقی نمیمانند. کاربران با اعلانهای فشاری که تبلیغات شرکتهای دیگر را برجسته میکنند غرق میشوند.
مردم
جورج هاتز، بنیانگذار Comma.ai، گفت که از راهاندازی سیستم کمک راننده که قول میدهد عملکردی شبیه به خلبان خودکار تسلا را به خودروی شما بیاورد، مدتی زمان میگیرد. در یک مصاحبه طولانی، هاتز در مورد ویرگول (که سال گذشته ۱۰ میلیون دلار جمع آوری کرد) و برنامه های بعدی خود را داد. او تنها عضو هیئت مدیره و رئیس آن باقی خواهد ماند.
Xiaodi Hou، یکی از بنیانگذاران TuSimple، توسط هیئت مدیره شرکت حمل و نقل خودمختار از سمت های مدیرعامل، رئیس و مدیر ارشد فناوری خود اخراج شد. هو، که در سال ۲۰۱۵ به همراه مو چن شرکت TuSimple را تأسیس کرد، همچنین از سمت خود به عنوان رئیس هیئت مدیره و عضو کمیته امنیتی دولتی هیئت مدیره برکنار شد.
این اخراج یک روز پس از آن رخ داد که WSJ گزارشی را به نقل از منابع ناشناس منتشر کرد مبنی بر اینکه TuSimple با تحقیقات همزمان توسط دفتر فدرال تحقیقات، کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیته سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده (CFIUS) مواجه است. این تحقیقات ظاهراً بر روی رابطه TuSimple با Hydron متمرکز شده است، یک شرکت حمل و نقل هیدروژنی به رهبری چن، یکی از بنیانگذاران TuSimple و توسط سرمایه گذاران چینی حمایت می شود.
هو برای دفاع از خود به لینکدین رفت و اظهار داشت که هیئت مدیره بدون دلیل به حذف او رای داده است.