اخبار اینترنت

مشکل ایلان توییتر می تواند به زودی به مشکل ایلان اپل نیز تبدیل شود

به گزارش اپ خونه، گزارش‌ها حاکی از آن است که ایلان ماسک در مسیری است که خرید وب‌سایت پرندگان محبوب توییتر دات کام را از جمعه این هفته متوقف کند، زمانی که قاضی به او دستور داده است تا به هر حال این کار را انجام دهد. بسته شدن قرارداد قطعاً تأثیرات زیادی برای خود کارمندان توییتر، برای رهبران سیاسی جهانی؛ برای رسانه های خبری؛ و به طور بالقوه برای اپل و تصاحب زمین خرید درون برنامه ای فزاینده آن.خواهد داشت .

اپل دستورالعمل های توسعه دهندگان خود را در این هفته به روز کرد و دیوار باغ خود را که قبلاً شکاف هایی در مورد فرصت های درآمد دیجیتال برای توسعه دهندگان شخص ثالث وجود داشت، اصلاح کرد. یکی از اینها بر روی رمزارزها و NFTها متمرکز بود، اما دیگری به دنبال اجاره درآمدی است که توسط شبکه‌های اجتماعی پیرامون پست‌های تبلیغاتی، از جمله تلاش‌های تبلیغاتی پولی در برنامه‌های متا فیس‌بوک و اینستاگرام، ایجاد می‌شود. این قوانین در مورد توییتر نیز اعمال می‌شود، اما آن شبکه اجتماعی از برنامه IAP اپل برای فعال کردن آن‌ها در دستگاه‌های iOS استفاده می‌کند، به این معنی که سازنده آیفون در حال حاضر آن را کات کرده است.

اگر توییتر در حال حاضر با اسکیم اپل خوب است، پس همه چیز باید خوب باشد… به جز اینکه ماسک وارد بحث گسترده‌تری در مورد اینکه چه چیزی برای اپل عادلانه است که شرکای خود را در مورد تراکنش‌های دیجیتالی روی پلتفرم خود هزینه کند، وارد شده است.

اوایل روز چهارشنبه، بنیانگذار سریال میلیاردر، پاسخی به سرمایه‌گذار قدیمی خود، بیل لی، توییت کرد و موافقت کرد که اپل برای تراکنش‌های IAP از توسعه‌دهندگان هزینه دریافت کند: «۳۰ درصد زیاد است». این اولین باری نیست که او با این مبلغ مخالفت می کند.

در حال حاضر، ماسک سهم کمی در این مبارزه دارد، اما روز جمعه می آید که با توییتی از او می تواند به طور قابل توجهی همه چیز تغییر کند، به خصوص که او به دنبال راه هایی برای افزایش درآمد توییتر پس از به دست گرفتن کنترل است. اپل در حال حاضر سهم خود را از مخالفان با نفوذ توسعه‌دهنده صدا دارد، از جمله تیم سوئینی از اپیک و دانیل اک از اسپاتیفای، اما تأثیری که ماسک با ارتش غیور ترول‌هایش دارد، کاملاً در سطح دیگری است.

توییتر متعلق به ماسک قرار است اثرات موجی داشته باشد که بسیار گسترده است، اما این می تواند برخی از پایه هایی را که اکوسیستم فناوری مدرن بر آن استوار است متزلزل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا