اخبار اینترنت

ممنوعیت TikTok در مونتانا اکنون به حالت تعلیق درآمده است

به گزارش اپ خونه، ممنوعیت برنامه TikTok در ایالت مونتانا، که اوایل سال جاری تصویب شد ، اکنون به حالت تعلیق درآمده است.

یک قاضی فدرال ایالات متحده در این ایالت به طور موقت از پخش این ممنوعیت جلوگیری کرد و مدعی شد که این ممنوعیت خلاف قانون اساسی و تجاوز به قدرت ایالتی است.

به طور خاص، دادگاه حکم داد که این ممنوعیت احتمالاً متمم اول و همچنین بندی را نقض می کند که به کنگره این اختیار را می دهد تا تجارت با کشورهای خارجی را تنظیم کند.

فرماندار مونتانا، گرگ جیانفورته، برای اولین بار در ماه مه سال جاری شدیدترین محدودیت ایالات متحده در مورد اپلیکیشن ویدئوی اجتماعی را امضا کرد و گفت که این قانون از اطلاعات شخصی و خصوصی مونتانی ها در برابر حزب کمونیست چین محافظت می کند.

TikTok توسط ByteDance، یک عملیات مستقر در پکن، اداره می شود، اگرچه اکنون داده های کاربران ایالات متحده آن در سرورهای Oracle در ایالات متحده نگهداری می شود.

اندکی پس از آن، TikTok از مونتانا به دلیل قانون جدید شکایت کرد و استدلال کرد که این قانون قانون اساسی را نقض می کند و ایالت با قانون گذاری به مسائل امنیت ملی تجاوز می کند.

TikTok از دادگاه خواست تا دستور ممنوعیت را صادر کند، در حالی که پرونده در دادگاه مورد بحث قرار گرفت. علاوه بر این، پنج سازنده TikTok به طور جداگانه از مونتانا شکایت کردند که این ممنوعیت حقوق متمم اول آنها را نقض می کند.

پس از شنیدن استدلال‌های هر دو طرف، قاضی با TikTok موافقت کرد و فعلاً از ممنوعیت جلوگیری کرد.

در نظر دادگاه صادر شده در کنار این حکم، قاضی ناحیه ایالات متحده، دونالد مولوی، نوشت که علیرغم چارچوب بندی قانون مونتانا به عنوان قانونی که بر حمایت از مصرف کننده متمرکز است، تردید کمی وجود داشت که قوه مقننه و دادستان کل مونتانا بیشتر علاقه مند به هدف قرار دادن نقش ظاهری چین در TikTok نسبت به حمایت از مصرف کنندگان مونتانا هستند.

علاوه بر این، قاضی اضافه کرد که این ممنوعیت “احتمالاً متمم اول را نقض می کند” زیرا سخنرانی را هدف قرار می دهد.

قاضی خاطرنشان کرد: نه تنها TikTok به طور بالقوه از این ممنوعیت متحمل آسیب جبران ناپذیر می شود، بلکه سازندگان نیز متحمل آسیب می شوند.

«با تعطیل کردن TikTok، قانون‌گذار هم به حقوق متمم اول شاکیان کاربر آسیب رسانده و هم جریان درآمدی را که بسیاری به آن متکی هستند قطع کرده است. بنابراین، شاکیان احتمال آسیب جبران ناپذیر را ایجاد کرده اند.»

استدلال مشابهی در مورد جریان درآمد سازندگان برای جلوگیری از ممنوعیت TikTok توسط دولت ترامپ در سال ۲۰۲۰ پس از طرح دعوی حقوقی مبنی بر از دست دادن دسترسی به فالوورها و درآمدشان استفاده شد.

اگر ممنوعیت TikTok در مونتانا در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۴ فعال می‌شد، هر بار که کاربر به TikTok دسترسی پیدا می‌کرد، ۱۰۰۰۰ دلار جریمه برای TikTok یا فروشگاه‌های برنامه اعمال می‌شد، یا امکان دانلود TikTok به او پیشنهاد می‌شد مشمول جریمه می شد.

به ازای هر روز ادامه تخلف، ۱۰۰۰۰ دلار جریمه اضافی اضافه می شود. این ممنوعیت اکنون تا زمانی که تصمیم نهایی در مورد صحت ادعاهای TikTok در دادگاه اتخاذ شود، متوقف خواهد شد.

سخنگوی TikTok در بیانیه‌ای درباره این حکم گفت:

«خوشحالیم که قاضی این قانون غیرقانونی را رد کرد و صدها هزار مونتانایی می‌توانند به ابراز وجود، کسب درآمد و یافتن جامعه در TikTok ادامه دهند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا