اخبار اینترنت

موتور جستجوی سبز Ecosia یک مرورگر چند پلتفرمی راه اندازی کرد

به گزارش اپ خونه، Ecosia ، موتور جستجویی که طرح‌های درختکاری را با بخشی از سود تبلیغات جستجوی خود تأمین می‌کند، یک مرورگر چند پلتفرمی جدید راه‌اندازی کرده است تا ردپای آنلاین خود را افزایش دهد.

مرورگر جدید که برای مک، ویندوز، iOS و اندروید در دسترس است، بر روی پروژه مرورگر منبع باز گوگل Chromium ساخته شده است، که توضیح می دهد که چرا تفاوت های زیادی با مرورگر کروم خود گوگل وجود ندارد.

با این حال، این شرکت مستقر در آلمان این را یک چیز خوب می‌داند، زیرا کاربران ممکن است در صورت مشابه بودن تجربه‌ای که به آن عادت کرده‌اند، وسوسه شوند که آن را تغییر دهند.

Ecosia به کاربر این امکان را می دهد که صفحه فرود را سفارشی کند و بخش هایی را که مطابق میل او نیست حذف کند، مانند سایت های برتر یا ویجت تأثیر آب و هوا.

مرورگر Ecosia

مایکل متکالف، مدیر ارشد محصولات Ecosia، گفت که این شرکت به مرورگرها گسترش یافته است تا بتواند تعهدات پایداری خود را افزایش دهد.

متکالف گفت: «دلیل اصلی ساختن یک مرورگر این است که می‌خواهیم به جایی برویم که کاربران ما هستند و شروع به گسترش ردپای جایی که آنها می‌توانند پایدار باشند کنیم».

«در حال حاضر، مورد استفاده اصلی ما در مورد جستجو است، اما می‌خواهیم بخش‌هایی از تجربه‌های مرور را گسترش دهیم.»

با این مرورگر جدید، Ecosia همچنین یک برنامه خرید وابسته را آغاز می کند، به این معنی که کاربران لینک های سایت های خرید مانند آمازون، eBay و Decathlon را در بخش پیوندهای حمایت شده مشاهده خواهند کرد.

این شرکت گفت تمام پولی که از طریق درآمدهای وابسته به دست می آید صرف کاشت درختان و حمایت از پروژه های سبز مشابه می شود. از طریق این نوع سرمایه گذاری، Ecosia متعهد شده است که روزانه ۲۵ وات ساعت انرژی پاک برای هر کاربر تولید کند.

متکالف گفت در حالی که این شرکت مصرف کمتر را تبلیغ می کند، اما کاملاً آگاه است که مصرف کنندگان دوست دارند آنلاین خرید کنند. با برنامه وابسته، آنها فرصتی برای پس دادن دارند.

در آینده، این شرکت همچنین می خواهد رابط خرید وابسته را بهبود بخشد، چت ربات هوش مصنوعی خود را یکپارچه کند و سفارشی سازی بیشتری را به مرورگر معرفی کند.

با اذعان به اینکه واداشتن کاربران به تغییر مرورگرها دشوار است، این شرکت در ابتدا پایگاه کاربران موتور جستجوی فعلی خود را که ۲۰ میلیون نفر است هدف قرار داده است، در حالی که بازاریابی خود را برای مصرف کنندگانی که قبلاً به دلیل “سبز” علاقه نشان داده اند، افزایش خواهد داد.

این شرکت اعلام کرد که از میزان حفظ در آزمایش اولیه بتا خود راضی است، اما هیچ داده‌ای در مورد تأثیر بر ترافیک جستجوی Ecosia ناشی از افرادی که از مرورگر جدید استفاده می‌کنند به اشتراک نمی‌گذارد.

Ecosia در سال گذشته چند تغییر ساختاری در موتور جستجوی خود ایجاد کرد . پس از سال‌ها استفاده از بینگ به عنوان تنها ارائه‌دهنده جستجوی خود، این شرکت شروع به آزمایش با جستجوی Google در بازارهایی مانند کانادا، نیوزیلند، برزیل و فیلیپین کرد.

این شرکت از System1 استفاده می کند ، یک شرکت فناوری تبلیغاتی که نتایج جستجو را از Microsoft Bing، Startpage و Info.com به اشتراک می گذارد.

در اوایل سال جاری، Ecosia همچنین از مرز کاشت بیش از ۲۰۰ میلیون درخت در ۹۵۰۰۰ منطقه در سراسر جهان عبور کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا