اخبار اینترنت

موسس تلگرام می گوید این شرکت در سال آینده سودآور خواهد شد

به گزارش اپ خونه، پاول دوروف موسس تلگرام گفت که این شرکت انتظار دارد در سال آینده به سودآوری برسد و در آینده نیز سهام آن را به بازار عرضه کند.

دوروف در مصاحبه ای با فایننشال تایمز گفت، این اپلیکیشن چت که از ۹۰۰ میلیون کاربر عبور کرد، از طریق تبلیغات و اشتراک صدها میلیون دلار درآمد دارد .

در حالی که سرمایه گذاران جهانی به شرکت پولی با ارزش بیش از ۳۰ میلیارد دلار پیشنهاد داده اند، او اشاره کرد که تلگرام قصد دارد در آینده عمومی شود.

 او به FT گفت: «دلیل اصلی اینکه ما شروع به کسب درآمد کردیم این بود که می خواستیم مستقل بمانیم. به طور کلی، ما ارزش را در IPO به‌عنوان وسیله‌ای برای دموکراتیک کردن دسترسی به ارزش تلگرام می‌بینیم.»

در حالی که تلگرام به دنبال افزایش یک گردهمایی بزرگ نیست، این شرکت برای سرمایه گذاری در ازای سهام کوچکتر باز است.

تلگرام دو سال پیش یک اشتراک پریمیوم راه اندازی کرد . در عرض چند ماه، از مرز یک میلیون کاربر پولی عبور کرد .

این شرکت همچنین راه‌حل‌های تبلیغاتی را برای کانال‌های یک به چند ارائه می‌کند و قصد دارد در این ماه اشتراک درآمد تبلیغاتی را با صاحبان کانال راه‌اندازی کند .

دوروف به FT گفت که راه حل های تبلیغاتی در حال حاضر محدود به مناطق جغرافیایی خاصی هستند. این شرکت همچنین آژانس ها را موظف می کند بین ۱ تا ۱۰ میلیون یورو هزینه کنند.

تلگرام امسال به دنبال گسترش تبلیغات در سطح جهانی است و همچنین فضایی را برای افرادی که کم خرج می کنند باز کند.

اوایل این ماه، این شرکت اعلام کرد که کاربران شخصی می توانند با پرداخت هزینه اشتراک، حساب های خود را به حساب های تجاری تبدیل کنند.

جدا از این راه حل ها، تلگرام پروژه های مبتنی بر بلاک چین را از طریق بنیاد TON نیز آزمایش کرده است.

در دسامبر ۲۰۲۲، این شرکت نام‌های کاربری ممتاز را با استفاده از TON Blockchain به حراج گذاشت تا به مردم اجازه دهد از برنامه بدون سیم‌کارت استفاده کنند.

در سپتامبر ۲۰۲۳، تلگرام یک کیف پول رمزنگاری خودسرانه در سراسر جهان به جز ایالات متحده اضافه کرد .

دوروف در گذشته گفته بود که تلگرام می خواهد چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای خدمات مشتریان به کاربران تجاری راه اندازی کند. این شرکت همچنین قصد دارد روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری کند تا مشکلات تعدیل را که اغلب پلتفرم را آزار می دهد، حل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا