هوش مصنوعی

موسس Buymeacoffee یک اپلیکیشن یادداشت صوتی مجهز به هوش مصنوعی ساخته است

به گزارش اپ خونه، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند OpenAI’s Whisper به بسیاری از برنامه‌ها این امکان را داده‌اند تا رونویسی را به بخشی جدایی‌ناپذیر از مجموعه ویژگی‌های خود برای یادداشت‌برداری شخصی تبدیل کنند و در نتیجه فضا به سرعت رونق گرفت.

برنامه‌هایی مانند AudioPen ، Cleft Notes و TalkNotes در فروشگاه‌های برنامه و اینترنت گسترش یافته‌اند، اما بیشتر آنها مجموعه‌ای از ویژگی‌های بسیار محدود را ارائه می‌کنند: آنها به شما امکان می‌دهند یادداشت‌ها را ضبط کرده و آن‌ها را رونویسی کنید، با برخی ویژگی‌های خلاصه‌سازی، اما از نظر امکانات ارائه شده زمینه‌های زیادی برای پوشش دادن وجود دارد.

آخرین برنامه موجود در این فضا Voicenotes است . Voicenotes که توسط موسس Buymeacoffee ، جیجو سانی، و همسرش Aleesha، ساخته شده است ، قصد دارد با گنجاندن دستیار هوش مصنوعی خود را متمایز کند که علاوه بر ارائه ویژگی های مختلف مانند خلاصه و گزینه های قالب بندی به شما امکان می دهد از یادداشت های گذشته خود سؤال بپرسید.

توسعه دهندگان در ویدئویی گفتند هنگامی که این زوج در حال مشورت با متخصصان پزشکی بودند، یادداشت‌های صوتی زیادی برداشتند تا همه چیزهایی را که پرستاران و پزشکان می‌گفتند ضبط کنند تا بتوانند اطلاعات را بعداً به خاطر بیاورند.

این همچنین به ایده داشتن یک ابزار رونویسی دستی دامن زد تا نیازی به پخش مکرر یادداشت ها برای به خاطر سپردن جزئیات نداشته باشند.

Jijo و Aleesha اولین نسخه برنامه را در ماه مارس برای آزمایش کنندگان منتخب ارسال کردند و آنها برنامه وب را در ماه آوریل عمومی کردند.

برنامه وب Voicenotes نیازی به ورود به سیستم ندارد – می توانید مستقیماً ریکورد را بزنید و شروع به صحبت کنید و برنامه رونویسی می کند.

شما فقط می‌توانید یادداشت‌های صوتی را تا یک دقیقه ضبط کنید، مگر اینکه هزینه ابزار را پرداخت کنید. هنگامی که ضبط را متوقف کردید، می توانید یادداشت ها را برچسب گذاری کنید، آنها را ویرایش کنید و عناوین را با استفاده از هوش مصنوعی بازسازی کنید.

همچنین به شما امکان می دهد از هوش مصنوعی برای قالب بندی مجدد یادداشت استفاده کنید – آن را به یک پست وبلاگ، یک توییت، یک لیست کارها یا یک ایمیل تبدیل کنید – و برنامه همچنین خلاصه ای از یادداشت را ایجاد کرده و نکات اصلی را فهرست می کند.

همچنین ویژگی Ask my AI وجود دارد که به شما امکان می‌دهد یادداشت‌های خود را با استفاده از دستیار هوش مصنوعی جستجو کنید – مثلاً اگر می‌خواهید به خاطر بیاورید که چه برندی از یک کالای خاص را دو ماه پیش به لیست مواد غذایی خود اضافه کرده‌اید.

Voicenotes.com از هوش مصنوعی خود بپرسید

این شرکت در حال حاضر هر دو برنامه iOS و Android را منتشر کرده است. این یک مزیت بزرگ است، زیرا Cleft Notes فقط روی مک و iOS کار می کند (هنوز در نسخه بتا است).

در حالی که AudioPen به عنوان یک برنامه وب از هر کجا قابل دسترسی است، نمی‌تواند در iOS ضبط پس‌زمینه انجام دهد – اگر صفحه گوشی هوشمند شما قفل شود یا اگر به برنامه دیگری بروید، ضبط متوقف می‌شود.

Voicenotes همچنین از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا با اعلان‌هایی که می‌توانید به آن‌ها پاسخ دهید و برخی یادداشت‌ها را ضبط کنید، به شما کمک می‌کند.

Voicenotes.com خلاصه ای از یادداشت های صوتی را ایجاد می کند

Voicenotes برخی از ویژگی‌های مفید را به همراه دارد، اما همانطور که در بالا ذکر کردیم، در حال ورود به فضایی است که به سرعت در حال گسترش است.

همچنین باید با رقبایی که ویژگی های بهتری را ارائه می کنند مبارزه کند. برای مثال، Cleft Notes امکان رونویسی روی دستگاه را فراهم می‌کند (نکته مهم زیرا یادداشت‌های شما را به جای ارسال به سرور برای رونویسی خصوصی نگه می‌دارد)، ادغام بهتری با اپل دارد و به شما امکان می‌دهد یادداشت‌ها را تا ۱۰ دقیقه ضبط کنید.

AudioPen گزینه‌های بیشتری برای قالب‌بندی یادداشت‌هایتان در اختیارتان می‌گذارد، که ممکن است برای برخی مفید باشد.

جدا از رقابت با سایر برنامه‌های یادداشت صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی، Voicenotes همچنین باید با برنامه‌های بومی مانند Google Recorder در پیکسل و Transcrib Assist سامسونگ رقابت کند – هر دو برنامه فقط در مدل‌های منتخب در دسترس هستند، اما می‌توانند به مدل‌های دیگر نیز سرازیر شوند.

بزرگترین خطر برای همه این برنامه ها اضافه کردن رونویسی اپل به برنامه های یادداشت صوتی خود است، زیرا این امر اساساً برنامه های شخص ثالث را در دستگاه های iOS اضافی می کند.

با این حال، ممکن است ارائه سازگاری بین پلتفرم، گزینه های قالب بندی بهتر و ویژگی های اضافی ارزش داشته باشد.

می توانید Voicenotes را به صورت رایگان امتحان کنید یا ماهیانه ۱۰ دلار بپردازید تا قفل دسترسی به مدل های بهتری مانند GPT-4 Turbo و Claude Opus را باز کنید و همچنین محدودیت های طول یادداشت را حذف کنید.

برای مدت زمان محدودی، می‌توانید ۵۰ دلار برای طرح «believer» بپردازید و مادام‌العمر به برنامه دسترسی داشته باشید (تا زمانی که توسعه‌دهنده از آن پشتیبانی کند). این شرکت گفت که در حال حاضر ۱۰۰۰۰۰ دلار درآمد از طریق اشتراک به دست آورده است.

جیجو گفت که تمایز این برنامه «طراحی ساده اما ظریف»، استفاده از بهترین مدل‌های هوش مصنوعی و ویژگی «Ask my AI» خواهد بود.

او اضافه کرد که Voicenotes به زودی در ساعت‌های هوشمند نیز در دسترس خواهد بود و می‌خواهد عملکرد خود را به عنوان یک دستیار بلادرنگ در سراسر پلتفرم‌ها گسترش دهد. علاوه بر این، همچنین در حال کار بر روی تبدیل یادداشت‌های صوتی به لیست کارهایی با یادآوری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا