مونتاژ آیفون ۱۴ توسط Pegatron در هند آغاز می شود زیرا اپل دومین تامین کننده خود را از چین اضافه می کند.
پگاترون، سازنده قراردادی تایوانی اپل، مونتاژ آخرین مدل آیفون ۱۴ این شرکت را در هند آغاز کرده است.
افرادی که با این موضوع آشنا هستند به نیوز بلومبرگ گفتند که این اقدام پگاترون را دومین تامین کننده اپل برای تولید آیفون ۱۴ در این کشور می کند، زیرا طرح تولید عمومی نیست.
این در زمانی اتفاق می افتد که مرکز اصلی تولید آیفون پرو اپل در شهر ژنگژو چین – که توسط فاکسکان اداره می شود – توسط مقامات تحت یک قفل ناگهانی Covid-19 قرار گرفت. به گفته مردم، این وضعیت اتکای عمیق اپل به چین را مورد توجه قرار داد، اگرچه توسعه هند مطابق با برنامههای متنوعسازی بود که قبلاً وجود داشت.
اپل از اظهار نظر خودداری کرد و Pegatron به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.
Foxconn در ماه سپتامبر، تنها چند هفته پس از رونمایی جهانی، ساخت آیفون ۱۴ را در هند آغاز کرد و با شروع تولید در چین، جایی که اکثریت قریب به اتفاق آیفونها هنوز در آنجا تولید میشوند، بسیار نزدیکتر بود. شریک اصلی تولید اپل هنوز انحصاری در مدل های آیفون پرو دارد که در ژنگژو مونتاژ می کند.
کارخانه پگاترون در جنوب ایالت تامیل نادو هند، که تا پایان سپتامبر بیش از ۷۰۰۰ کارمند داشت، اوایل امسال نیز شروع به تولید گوشی های آیفون ۱۲ کرد. Pegatron معمولاً برای مدلهای سطح پایه اپل سفارش میگیرد.
اپل مستقر در کوپرتینو، کالیفرنیا، در بحبوحه جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن و اجرای شدید سیاست Covid Zero شی جین پینگ در چین، به دنبال مراکز تولید جایگزین است. همزمان، دهلی نو هند را به عنوان رقیبی برای قدرت تولیدی چین قرار می دهد. ایوان لام، تحلیلگر ارشد کانترپوینت گفت: یکی از موانع بزرگ برای انتقال بیشتر تولید به خارج از چین این است که اکثر قطعات آیفون هنوز در آنجا ساخته می شوند و باید به هر جایی که دستگاه ها مونتاژ می شوند ارسال شوند.
همه بزرگترین تامینکنندگان تایوانی اپل – فاکسکان، پگاترون و ویسترون – مونتاژ آیفون را در هند افزایش دادهاند که با برنامه مشوقهای مالی نخستوزیر نارندرا مودی تقویت شده است. این امر همچنین به افزایش صادرات آیفون از این کشور جنوب آسیا کمک کرده است.
اپل اولین بار در سال ۲۰۱۷ و پس از سال ها تلاش برای ایجاد قابلیت های تولید در این کشور، مونتاژ آیفون ها را از طریق Wistron در هند آغاز کرد. و در حالی که هند در حال حاضر یک بازار مصرف کننده کوچک برای اپل است، این کشور ۱.۴ میلیاردی با رشد درآمد و اتصال به اینترنت، فضای بزرگی را برای رشد به غول ایالات متحده ارائه می دهد.
© ۲۰۲۲ بلومبرگ LP