اخبار اینترنت

نامزدهای جوایز طراحی اپل، هند و استارت‌آپ‌ها را برجسته می‌کنند و تا حد زیادی هوش مصنوعی را نادیده می‌گیرند 

به گزارش اپ خونه، اپل با فهرست فینالیست‌های Apple Design Awards (نامزدهای جوایز طراحی اپل)، برنامه‌های مستقل و استارت‌آپ‌ها را در مقابل شرکت‌های فناوری بزرگ‌تر – از جمله شرکت‌هایی که چت‌ربات‌های هوش مصنوعی ارائه می‌کنند، جشن می‌گیرد.

در زمانی که مدل اپ استور آن توسط قانونگذاران زیر سوال رفته است، فهرست سالانه اپل از بهترین و نوآورانه ترین نرم افزارهای موجود در پلتفرم خود ، توجه ها را معطوف کرده است.

برای مثال، هیچ ChatGPT در لیست فینالیست های اپل وجود ندارد. در عوض، اپل از سازندگان برنامه‌های کوچک تا متوسط ​​مانند Copilot Money، SmartGym ، برنامه دستور غذا Crouton ، برنامه خلاق Procreate Dreams ، Gentler Streak، و همچنین کسانی که با استارت‌آپ‌های سرمایه‌گذاری حمایت می‌شوند مانند برنامه خلاقیت Rooms و مرورگر وب بازسازی‌شده Arc Search طرفداری می‌کند. .

Arc Search هوش مصنوعی را با عاملی که برای شما جستجو می‌کند و ویژگی جدیدی که به شما امکان می‌دهد با بالا بردن گوشی روی گوش خود به حالت “Call Arc” سؤال بپرسید، گنجانده شده است، اما این تنها برنامه موجود در لیست است که توضیحی دارد که به فناوری هوش مصنوعی اشاره دارد.

اگرچه ChatGPT سال گذشته برای ضبط بارگیری راه اندازی شد ، هم اپل و هم گوگل از نامگذاری آن به عنوان “برنامه سال” خودداری کردند. ADA ها فرصت دیگری را به اپل می دادند تا به این نوآوری اشاره کند، اما دوباره نادیده گرفته شد.

در عوض، لیست نهایی اپل به بازی های مستقل مانند Rytmos از Floppy Club مستقر در کپنهاگ و The Wreck از استودیوی بازی‌سازی مستقل واقع در پاریس The Pixel Hunt است.

برنامه‌های غیربازی‌ای که اپل امسال برای برجسته کردن آنها انتخاب کرد، اغلب تلاش‌های مستقلی هستند، مانند مدیتیت ، یک تایمر مدیتیشن از یک توسعه‌دهنده مستقل، نرم‌افزار RhythmicWorks، مستقر در هند.

یک برنامه ردیابی خورشید Sunlitt ، از یک تیم کوچک به رهبری توسعه دهنده مستقل Nicholas Mariniello، مستقر در ایتالیا.

برنامه طراحی Dudel Draw از لباس مستقل Sily Little Apps در ایالات متحده. برنامه روزنامه نگاری Bears Gratitude توسط توسعه دهنده استرالیایی Isuru Wanasinghe و Things Inc.’s Rooms ، یک برنامه خلاقانه برای طراحی فضاهای تخیلی به سبک ۸ بیتی، طراحی شده توسط Googler سابق و با پشتیبانی a16z.

این بدان معنا نیست که توسعه‌دهندگان بزرگ‌تری مانند Neowiz کره جنوبی که برای عنوان Lies of P ، ۵۰۵ Games’ Death Stranding Director’s Cut نامزد شده است، در لیست وجود ندارد .

Honkai: Star Rail از سازنده Genshin Impact، HoYoverse و Warzone Mobile از Activision نیز در لیست وجود دارند .

اما در این موارد، اپل تا حدودی به دلیل استفاده از فناوری‌های اپل، مانند MetalFX یا بهینه‌سازی برای تراشه‌های M1 و بالاتر (… یا شاید استفاده از خریدهای درون‌برنامه‌ای) انتخاب‌های خود را انجام می‌دهد.

عناوین دیگری که امسال مورد توجه قرار گرفتند عبارتند از What the Car? , NYT Games , Hello Kitty Island Adventure , Cityscapes : Sim Builder , How We Feel , Ahead: Emotions Coach , The Bear , Lost in Play , Wavele , Little Nightmares , و تعداد کمی از برنامه ها و بازی هایی که برای Vision Pro ساخته شده اند مانند Blackbox , Loóna , Synth Riders , به علاوه djay , NBA و Sky Guide .

قابل ذکر است که تعدادی از اینها در ابتدا برای iOS ساخته شده بودند و سپس به Vision Pro آورده شدند.

بخش دیگری همچنین جامعه جهانی اپلیکیشن اپل را تقویت می‌کند، از جمله اعضای اتحادیه اروپا که مقررات از طریق قانون بازارهای دیجیتال در حال انجام است .

در این بخش، نامزدهای اپل شامل برنامه ای برای کاربران کم بینا oko (بلژیک)، Complete Anatomy 2024 (ایرلند)، برنامه ای برای کاربران عصبی، Tiimo (دانمارک)، به علاوه بازی های Unpacking فروخته شده توسط فروشگاه دیجیتال Humble Bundle است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا