اخبار اینترنت

نتفلیکس یک برنامه کنترل کننده بازی را برای اجرای بازی در تلویزیون شما راه اندازی می کند

به گزارش اپ خونه، نتفلیکس پس از اینکه پاییز گذشته اعلام کرد قصد دارد به بازی‌های ابری گسترش یابد ، اکنون برنامه جدیدی را راه‌اندازی کرد که به زودی به مشترکین اجازه می‌دهد بازی‌ها را در تلویزیون خود انجام دهند.

این برنامه که “Netflix Game Controller” نام دارد، به شما امکان می دهد از تلفن خود به عنوان کنترلر پس از جفت کردن آن با تلویزیون خود برای اجرای بازی های موجود از طریق سرویس Netflix استفاده کنید.

اگرچه این بازی در اپ استور ظاهر شده است، اما هنوز هیچ خبری در مورد اینکه کدام یک از بازی های نتفلیکس قرار است به صفحه نمایش بزرگ راه پیدا کنند و یا در چه زمانی قرار خواهند گرفت، وجود ندارد. درعوض، توضیحات برنامه به سادگی اینگونه است: “به زودی به نتفلیکس می آید.”

نتفلیکس پس از دریافت نظر، از به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر در مورد برنامه ها یا جدول زمانی خود خودداری کرد.

برنامه جدید نتفلیکس در اپ استور

با این حال، نتفلیکس قبلاً در مورد برنامه های خود برای گسترش فراتر از بازی های موبایلی صحبت کرده است.

در اکتبر ۲۰۲۲، مایک وردو ، معاون بازی Netflix، در رویداد TechCrunch Disrupt به مخاطبان گفت که Netflix در حال بررسی یک پیشنهاد بازی ابری است.

او همچنین خاطرنشان کرد که این شرکت یک استودیوی بازی جدید در جنوب کالیفرنیا به رهبری چاکو سانی، تهیه کننده اجرایی سابق Overwatch در Blizzard Entertainment افتتاح خواهد کرد.

مدیر اجرایی توضیح داد که او نمی خواهد نتفلیکس در فضایی مشابه با پلی استیشن یا ایکس باکس رقابت کند.

«این یک ارزش افزوده است. ما از شما نمی خواهیم به عنوان جایگزین کنسول مشترک شوید. این یک مدل کسب و کار کاملاً متفاوت است. این امید به مرور زمان این است که هر کجا که هستید به این روش بسیار طبیعی تبدیل شود.»

در حالی که سایر سرویس‌های بازی ابری مانند Stadia گوگل شکست خورده‌اند، نتفلیکس معتقد است که مشکلات مربوط به مدل‌های تجاری بوده است، نه فناوری. وردو خاطرنشان کرد که بازی های Stadia سرگرم کننده بود، اما خود کسب و کار پایدار نبود.

از سوی دیگر، نتفلیکس، بازی های رایگان را در هزینه اشتراک پخش خود قرار می دهد.

در حالی که نتفلیکس به عرضه بازی‌های بیشتری برای سرویس خود ادامه می‌دهد، Leanne Loombe معاون بازی‌های خارجی نتفلیکس در ماه مه امسال از جاه‌طلبی‌های Netflix در زمینه بازی‌های ابری تبلیغ کرد و گفت:

«ما معتقدیم که بازی‌های ابری ما را قادر می‌سازد تا دسترسی آسان به بازی‌ها را در هر صفحه‌ای فراهم کنیم. چشم انداز کلی ما این است که اعضای ما می توانند در هر دستگاه نتفلیکس که دارند بازی کنند.»

استریمر همچنین در همان زمان اعلام کرد که ۴۰ بازی را برای عرضه در سال جاری برنامه ریزی کرده است و همچنین ۱۶ بازی در استودیوهای داخلی خود و ۷۰ بازی دیگر در دست توسعه با شرکای خود دارد. از آنجایی که نتفلیکس در نوامبر ۲۰۲۱ وارد عرصه بازی شد، ۵۰ عنوان را منتشر کرد.

نتفلیکس در ماه مارس در حال توسعه یک کنترلر بازی مبتنی بر آیفون بود.

تمرکز روی بازی‌های نتفلیکس در ماه‌های اخیر رو به کاهش بوده است، زیرا بازار بیشتر نگران این بوده است که چگونه برنامه‌های نتفلیکس برای سرکوب اشتراک‌گذاری رمز عبور می‌تواند نتیجه نهایی آن را تحت تأثیر قرار دهد.

در سه ماهه اخیر، این استریمر ۵.۹ میلیون مشترک جهانی اضافه کرد که مجموع مشترکین را به ۲۳۸.۴ میلیون رساند – نشانه ای از کارآمد بودن سرکوب است.

اما این بدان معناست که گیمرهای بالقوه بیشتری برای سرویس بازی ابری نتفلیکس، هر زمان که ممکن است وارد شود، وجود دارد.

در حال حاضر، برنامه جدید Netflix Gaming Controller فقط در iOS در دسترس است.

از آنجایی که ورود آن بسیار جدید است، شرکت اطلاعاتی بازار data.ai هنوز آن را در فهرست برنامه‌ها و بازی‌های نتفلیکس در سرویس خود قرار نداده است یا اطلاعاتی در مورد رتبه‌بندی در اختیار ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا