» فناوری اطلاعات » نحوه استفاده از Copilot در مرورگر Edge
اج
فناوری اطلاعات

نحوه استفاده از Copilot در مرورگر Edge

مهر ۱۴, ۱۴۰۳ 0۰3

به گزارش اپ خونه، در مرورگر Edge مایکروسافت ویژگی های بسیار خوبی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها ادغام چت ربات هوش مصنوعی مایکروسافت، Copilot است.

این هوش مصنوعی مولد در سال ۲۰۲۳ با نام Bing چت آغاز به کار کرد و از آن زمان تاکنون نقش برجسته‌تری در ارائه‌های نرم‌افزاری این غول فناوری بر عهده گرفته است. اکنون به راحتی از داخل Microsoft Office و حتی خود ویندوز ۱۱ قابل دسترسی است.

برای کاربران Edge، این ابزار ارزشمندی برای نوشتن، بررسی و موارد دیگر است. این مقاله شما را با نحوه فعال کردن و استفاده از Copilot هنگام مرور با Edge آشنا می کند.

فعال سازی Copilot در Edge

اگر کاربر معمولی Edge هستید، احتمالاً قبلاً لوگوی Copilot را در سمت راست بالای صفحه مرورگر خود دیده‌اید. چت ربات هوش مصنوعی اکنون یک افزونه استاندارد به مرورگر است و باید به طور پیش فرض فعال شود.

اگر اینطور نیست، باید آن را به صورت دستی فعال کنید. در اینجا به این صورت است:

مرحله ۱: روی دکمه “منو” در سمت راست بالای صفحه خود کلیک کنید.

how to use copilot edge 1

مرحله ۲: “Settings” را انتخاب کنید تا یک برگه تنظیمات جدید باز شود.

how to use copilot edge 2

مرحله ۳: در نوار کناری تب، گزینه “Sidebar” را انتخاب کنید.

how to use copilot edge 3

مرحله ۴: در قسمت «App and notification settings»، روی کادر Copilot کلیک کنید.

مرحله ۵: بررسی کنید که آیا نوار لغزنده کنار “Show Copilot” روشن است یا خیر. اگر نه، آن را به سمت راست ببرید.

how to use copilot edge 4

علاوه بر فعال کردن Copilot، همچنین می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید چت ربات هوش مصنوعی هنگام خرید با Edge به شما پیشنهادات چت ارائه دهد یا از سابقه مرور شما برای ارائه پاسخ‌های متنی بهتر استفاده کند.

از آنجایی که این دو گزینه شامل اجازه دادن به Copilot برای دسترسی به داده‌های شما است، اگر مایل نیستید مجبور نیستید موافقت کنید.

مجوزهای IP

در موارد بسیار نادر، ممکن است متوجه شوید که Copilot پس از فعال کردن آن هنوز در Edge کار نمی کند. این ممکن است به دلیل مشکل دسترسی به آدرس IP باشد. برای عملکرد صحیح در مرورگر، Copilot نیاز به دسترسی به IP های زیر دارد:

  • *.bing.com
  • *.bing.net
  • login.live.com
  • challenges.cloudflare.com

قابلیت های تولیدی Copilot به دسترسی به این شبکه ها بستگی دارد. با این حال، دسترسی ممکن است توسط “لیست مجاز” راه حل های امنیتی شبکه شما، مانند فایروال ها، نرم افزارهای آنتی ویروس، یا سایر برنامه های اختصاصی محدود شود.

در این موارد، بهتر است با ارائه دهنده امنیت شبکه خود بررسی کنید تا ببینید آیا برخی از مجوزهای بیش از حد از دسترسی شما به Copilot جلوگیری می کند.

نحوه استفاده از Copilot در مرورگر Edge

هنگامی که همه چیز تنظیم شد و لوگوی Copilot قابل مشاهده است، شما آماده شروع استفاده از این ابزار قدرتمند هستید.

Copilot از طریق یک نوار کناری اجرا می شود، جایی که می توانید انواع سؤالات و درخواست ها را وارد کنید. دو راه برای باز کردن آن وجود دارد:

• از گوشه – در سمت راست بالای مرورگر خود، روی نماد Copilot کلیک کنید. نوار کناری باید ظاهر شود. کافی است دوباره روی آن کلیک کنید تا پنهان شود.

how to use copilot edge 5

• میانبر صفحه‌کلید – همچنین می‌توانید هر زمان که بخواهید با استفاده از صفحه‌کلید، نوار کناری Copilot را ظاهر کنید. هنگام مرور، فقط “Ctrl+Shift+” را فشار دهید. دوباره میانبر را فشار دهید تا پنهان شود.

هنگامی که نوار کناری ظاهر شد، Copilot برای ورود شما آماده است.

جستجوی اصطلاح

فرض کنید پاراگرافی وجود دارد که می خواهید آن را بیشتر بررسی کنید یا کلمه ای را متوجه نمی شوید. اگر متنی را هایلایت کردید، می‌توانید آن را مستقیماً در جعبه گفتگو وارد کنید و از Copilot بخواهید پاسخی را ارسال کند. دو راه برای این کار وجود دارد:

• Mini-Toolbar – متن مورد نظر خود را انتخاب کنید و باید یک نوار ابزار عمودی در کنار آن ظاهر شود. برای جستجو با Copilot روی لوگوی Copilot در این نوار ابزار کلیک کنید.

how to use copilot edge 6

• کلیک راست – پس از انتخاب متن، کلیک راست کنید تا منوی زمینه ظاهر شود. گزینه Ask Copilot را انتخاب کنید و متن انتخاب شده در چت باکس وارد می شود.

How to Use Copilot in Edge Browser 1

ویژگی های Copilot

Copilot چندین ویژگی را برای بهبود تجربه مرور شما به کاربران Edge ارائه می دهد که در دو عملکرد کلی سازماندهی شده اند:

Chat 

How to Use Copilot in Edge Browser 2

Chat به شما امکان می دهد با Copilot همانطور که با هر چت ربات هوش مصنوعی ارتباط برقرار می کنید، ارتباط برقرار کنید. چند ویژگی در حالت چت برای کمک به شما وجود دارد:

• گزینه‌های متنی – بسته به سایتی که بازدید می‌کنید، Copilot چند پیشنهاد خاص از زمینه را ارائه می‌کند. در برخی از صفحات وب، می‌توانید خلاصه‌های صفحه را درخواست کنید، سؤالاتی را پیشنهاد دهید، نکات برجسته ویدیویی ایجاد کنید و موارد دیگر.

• گزینه‌های جستجو – Copilot به شما امکان می‌دهد موارد را خاص نگه دارید یا در وب گسترده‌تر جستجو کنید. می‌توانید انتخاب کنید که آیا هوش مصنوعی با استفاده از منابعی از وب، سایت خاص یا فقط صفحه‌ای که در آن هستید پاسخ دهد.

• روش های مختلف ورودی – Copilot فراتر از وارد کردن متن ساده است. منوی چت باکس گزینه هایی برای آپلود تصویر، گرفتن اسکرین شات Edge و حتی روش های ورودی صوتی دارد.

Compose

How to Use Copilot in Edge Browser 3

علاوه بر پاسخ به سوالات، Copilot می تواند متنی را نیز برای شما ایجاد کند. برگه Compose ممکن است در حال حاضر محدودیت ۲۰۰۰ کلمه ای را اعمال کند، اما همچنان ویژگی های مفید زیادی را ارائه می دهد، مانند:

• Tone – سبک نوشتن را حرفه ای نگه دارید یا به سبک معمولی یا حتی طنزآمیزتر بروید.
• Format – می توانید پست خود را مانند پاراگراف، پست وبلاگ، ایمیل یا فهرست ایده ها ساختار دهید.
• Length – آن را مختصر نگه دارید یا به دنبال یک ترکیب طولانی تر باشید.
• Preview – این پنجره به شما امکان می‌دهد نگاهی گذرا به کار در حال انجام بیاندازید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×