فناوری اطلاعات

نحوه حذف پوشه ها یا برچسب ها (labels) در جیمیل

به گزارش اپ خونه، اگر زیاده روی کرده اید و برچسب های زیادی برای سازماندهی صندوق پستی خود ایجاد کرده اید – احتمالاً می خواهید هر مورد اضافی را مجدداً مشاهده کرده و حذف کنید.

در این مقاله می خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه پوشه ها یا برچسب ها را در جیمیل حذف کنید تا فقط دسته بندی های لازم را حفظ کنید.

علاوه بر این، همه ما تعداد بسیار ناامیدکننده ای از نامه های ناخواسته و تبلیغاتی در صندوق های پستی خود داریم.

خوشبختانه، می‌توانید همه این‌ها را به یکباره حذف کنید و با حذف همه ایمیل‌های موجود در یک برچسب یا یک پوشه، از شر کل دسته خلاص شوید. اگر نه، می‌توانید برچسب‌ها یا پوشه‌های خاصی را پنهان کنید و رابط جیمیل خود را تمیز نگه دارید.

نحوه حذف برچسب ها در جیمیل

در اینجا نحوه حذف یک برچسب در جیمیل آورده شده است. توجه داشته باشید که وقتی یک برچسب یا یک پوشه (folder) را حذف می کنید، ایمیل های موجود در داخل برچسب حذف نمی شوند. شما فقط دسته (category) را از حساب جیمیل خود حذف/Remove  خواهید کرد.

علاوه بر این، فقط می توانید برچسب هایی را که به صورت دستی ایجاد کرده اید Remove کنید. سطوح سیستم مانند Inbox، Sent، Important و Drafts را نمی توان Remove کرد.

فقط باید موس خود را روی برچسب یا پوشه ای که می خواهید Remove کنید قرار دهید. بر روی Remove label کلیک کنید.

Remove Label

برای تایید روی delete کلیک کنید.

Delete Label

متأسفانه، هیچ راهی برای حذف/remove برچسب ها در دستگاه اندروید وجود ندارد. شما باید در یک مرورگر وب در رایانه شخصی یا مک خود وارد جیمیل شوید.

اما می توانید این کار را در آیفون انجام دهید. در اینجا به این صورت است:

مرحله ۱: برنامه Gmail را در آیفون خود باز کنید. روی نماد منوی سه خط ضربه بزنید و تنظیمات را انتخاب کنید.

Tap on Settings in Gmail
مرحله ۲: روی Inbox Customizations ضربه بزنید. اکنون، Labels را انتخاب کنید.

Tap on Inbox Customizations

Tap on Labels

مرحله ۳: برچسب یا پوشه ای را که می خواهید از جیمیل حذف کنید انتخاب کنید. برای حذف برچسب روی Delete [Label Name] ضربه بزنید.

Select Label to DeleteDelete Label 1

نحوه مخفی/hide کردن برچسب ها در جیمیل

قبلاً اشاره کردیم که نمی‌توانید یک دسته یا پوشه سیستمی را در جیمیل حذف کنید. با این حال، همیشه می‌توانید این موارد را پنهان کنید – ماوس خود را روی دسته‌ای که می‌خواهید پنهان کنید نگه دارید و روی نماد سه نقطه کلیک کنید.

حالا بر روی Hide کلیک کنید. با این کار دسته بندی در جیمیل پنهان می شود.

Hide Label

برای دسترسی به دسته پنهان، روی دکمه More در لیست گزینه‌های زیر دسته‌ها کلیک کنید. برچسب یا دسته بندی پنهان را پیدا خواهید کرد.

Click on MoreFind Hidden Label

همچنین، می‌توانید به پانل تنظیمات برچسب‌ها دسترسی داشته باشید تا دسته‌ها را در Gmail پنهان کنید. روی دکمه More در نوار کناری کلیک کنید.

Click on More in Gmail

روی Manage labels کلیک کنید و گزینه هایی برای نمایش/پنهان کردن دسته ها و برچسب ها در Gmail پیدا خواهید کرد.

Manage Labels Settings

نحوه حذف انبوه ایمیل ها در یک پوشه یا برچسب در جیمیل

در حالی که حذف یک برچسب، دسته را از حساب جیمیل شما حذف می کند، ایمیل ها در صندوق ورودی شما باقی می مانند. خوشبختانه، شما همچنین می توانید تمام ایمیل های موجود در یک دسته را به یکباره حذف کنید.

به این ترتیب، می توانید به راحتی صندوق ورودی خود را پاک کنید و Promotions یا هر پوشه دیگری که حاوی هزاران پیام ایمیل ناخواسته است را خالی کنید.

به سادگی برچسب را از نوار کناری باز کنید. کادر مربوط به نماد انتخاب همه را علامت بزنید و روی نماد سطل زباله کلیک کنید تا همه ایمیل های داخل یک برچسب حذف شوند.

Delete Messages Inside a Label

پرسش‌های متداول

۱. چگونه می توانم یک برچسب یا یک پوشه جدید در Gmail ایجاد کنم؟
برای ایجاد یک برچسب جدید در Gmail، به نوار کناری سمت چپ بروید، روی More کلیک کنید و Create new label را انتخاب کنید.

۲. آیا می توانم برچسب یا پوشه ای را در جیمیل بایگانی کنم؟
نمی‌توانید مستقیماً برچسب یا پوشه‌ای را در Gmail بایگانی کنید، اما می‌توانید ایمیل‌های فردی را در آن برچسب یا پوشه با انتخاب آنها و کلیک کردن روی دکمه آرشیو آرشیو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا