اخبار اینترنت

نظرات یوتیوب به فقط خواندنی برای کودکان تحت نظارت والدین تغییر می‌کند

به گزارش اپ خونه، بخش نظرات یا کامنت های یوتیوب، از نظر تاریخی، شهرت بدی داشته است ، اما یک تغییر در حال گسترش می‌تواند مانع از ورود بچه‌ها به مخزن نادرست نظرات شود.

این شرکت در ایمیلی به والدینی که بر حساب کودک نظارت می‌کنند، از معرفی گزینه نظرات «read-only یا فقط خواندنی» در تجربه تحت نظارت فرزندشان در یوتیوب خبر داد.

یوتیوب می گوید این ویژگی در هفته های آینده عرضه خواهد شد.

این تغییر یکی از بزرگترین تعدیل‌ها در ویژگی‌های کنترل والدین یوتیوب از زمان ارائه افزایش حمایت‌ها از افراد زیر سن قانونی در سال ۲۰۲۱ به دنبال فشار قانون‌گذاران است.

قبلاً نظرات کاملاً غیرفعال بودند – به این معنی که خواندن و نظر دادن برای بچه‌ها در دسترس نبود. با این حال، یوتیوب در آن زمان اعلام کرد که با والدین و کارشناسان همکاری خواهد کرد تا نظرات خود را از طریق رویکردی متناسب با سن برای کودکان بزرگتر در آینده اضافه کند.

افزودنی جدید در مورد دو مورد از سه تنظیمات محتوای موجود برای والدینی که می‌خواهند تجربه یوتیوب دوست‌داشتنی‌تری را برای کودک خود پیکربندی کنند اعمال می‌شود: «Most of YouTube» و «Explore More».

«Explore More» به بچه‌ها اجازه می‌دهد ویدیوهایی را با رتبه‌بندی محتوا برای بینندگان ۱۳ سال به بالا کاوش کنند، در حالی که «Most of YouTube» به بچه‌های بزرگ‌تر امکان دسترسی به بیشتر محتوای YouTube را می‌دهد، به جز ویدیوهایی که مخصوصاً برای بزرگسالان دارای محدودیت سنی هستند.

به‌طور پیش‌فرض، کودکان می‌توانند نظرات را در هر دو حالت تنظیمات محتوا بخوانند، اما نمی‌توانند بنویسند. Live chat نیز خاموش خواهد شد.

در همین حال، والدینی که می‌خواهند نظرات را به‌طور کامل غیرفعال کنند، می‌توانند فرزند خود را به تنظیمات «Explore» که برای بینندگان ۹ سال و بالاتر هدف قرار می‌گیرد، تغییر دهند.

این گزینه معمولاً اولین قدم برای تجربه اصلی YouTube، پس از استفاده از برنامه اختصاصی YouTube Kids در کودکی است.

والدین می‌توانند تنظیمات فرزندشان را از تنظیمات والدین در یوتیوب یا از طریق برنامه کنترل‌های والدین Family Link Google مشاهده و تغییر دهند. آنها همچنین می توانند سابقه فرزندشان را در دستگاه کودک در تنظیمات My Activity مشاهده کنند .

این شرکت اضافه می‌کند که تنظیمات یوتیوب که والدین برای فرزندشان انتخاب می‌کنند، زمانی که کودک مستقیماً از سایت یا برنامه یوتیوب استفاده نمی‌کند اعمال نمی‌شود .

کنگره سال‌هاست که شرکت‌های فناوری را تحت فشار قرار داده است تا برای محافظت از کودکان در برابر تأثیرات منفی خدماتشان، اقدامات بیشتری انجام دهند. با این حال، اخیراً قانون ایمنی آنلاین کودکان (Kids Online Safety Act) قوت گرفته است و کنترل‌های قوی‌تر والدین را از سازندگان پلتفرم می‌خواهد .

این لایحه از حمایت دو حزبی برخوردار است، مانند COPPA 2.0 (قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان و نوجوانان)، که بر افزایش حفاظت از داده ها، حریم خصوصی و ممنوعیت تبلیغات هدفمند برای کودکان و نوجوانان تمرکز دارد.

یوتیوب با استفاده از حفاظت‌های جدید به‌طور پیش‌فرض، از هرگونه تغییر مورد نیاز در پلتفرم کنترل‌های والدین خود جلوتر است.

پس از راه‌اندازی کنترل‌های والدین در سال ۲۰۲۱، یوتیوب تعداد انگشت شماری به‌روزرسانی محصول را برای ایمن‌تر کردن یوتیوب برای نوجوانان در نوامبر ۲۰۲۳ ارائه کرد.

این شامل محدودیت‌هایی برای مشاهده مکرر برخی موضوعات، و همچنین یادآوری‌های «مصول به استراحت» و «زمان خواب» بود.

در حالی که این ایمیل تغییرات را به والدین توضیح می دهد، این شرکت هنوز در وبلاگ خود اعلامیه عمومی درباره نظرات فقط خواندنی منتشر نکرده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا