نمایش پستهای ویدیویی به شکل ریلز در اینستاگرام
اینستاگرام تغییری جدیدی را آزمایش میکند که به موجب آن تمامی پستهای ویدیویی در قالب ریلز (Reels) نمایش داده میشوند.
این شبکه اجتماعی از این تغییر بهعنوان بخشی از برنامه خود برای سادهسازی ویدیوها یاد کرده است. این شرکت همچنین آزمایش قابلیت جدید را با کاربران منتخب سراسر جهان آغاز کرده است.
دیجیاتو به نقل از TechCrunch گزارش داد، سخنگوی متا ضمن تایید این تغییر گفت: ما در حال آزمایش این ویژگی بهعنوان بخشی از تلاشهایمان برای سادهسازی و بهبود تجربه ویدیویی در اینستاگرام هستیم.
علاوه بر این، مت ناوارا، کارشناس شبکههای اجتماعی تصویری را در توئیتر به اشتراک گذاشت که نشان میدهد افرادی که بخشی از این آزمایش هستند، پیغامی را مشاهده میکنند که در آن آمده:
«پستهای ویدیویی اکنون به عنوان ریلز با دیگران به اشتراک گذاشته میشود.»
در ادامه این پیغام توضیح داده شده که اگر حساب کاربران عمومی باشد، تمام کاربران میتوانند ویدیو آنها که به Reels تبدیل شده را مشاهده کنند و از صدای آن برای ایجاد Reelsهای خود استفاده کنند. همچنین اگر حساب کاربران خصوصی باشد، این ویدیوها فقط برای دنبالکنندگان نمایش داده میشود.
در نهایت، این پیام اشاره میکند که اگر حساب شما عمومی باشد، سایر کاربران میتوانند یک ریمیکس با ویدیو شما ایجاد کنند. با این وجود، میتوانید در تنظیمات حساب خود از این امر جلوگیری کنید.
تمرکز اینستاگرام روی Reels
آزمایش جدید اینستاگرام در حالی انجام میشود که متا تمرکز زیادی روی ریلز دارد. بهعنوان بخشی از گزارش درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، این شرکت فاش کرده بود که بیش از ۲۰ درصد کاربران وقت خود را صرف تماشا این ویدیوها میکنند.
بنابراین جای تعجبی ندارد که اینستاگرام بهعنوان بخشی از تلاش خود برای رقابت با تیکتاک، پستهای ویدیویی را بهصورت کامل با ریلز جابجا کند.
همانطور که گفتیم، اینستاگرام اکنون در حال آزمایش این قابلیت است و هنوز مشخص نیست که آیا قصد دارد آن را برای تمام کاربران اعمال کند یا خیر؟
با این حال، تغییر جدید میتواند چالشهایی را برای کاربران به همراه داشته باشد. علاوه بر این، اینستاگرام توضیح نداده که این تغییر روی ویدیوهای فعلی چگونه تاثیرگذار خواهد بود؟