اخبار اینترنت

نمی توانید بین Bluesky، Mastodon و Nostr تصمیم بگیرید؟ برنامه جدید Nootti به شما امکان می دهد برای هر سه پست ارسال کنید

به گزارش اپ خونه، مدیریت حضور در شبکه های اجتماعی این روزها می تواند سخت باشد. حتی برای کسانی که در حال آزمایش موج جدید سرویس‌های مشابه توییتر هستند، مانند Mastodon ، Nostr و Bluesky که فعال ماندن به معنای ارسال پست‌های تکراری زیادی در شبکه‌های مختلف است، سخت‌تر است.

خوشبختانه، توسعه دهندگان شروع به رفع نیازهای ما برای ابزارهای ارسال متقابل کرده اند. علاوه بر خدمات زمان‌بندی مانند Fedica و Postpone ، اکنون یک برنامه جدید به نام Nootti وجود دارد که به شما امکان می‌دهد از یک رابط به Mastodon، Nostr و Bluesky پست ارسال کنید.

در حالی که ما هنوز منتظر راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی چند سرویسه و ردیاب‌های خبری، مانند Tapestry هستیم ، برنامه iOS Nootti حداقل می‌تواند در زمانی که می‌خواهید پستی را با دنبال‌کنندگان خود در Twitter/X به اشتراک بگذارید، کمی در وقت شما صرفه‌جویی کند.

با استفاده از گزینه اصلی «اشتراک‌گذاری از طریق…» اپل، می‌توانید همان پیام را به هر برنامه دیگری که انتخاب می‌کنید، مانند X یا Meta’s Threads ارسال کنید.

Nootti ، که نامش فنلاندی به معنی “یادداشت” است، همه چیزهایی را که با ارسال مستقیم بر روی پلتفرم‌ها ارائه می‌شوند، مانند امکان اضافه کردن نظرسنجی و متن جایگزین روی تصاویر، یا دریافت پیشنهادات هشتگ، مانند Mastodon، ارائه نمی‌دهد.

با این حال، اگر یک پست متنی ساده (یا متن به اضافه رسانه) دارید، Nootti قادر به انجام است. همانطور که در کادر ورودی متن تایپ می کنید، Nootti تعداد کاراکترهای باقی مانده را می شمارد.

همچنین می‌توانید در صورت تمایل، رسانه را از Camera Roll خود آپلود کنید، سپس روی نماد پاکت ضربه بزنید تا پست در راه ارسال شود.

برای استفاده از Nootti، ابتدا باید حساب های خود را در تنظیمات پیکربندی کنید. (توجه داشته باشید که می توانید از رمز عبور برنامه برای Bluesky به جای رمز اصلی خود استفاده کنید، حتی اگر این گزینه در برنامه مشخص نشده باشد.)

چیزی که Nootti را متقاعد کننده می کند این است که می توانید به راحتی هر پست را برای پلتفرم های مختلف کمی سفارشی کنید.

برای انجام این کار، ابتدا پست خود را در تب “Main” تایپ می کنید، سپس به تب های دیگر شبکه های اجتماعی بروید. پست به طور خودکار در هرتب پر می شود، اما می توانید پیام را برای شبکه های جداگانه ویرایش کنید.

به عنوان مثال، ممکن است با پست‌های خود در Bluesky حال و هوای بازیگوش‌تری داشته باشید، در حالی که به پست‌های خود در Mastodon هشتگ اضافه کنید. وقتی نماد پاکت را می زنید، مجموعه سفارشی پیام ها به طور همزمان در هر سه شبکه منتشر می شود.

پتری کاجاندر، توسعه دهنده می گوید که Nootti را برای خودش ساخته است.

“وضعیت فعلی رسانه های اجتماعی یکپارچه سازی است و اگر فقط صبر کنید، وضعیت موجود را تغییر نخواهد داد. شما باید فعال باشید تا بخشی از تغییر باشید.بسیاری از مردم به طور کلی پست کردن را متوقف کرده اند یا فقط در یک مکان هستند. این بدان معنی است که شما باید حضور خود را به مکان های مختلف گسترش دهید اما زمان زیادی می برد. از آنجایی که هیچ یک از شبکه ها برنده واضحی نیستند، بهترین استراتژی این است که در چندین مکان پست کنید، اما تعامل را در آن شبکه محلی نگه دارید و همچنین هر پست را برای هر پلتفرم سفارشی کنید.”

او توضیح می‌دهد که به ارسال خودکار نیز اعتقادی ندارد، به همین دلیل او برنامه‌ای می‌خواست که از شما بخواهد پست‌های خود را بنویسید.

Nootti یک دانلود رایگان در اپ استور است ، اما توسعه دهنده اکنون در حال توسعه نسخه پولی است، اگرچه هنوز به مدل درآمدی آن نرسیده است.

کاجاندر گفت که او همچنین تصمیمی در مورد پشتیبانی از شبکه های دیگر مانند Threads یا حتی در صورت نیاز به آن، پس از تبدیل شدن به یک برنامه فدرال با استفاده از پروتکل ActivityPub، نگرفته است.

در عین حال، می‌توانید به جای آن با دکمه اشتراک‌گذاری در Nootti به هر برنامه دیگری پست ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا