فناوری اطلاعات

نکاتی که قبل از سفرباید در مورد تلفن خود بدانید

به گزارش اپ خونه، در حالی که می توانید بدون تکیه بر فناوری از یک سفر عالی لذت ببرید، این نکات تلفنی به اطمینان از تجربه ای بی دردسر کمک می کند و همه چیز را بسیار لذت بخش تر می کند.

قبل از رفتن به سفر و تعطیلات، این ۱۲ نکته را برای گوشی خود بررسی کنید:

۱. صفحه نمایش همیشه روشن و  high refresh rate را برای صرفه جویی در باتری غیرفعال کنید

هنگام رفتن به سفر، حفظ عمر باتری بسیار مهم است زیرا تلفن شما برای کارهایی مانند جهت یابی و پرداخت ضروری است.

 high refresh rate، اگرچه خوب است، اما در این مواقع در درجه دوم اهمیت قرار دارد. بنابراین، هنگامی که در سفر هستید، این ویژگی ها را غیرفعال کنید تا عمر باتری خود را افزایش دهید و مطمئن شوید که تلفن شما برای کارهای ضروری در دسترس است.

TIPS 1
اکثر گوشی‌های اندرویدی، از مدل‌های ابتدایی گرفته تا مدل‌های سطح بالا، از high refresh rate پشتیبانی می‌کنند، بنابراین می‌توانید به راحتی این ویژگی را غیرفعال کنید.

با این حال، در مورد آیفون‌ها، کار کمی پیچیده‌تر است زیرا تنها مدل‌های آیفون ۱۳ پرو، آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو از نمایشگرهای همیشه روشن پشتیبانی می‌کنند.

این ویژگی را در مدل‌های غیر پرو و ​​قدیمی‌تر پیدا نخواهید کرد. همچنین، اپل راه رسمی برای تغییر به ۶۰ هرتز ارائه نمی دهد، بنابراین برای جلوگیری از استفاده از ۱۲۰ هرتز، باید آیفون خود را در حالت کم مصرف قرار دهید.

۲. یک دوشاخه دیواری سازگار برای شارژ دستگاه خود همراه داشته باشید

کشورهای مختلف دارای پریزهای دیواری مختلفی هستند، بنابراین شارژر فعلی شما ممکن است در کشور جدیدی که بازدید می کنید مناسب نباشد. هر منطقه، مانند ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا یا استرالیا، انواع مختلف پریز دارد.

EPICKA All in One Worldwide International Wall Charger 1

شارژر دیواری بین المللی EPICKA All in One 1

یک شارژر دیواری همه کاره می تواند بسیار راحت باشد. شارژر All-in-One EPICKA با چهار شاخه مختلف مناسب برای بیش از ۱۵۰ کشور و توانایی شارژ همزمان شش دستگاه، از جمله چهار دستگاه USB-A، یک USB-C و یک سوکت AC، انتخاب خوبی است.

این ویژگی به ویژه برای شارژ چندین دستگاه مانند دوربین، تلفن و ساعت هوشمند مفید است.

۳. یادآورهای هیدراتاسیون را برای جلوگیری از کم آبی در روزهای گرم تابستان تنظیم کنید

ما اغلب نوشیدن آب و هیدراته نگه داشتن خود را فراموش می کنیم زیرا در شرایط معمول خود قرار نداریم. تنظیم یادآورها می تواند به طور قابل توجهی به شما کمک کند با ارسال اعلان های دوره ای هیدراته بمانید.

TIPS 3

قبل از سفر، یادآوری‌ها و اهداف هیدراتاسیون را با استفاده از برنامه پیش‌فرض یادآوری iOS یا برنامه‌هایی مانند Google Keep در اندروید تنظیم کنید.

۴. هنگام رفتن به ماجراجویی از قاب های محافظ  استفاده کنید

گوشی‌های هوشمند گران هستند، بنابراین سرمایه‌گذاری روی یک قاب محافظ ضروری است، به‌ویژه زمانی که به ماجراجویی می‌روید که احتمال افتادن و تصادف وجود دارد.

با قاب هایی که بند دارند، دستگاه شما می تواند به طور ایمن در طول فعالیت هایی مانند کوه نوردی یا قایق سواری به شما متصل بماند. در حالت ایده‌آل، قاب‌هایی را انتخاب کنید که MIL-STD-810G مقاوم در برابر افت و ضربه باشد تا آرامش بیشتری داشته باشید.

۵. کپی های دیجیتال اسناد مهم خود را در تلفن خود ذخیره کنید

حمل اسناد فیزیکی در سفر همیشه عملی نیست، زیرا ممکن است به راحتی گم شوند. ذخیره کپی های دیجیتال در دستگاه شما تضمین می کند که در صورت نیاز به اسناد ضروری دسترسی دارید.

tips 19

برای کاربران اندروید، Google Wallet به شما امکان می‌دهد کارت‌های شناسایی صادرشده توسط دولت (در برخی از ایالت‌های ایالات متحده) را با احراز هویت بیومتریک برای امنیت اضافه کنید.

کاربران آیفون می توانند از ویژگی مشابهی در اپلیکیشن Wallet استفاده کنند.

۶. یک سه پایه تلفن کوچک برای عکس های خانوادگی همراه داشته باشید

آیا تا به حال در سفر بوده اید و می خواهید یک عکس خانوادگی داشته باشید، اما مجبور شده باشید از یک غریبه بخواهید که آن را بگیرد یا کسی مجبور شده است عکس خانوادگی را از دست بدهد، زیرا در حال گرفتن عکس است؟ خوب، یک راه حل آسان وجود دارد: سه پایه ای بیاورید که با گوشی شما کار می کند.

به این ترتیب، می توانید به راحتی همه را در قاب قرار دهید، بدون اینکه کسی را مجبور به عکس گرفتن کنید و از آنجایی که اکثر گوشی‌های هوشمند دارای تایمر داخلی در برنامه دوربین هستند، می‌توانید آن را برای ۱۰ ثانیه تنظیم کنید و به سرعت از خود با دیگران عکس بگیرید.

این یک راه حل سریع و آسان برای مشکلی است که اکثر مسافران را دیوانه می کند.

Tripod

سه‌پایه تلفن EUCOS 62 اینچی به لطف ماهیت فشرده‌اش می‌تواند به شما در بسیاری از این نیازها کمک کند.

۷. هنگام رانندگی به مقصد خود، تشخیص تصادف خودرو را فعال کنید

رانندگی به یک مکان یکی از محبوب ترین راه ها برای سفر است، اما می تواند خطرناک باشد، به خصوص اگر در یک منطقه دور افتاده یا در یک بزرگراه باشید. اینجاست که فناوری وارد می شود و شما را نجات می دهد.

TIPS 6

اپل و برخی از تلفن های اندرویدی اکنون دارای ویژگی تشخیص تصادف خودرو (Car Crash detection) هستند که در صورت احساس تصادف، به طور خودکار با مخاطبین و خدمات اضطراری شما تماس می گیرد.

این ویژگی برای بسیاری از کاربران آیفون که دچار تصادف شده اند نجات بخش بوده است. حتی اگر افراد داخل ماشین بیهوش باشند و خودشان نتوانند پاسخ دهند، به مقامات هشدار می دهد.

۸. اطلاعات تماس بهداشتی و اضطراری خود را به روز کنید

به روز رسانی اطلاعات تماس بهداشتی و اورژانسی شما می تواند در مواقع اضطراری حیاتی باشد و اطمینان حاصل شود که خدمات می توانند به اطلاعات پزشکی شما دسترسی داشته باشند حتی اگر شما بیهوش باشید.

TIPS 8 1
در دستگاه‌های اپل، این Medical ID نامیده می‌شود و در اندروید ۱۲ به بعد، از طریق  Personal Safety App در دسترس است. هر دو به شما امکان می دهند اطلاعات شخصی مانند گروه خونی، آلرژی ها، داروها و موارد دیگر را اضافه کنید.

TIPS 7

۹. FIND MY DEVICE را فعال کنید

از دست دادن گوشی هوشمند خود یک تجربه وحشتناک است و خطرات امنیتی زیادی را به همراه دارد که می تواند زندگی شما را حتی بدتر کند. پس از اینکه آن را گم کردید، باید روند آزاردهنده گزارش آن را به پلیس طی کنید و سپس فقط انگشتان خود را روی هم بگذارید و به بهترین ها امیدوار باشید.

TIPS 9 946x2048 1TIPS 10

اگر Find My Device را در آیفون یا ویژگی مشابه آن در اندروید فعال کنید، می توان از این امر جلوگیری کرد.

بنابراین، اگر در هر شرایط ناگواری گوشی را گم کردید، می‌توانید به راحتی آن را ردیابی کرده و حتی از راه دور آن را پاک کنید تا از داده‌های خود محافظت کنید.

توجه : در آیفون‌ها، می‌توانید تنظیم کنید که حتی در حالت خاموش هم قابل یافتن باشد و امنیت را افزایش دهید. در صورت گم شدن تلفن خود، می توانید برای محافظت از داده های خود آن را ردیابی کرده و از راه دور داده ها را پاک کنید.

۱۰. از ۵G به ۴G سوییچ کنید

درست است که ۵G سرعت و پایداری اتصال فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند، اما غیرقابل انکار انرژی بیشتری مصرف می‌کند و باعث می‌شود باتری شما در مقایسه با ۴G سریع‌تر تخلیه شود.

TIPS 12
همانطور که قبلا ذکر شد، هنگام سفر، اولویت بندی کارهای ضروری و افزایش عمر باتری دستگاه بسیار مهم است. تغییر به حالت ۴G می تواند تا حد قابل توجهی در عمر باتری در چنین شرایطی صرفه جویی کند.

۱۱. برنامه های ترجمه و تبدیل ارز را دانلود کنید

هنگامی که به کشوری سفر می کنید که به آن زبان صحبت نمی کنید، ارتباط می تواند چالش برانگیز باشد. برنامه‌هایی مانند Google Translate با بارگیری زبان آفلاین، تجربه‌ای بی‌نظیر را ارائه می‌کنند.

tips 14

تبدیل ارز نیز برای سفرهای بین المللی ضروری است. یک برنامه مبدل ارز را از قبل دانلود کنید تا پرداخت ها را انجام دهید و از اشتباهات جلوگیری کنید.

tips 13
توجه : بسیاری از تلفن‌های جدیدتر، مانند Samsung Galaxy S24 Ultra، ترجمه فوری با استفاده از هوش مصنوعی ارائه می‌دهند که در صورت وجود می‌توانید از آن استفاده کنید.

۱۲. ویجت های آب و هوا را روی صفحه قفل تنظیم کنید تا به سرعت به آب و هوا و شاخص UV نگاه کنید

سفر تابستانی با چالش های گرما و شاخص UV بالا همراه است. ما اغلب آب و هوا را فراموش می کنیم، اما داشتن یک ویجت صفحه قفل که اطلاعات دما و UV را نشان می دهد می تواند یادآوری مفیدی باشد.

tips 15

دستگاه های iOS به طور بومی با iOS 16 از این ویژگی پشتیبانی می کنند و برخی از تلفن های اندرویدی مانند دستگاه های سامسونگ گلکسی و موتورولا قابلیت های مشابهی را ارائه می دهند.

امیدواریم از سفر خود لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا