تکنولوژی

نگاهی دقیق تر به مک او اس ونتورا (macOS Ventura)

به گزارش اپ خونه، بیایید راه اندازی macOS 13 را با یک فرو رفتن عمیق تر در سیستم عامل دسکتاپ اپل پیگیری کنیم.

برخی از محصولات هستند که در جاده ها و سفر کاری بهتر تست می شوند و بیشتر بارگزاری میشوند از جمله : لپ تاپ، هدفون، شارژر مسافرتی و سیستم عامل گاه به گاه.

کاربری  می گوید:از زمانی که در تابستان در WWDC معرفی شد، یک نسخه بتا از macOS 13 Ventura را روی دسکتاپ خود اجرا کردم. مثل همیشه، چنین چیزهایی برای افراد ضعیف نیست. همانطور که قبلاً اشاره کردم، من واقعاً از Stage Manager در صفحه بزرگ قدردانی کردم. نسبت پذیرش من برای ویژگی‌های جدید گردش کار macOS عالی نیست – من معمولاً از اکثر آنها در طول دوره بررسی استفاده می‌کنم و بلافاصله وجود آنها را فراموش می‌کنم.

Stage Manager در بخش آیپد او اس از طریق رینگر کار کرده است .در پیاده‌سازی‌های بتا چیزهای زیادی را رها کردند و به تصمیم شرکت برای کنار گذاشتن iPadOS 16 به نفع پرش به نسخه ۱۶.۱ حدود یک ماه یا بیشتر کمک کردند.(نرم افزار بتا واقعا چیست؟)،

نمیتوان گفت  که Stage Manager از همان ابتدا روی دسکتاپ عالی بود  اما اگر آن را روز اول فعال کردید، از آن زمان به ندرت متوجه خواهید شد که آن را خاموش کنید.
هنگامی که این ویژگی فعال باشد، همه پنجره ها را همزمان روی دسکتاپ باز نگه می دارد. پنجره اصلی بیشتر فضا را اشغال می کند و بقیه در کنار صفحه نمایش به حداقل می رسد. این کمی شبیه یک نوار ابزار است که از برنامه های باز تشکیل شده است. با ضربه زدن به هر یک از اینها، آنها را به قسمت اصلی صحنه تبدیل می کند. همچنین می توانید تعدادی را بیرون بکشید و یک پشته ایجاد کنید که سپس با هم کوچک شده و گسترش می یابد.

یک نکته دست کم گرفته شده در همه اینها این واقعیت است که با فعال شدن این ویژگی، همه به هم ریختگی روی دسکتاپ از بین می رود. اگر پنجره را به حداکثر برسانید، در همین حین، نوار کناری از سر راه خارج می شود. این ویژگی هنوز دارای برخی ویژگی‌هاست که به‌روزرسانی اپل را لازم می دارد.

برای مثال، باز کردن زیپ پنجره، پنجره Finder را که از آن استفاده می‌کنید به نوار کناری باز می‌گرداند. بیرون کشیدن پنجره های جداگانه از پشته نیز می تواند کمی آزاردهنده باشد. با این حال، به طور کلی، می توانید یک مورد قوی برای Stage Manager به عنوان بهترین به روز رسانی بهره وری مک در سال های اخیر ایجاد کنید.

هنگامی که دوربین تداومی در WWDC امسال معرفی شد، با استقبال متفاوتی مواجه شد. نقد منصفانه است به این معنا که احساس می‌کند یک چسب زخم را برای یک موضوع بزرگ‌تر قرار می‌دهیم، به جای اینکه علت اصلی را بررسی کنیم. موضوع گسترده تر این است که اپل سال هاست از وب کم های لپ تاپ غفلت کرده است. این مشکلی است که به دلایل واضح در طول همه گیری کرونا به شدت برطرف شد و اپل اخیراً تلاش کرده است تا ضبط ویدیو را از طریق ترکیبی از تغییرات در ISP و سخت افزار بهبود یافته بهبود بخشد.

دوربین تداومی به عنوان راهی برای رسیدگی به مشکل بزرگتر سخت افزار موجود توسعه داده شد. به جای اینکه مجبور شوید یک وب کم خارجی یا مک جدید بخرید، راهی برای استفاده از آیفون به عنوان نوعی وب کم موقت ارائه می دهد.

 بیایید واقع بین باشیم، فیلمبرداری آیفون سال نوری از جدیدترین مک ها جلوتر است. تا زمانی که مک و آیفون از یک حساب اپل استفاده می کنند، راه اندازی ساده است.

 با استفاده از لوازم جانبی مانند آنچه اخیراً توسط Belkin منتشر شده است، می توانید آن را در بالای لپ تاپ یا دسکتاپ، درست بالای وب کم داخلی نصب کنید. دوربین های عقب کار وب کم را انجام خواهند داد. تا آنجا که راه‌حل‌ها پیش می‌روند، این یکی از ظریف‌ترین راه‌حل‌های اپل نیست، و همانطور که در نوشتار Belkin خود اشاره کردم، آیفون ۱۴ پرو برای پشتیبانی از درب Air در هر چیزی جز زاویه ۹۰ درجه بسیار سنگین است. اما راه حل کاملا در یک خرج کردن کار می کند.

این دو ویژگی از سرفصل در برآوردها هستند. اگرچه، مانند همیشه، این نوع نسخه‌ها از ویژگی‌های اصلی حذف شده‌اند، با به‌روزرسانی‌های سراسری. Spotlight عشق زیادی به دست می آورد، این بار. این یکی از آن ویژگی هایی است که احتمالاً زیاد به آن فکر نمی کنید. به عوان مثال تمایل دارید جستجوهای دسکتاپ خود را به فایل های محلی محدود کنید و برای هر چیز دیگری از گوگل استفاده کنید.

اپل تلاش می کند تا نسخه دسکتاپ Spotlight را به نوعی فروشگاه تک مرحله ای تبدیل کند که در آیفون تبدیل شده است. این مطمئناً در یک دستگاه تلفن همراه منطقی است، اما در نهایت، نمیتوان اطمینان حاصل کرد که نسخه macOS در مقایسه با راه‌اندازی مرورگر و جستجوی Google چقدر راحت‌تر است. این بار دیگر، این ویژگی طراحی ساده‌تری را همراه با جستجوهای درون عکس‌ها، پیام‌ها و یادداشت‌ها ارائه می‌دهد – حداقل این موارد (امیدواریم) چیزهایی نیستند که در جستجوی مبتنی بر مرورگر پیدا کنید.

این فهرست همچنین شامل جستجوهای سرگرمی برای چیزهایی مانند موسیقی و فیلم است. با این حال، میتوان گفت مفیدترین افزوده در اینجا «اقدامات سریع» است که میانبرهایی را برای مواردی مانند ایجاد آلارم و موسیقی Shazaming ارائه می‌کند. این باید کمی در وقت گرانبهای شما صرفه جویی کند.

Safari در این به‌روزرسانی‌های بزرگ سیستم محبوبیت زیادی را به خود جلب می‌کند، و این مطمئناً برای Ventura نیز دنبال می‌شود.  خیلی ها به Chrome به عنوان یک مرورگر و سرویس همگام‌سازی حساب مبتنی بر ابر علاقه دارند. بزرگ‌ترین خبر در اینجا Shared Tab Groups است که به شما امکان می‌دهد گروه‌هایی از برگه‌ها را به اشتراک بگذارید. به طور موثر، شما یک گروه با یک موضوع خاص ایجاد می کنید و می توانید آنها را از طریق روش های مختلف از جمله پیام ها و ایمیل به اشتراک بگذارید.

همچنین با اضافه شدن ورود به سیستم رمزگذاری شده سرتاسر از طریق Passkeys، بازنگری امنیتی خوبی نیز در داخل هواپیما وجود دارد. به آنچه گوگل با Password Manager ارائه می دهد فکر کنید. این شرکت همچنین این ویژگی را به دستگاه های غیر اپل نیز گسترش داده است.

این بار برخی از موارد واقعاً خوشایند به Messages اضافه شده است. اکنون می توانید پیام اخیر را لغو ارسال کنید یا آن را ویرایش کنید. با دومی، پیام به عنوان یک کادر گفتگو باز می شود که می توانید مستقیماً در آن تایپ کنید. با این حال، برنامه یک دنباله کاغذی را با حسن نیت از بازخورد کاربران حفظ می کند. پس از ویرایش، پیام دارای یک برچسب “ویرایش شده” است. با کلیک بر روی آن، تاریخچه ویرایش ظاهر می شود.

SharePlay اکنون در Messages در دسترس است، بنابراین کاربران می توانند با هم فیلم تماشا کنند یا به موسیقی گوش دهند. ابزارهای همکاری اضافی توانایی اشتراک گذاری یادداشت ها، یادآوری ها و موارد دیگر را از طریق برنامه به ارمغان می آورند. برنامه Photos مجموعه‌ای از گزینه‌های اشتراک‌گذاری جدید را نیز دریافت می‌کند، از جمله یک ابزار همکاری که به شما امکان می‌دهد یک گروه حداکثر پنج نفره را اضافه کنید.

تنظیمات سیستم یک طراحی جدید – بیشتر شبیه iOS – دریافت می کند. طراحی مجدد مطمئناً روند را ساده می کند. اگر زمانی را در آیفون سپری کرده باشید، حداقل منحنی یادگیری وجود دارد. کاهش شکاف بین macOS و iOS همچنان ادامه دارد.

آخرین چیزی که در اینجا قابل ذکر است Freeform است. تلاش اپل برای شکستن دنیای خسته کننده وایت بردهای مجازی هنوز راه اندازی نشده است. این شرکت همچنان وعده ورود در اواخر سال جاری را می دهد. اطلاعات بیشتر در مورد آن به راه اندازی نزدیک تر است.

در همین حال، Ventura اکنون به عنوان یک دانلود رایگان برای مک های تولید شده در سال ۲۰۱۷ و بعد در دسترس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا