» اخبار اینترنت » هدف سری ۹ pixel گوگل این است که زندگی تولیدکنندگان محتوا را با هوش مصنوعی آسان‌تر کند
Pixel 9
اخبار اینترنت

هدف سری ۹ pixel گوگل این است که زندگی تولیدکنندگان محتوا را با هوش مصنوعی آسان‌تر کند

مرداد ۲۶, ۱۴۰۳ 1۰6

به گزارش اپ خونه، در حالی که اکثر OEM ها در دنیای اندروید به دنبال تعداد مگاپیکسل های بزرگ و پیکربندی های رم هستند، از سوی دیگر، تجربه گوگل هرگز در مورد اعداد نبوده است.

از همان ابتدا، سری گوشی‌های pixel بر تجربه کاربر نهایی تمرکز داشتند و این دقیقاً در مورد سری کاملاً جدید pixel 9 صادق است.

با این حال، این بار تمرکز تا حد زیادی بر روی سازندگان محتوا است که می‌خواهند بهترین دوربین‌های خود را همراه با ویژگی‌های هوش مصنوعی عالی برای آسان‌تر کردن کارشان داشته باشند.

Google’s LLM – Gemini – در چند ماه گذشته پیشرفت‌های زیادی دریافت کرده است و آن را راهی مؤثر برای ارائه ایده‌های محتوا کرده است. به عنوان مثال، می‌توانید ایده‌ای تقریبی از نوع محتوایی که می‌خواهید ایجاد کنید به Gemini بدهید و بر اساس آن پیشنهاداتی را ارائه می‌کند.

ویژگی های پیکسل 9 1

علاوه بر این، می‌توانید دوربین را به سمت چیزی جالب بگیرید و از Gemini بخواهید که یک برنامه محتوایی پیرامون آن ایجاد کند.

یکی دیگر از موارد جالب می تواند این باشد که اگر ویدیو یا Reel اینستاگرام را می بینید که برای شما جذاب است، می توانید از Gemini بخواهید صفحه نمایش شما را بخواند و ایده های مشابهی را پیشنهاد کند.

در حالی که ویژگی‌های ذکر شده در بالا برای همه کاربران Gemini در دستگاه‌های Pixel در دسترس است، همه خریداران سری Pixel 9 یک سال Gemini Advanced رایگان دریافت می‌کنند که هوش مصنوعی مولد را به سطح بعدی ارتقا می‌دهد.

گوگل همچنین درباره Gemini Nano صحبت کرد که به طور کامل روی دستگاه بدون نیاز به دسترسی به ابر/cloud کار می کند.

موتور هوش مصنوعی نسل (generation AI) تصویر جدید گوگل Pixel Studio نام دارد. به سادگی یک اعلان تایپ کنید و در عرض چند ثانیه یک تصویر بر اساس متن ورودی دریافت خواهید کرد.

در حالی که Gemini فقط صفحه نمایش شما را می خواند و به شما پیشنهاد می دهد یا متن را ترجمه می کند، ویژگی جدید Pixel Screenshots آن را به سطح بعدی می برد.

این سطح می تواند تصاویر شما را اسکن کند و قطعات مهم را ذخیره کند و در عین حال اطلاعات حیاتی را نیز به خاطر بسپارد.

به عنوان مثال، اگر از پوستر یک رویداد اسکرین شات گرفته باشید، به شما یادآوری می کند که برای آن رویداد وقت رزرو کنید.

 

Pixel 9 features 3

به طور مشابه، اگر از یک محصول در یک پورتال تجارت الکترونیک اسکرین شات بگیرید، آن را به همراه لینک محصول در لیست علاقه مندی های گوشی شما ذخیره می کند تا دفعه بعد که خرید می کنید، بدانید چه می خواهید.

این را با قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد ترکیب کنید و می‌تواند برای سازندگان بسیار مفید باشد.

شما می توانید به راحتی با گرفتن اسکرین شات های مرتبط از هر آنچه که در وب مورد علاقه خود هستید، نکاتی را برای ویدیوها یا عکس های خود یادداشت کنید. سپس، می توانید از Gemini بخواهید که آنها را ترکیب کند و ایده های محتوایی ارائه دهد.

گوگل با نگه داشتن نوار پیمایش موارد مربوطه، جستجوی چیزهای مرتبط را در صفحه نمایش شما ساده کرده است. این یک ویژگی مفید برای زمانی است که هنگام مرور در رسانه های اجتماعی چیز جالبی می بینید.

 

Pixel 9 features 8

فرض کنید اینفلوئنسر مورد علاقه خود را در یک پست اینستاگرامی با لباسی زیبا می بینید. به سادگی از circle برای جستجو برای یافتن سریع لینک خرید لباس استفاده کنید.

از Magic Eraser گرفته تا Unblur، گوگل هر ساله مجموعه‌ای از ویژگی‌های ویرایش عکس را در Pixel ها معرفی کرده است تا عکس‌های شما را بهتر از زمانی که گرفته شده‌اند، نشان دهد.

Magic Eraser به شما امکان می دهد اشیاء ناخواسته را از عکس ها حذف کنید، در حالی که Unblur به شما امکان می دهد عکس های تار را به نسخه های قابل استفاده بازیابی کنید.

Pixel 9 features 5

در واقع آنها یک قدم جلوتر رفتند و به کاربران اجازه دادند تا موقعیت چهره ها را در عکس ها تغییر دهند.

بنابراین، اگر یک عکس گروهی داشتید که در آن یکی از دوستان به جای دیگری نگاه می کرد، می توانید جهت چهره را طوری تغییر دهید که دوست به دوربین نگاه کند. همین امر در مورد کسانی که چشمان خود را بسته بودند نیز صدق می کند.

همه این ویژگی‌ها در کنار هم جمع می‌شوند تا قابلیت‌های عالی ویرایش عکس را برای سازندگان محتوا فراهم کنند.

کسانی که در استفاده از نرم‌افزار پیچیده مانند Adobe Photoshop تخصص ندارند، می‌توانند از مجموعه تکنیک‌های ویرایش عکس هوش مصنوعی گوگل برای دریافت بهترین عکس برای عکس‌های کوچک یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند.

Add Me در واقع یکی از جالب ترین ویژگی های اضافه شده به سری جدید پیکسل ۹ است. هنگام گرفتن یک عکس دسته جمعی، بزرگترین چالش این است که سعی کنید خود را در آن قرار دهید.

Add Me در چنین شرایطی به شما کمک می کند تا بدون شما یک عکس گروهی بگیرند و سپس از شخص دیگری بخواهید که عکس شما را در آن عکس قرار دهند.

Pixel 9 features 2

پس از آن، هر دو عکس را با هم ادغام می کند تا شما را با بقیه به عکس گروه اضافه کند.

Pixel 9 اکنون به صورت خودکار عکسی را که قبلاً روی آن کلیک کرده اید، مجددا فریم بندی می کند. برای کسانی که دانش زیادی در مورد عکاسی ندارند، این می تواند بازی را تغییر دهد. همچنین برای کسانی که به تازگی سفر تولید محتوا خود را آغاز کرده اند مفید است.

اگر می‌خواهید پس‌زمینه تصویر خود را تغییر دهید، آتش بازی را به آسمان اضافه کنید یا حتی برخی از ابرها را حذف کنید و ماه را جایگزین خورشید کنید، Reimagine به شما امکان می‌دهد دقیقاً این کار را انجام دهید.

Pixel 9 features 7

اساساً به شما امکان می‌دهد تصور کنید که می‌خواهید یک عکس چگونه باشد و به شما امکان می‌دهد تغییراتی را بر اساس آن ایجاد کنید.

جدا از همه افزوده‌های هوش مصنوعی، تنظیمات دوربین در سری Pixel 9 در سراسر جهان بهبود یافته است.

در هر دو سری Pixel 9 و ۹ Pro، دوربین پیش فرض اکنون یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است که با یک دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی همراه است.

۹ Pro و ۹ Pro XL یک دوربین تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی ۵X اضافی دارند که نسخه پایه ۹ آن را از دست می دهد.

Pixel 9 features 4

به نظر می‌رسد گوگل همچنین می‌خواهد روی سازندگانی که محتوای کوتاه‌مدت یا پخش زنده از تلفن‌هایشان تولید می‌کنند، تمرکز کند، این امر با گنجاندن دوربین سلفی ۴۲ مگاپیکسلی جدید در ۹ Pro و Pro XL نشان می‌دهد.

در مورد Big-Boy Fold، دوربین پیش‌فرض یک دستگاه ۴۸ مگاپیکسلی با دوربین اولتراواید ۱۰.۵ مگاپیکسلی و لنز تله فوتو ۱۰.۸ مگاپیکسلی است.

نیازی به گفتن نیست که پرچمداران گوگل همیشه جزو بهترین دوربین های گوشی های موجود بوده اند و مطمئنا این موضوع با سری Pixel 9 تغییر نمی کند.

در کنار پیشرفت‌ها و ویژگی‌های جدید، ویژگی‌های هوش مصنوعی گوگل حضور خود را در سری Pixel 9 احساس می‌کند.

ویژگی ترجمه زنده که به طور کامل روی دستگاه کار می‌کند، همراه با تایپ صوتی فوق‌العاده که دقیق‌تر از همیشه است، اینجاست.

برنامه Recorder حتی دارای یک ویژگی رونویسی داخلی است که می تواند بین اسپیکر های مختلف تفاوت قائل شود و حتی برای زبان های خارجی زیرنویس اضافه کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×