هوش مصنوعی

هدف Dexa این است که با جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی، از پادکست‌ها بیشتر بهره ببرد

به گزارش اپ خونه، اگر به پادکست‌های زیادی گوش می‌دهید، برای جستجوی پاسخ ها، ابتدا باید پادکست را پیدا کنید و سپس رونوشت های آن را جستجو کنید. Dexa در تلاش است تا جستجوی پادکست را با استفاده از هوش مصنوعی آسان‌تر کند.

این ابزار به شما امکان می‌دهد در مورد یک پادکست سؤال بپرسید، مانند پادکست Huberman Lab اندرو هامبرمن، یا همه پادکست‌های موجود در پایگاه داده Dexa را جستجو کنید – در حال حاضر بیش از ۱۲۰ پادکست وجود دارد که تعداد بیشتری اضافه شده است.

نتایج جستجو به شما خلاصه‌ای از پاسخ ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را همراه با اشاره‌گرهایی به پادکست‌هایی که در آن شرکت‌کننده در مورد موضوع بحث کرده است، ارائه می‌کند.

به عنوان مثال، می توانید سوالاتی مانند “بهترین راه حل برای کم خوابی چیست؟” بپرسید و پاسخ آن را از کتابخانه پادکست Dexa با پیوندهای مهر زمانی به آن مکالمات بیابید.

همچنین می‌توانید برای محدود کردن نتایج جستجوی خود، پادکست خاصی را @منشن کنید.

وقتی از Dexa پرسیده شد “مارک زاکربرگ در مورد Threads چه فکر می کند؟” نتایج گفتگوی او در برنامه لکس فریدمن در مورد شبکه اجتماعی را نشان داد. اما نتایجی را نیز نشان داد که میزبانان پادکست در مورد نظر مارک زاکربرگ در مورد Threads در یک پلتفرم دیگر صحبت می کردند.

همچنین می توانید این جستجوها و نتایج را از طریق پیوندها با دیگران به اشتراک بگذارید. به همین دلیل، Dexa می تواند برخی از محتواها را برای موتورهای جستجو مانند گوگل ایندکس کند.

Dexa توسط Riley Tomasek در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد که قبلاً اپلیکیشنی به نام Flight را برای کاربران ایجاد کرده بود تا یادداشت‌ها، تصاویر و ایده‌ها را در تابلوهای مختلف ثبت کنند و با هم همکاری کنند. این شرکت در سال ۲۰۲۱ توسط Figma خریداری شد.

«بعد از یک تجربه، تصمیم گرفتم چیزی بسازم تا کار جستجو را آسان‌تر کنم، زیرا نمی‌خواهم آن روند را طی کنم. بنابراین من تمام قسمت‌ها را رونویسی کردم و از ابزارهایی مانند تعبیه‌های OpenAI و Whisper برای کارکرد جستجو استفاده کردم و آن را در X پست کردم.»

پس از اینکه Tomasek در مورد ابزارهای خود پست گذاشت، هوبرمن آن را بازتوییت کرد و این باعث شد که پادکسترها و شنوندگان به توسعه ابزار علاقه مند شوند.

او گفت که بسیاری از پادکست‌ها در مورد اینکه مردم قادر به یافتن محتوای خاص نیستند صحبت می‌کنند.

این استارت‌آپ از تکنیک‌های نمایه‌سازی مختلف ترکیب شده با نمودار دانش افراد، قسمت‌ها و نمایش‌ها برای تقویت جستجوی خود استفاده می‌کند.

Tomasek گفت که این ابزار نزدیک به ۹ ماه پیش راه اندازی شد و به بیش از ۱ میلیون پرس و جو با ۵۰۰۰۰ بازدیدکننده در هر ماه پاسخ داده است.

دکسا ۶ میلیون دلار سرمایه اولیه به رهبری Abstract Ventures و The General Partnership با مشارکت Maple VC و Guillermo Rauch جمع آوری کرده است.

این شرکت در حال حاضر سه نفر در تیم دارد و اکنون قصد دارد کارکنان مهندسی بیشتری را استخدام کند.

شرکت در حال راه اندازی یک سایت بازطراحی شده و اعلام همکاری با Huberman Labs است که در آن جستجوی Dexa در سایت پادکست تعبیه خواهد شد.

برای این کار، استارت آپ مدل خاصی را آموزش داده است – آن را به عنوان یک GPT در ChatGPT در نظر بگیرید.

طراحی جدید به کاربران امکان می‌دهد سؤالات بعدی را بپرسند و به آنها اجازه می‌دهد مکالمه مرتبط را بدون نیاز به ترک پنجره تماشا کنند.

رشد Dexa عمدتاً با پادکست‌هایی که مردم را به سمت این ابزار ارجاع می‌دهند، ارگانیک بوده است.

این روش هنوز هم شتاب دارد زیرا این شرکت با پادکست های محبوب کار می کند. بنابراین در حال حاضر به دنبال سرمایه گذاری در حوزه توسعه نیست.

او گفت: «ما برای مدت کوتاهی تبلیغات در پادکست‌ها را امتحان کردیم و متوجه شدیم که تلاش‌های ما به رابطه‌ای ختم شد که محتوای آن‌ها را نمایه کردیم، آن را به Dexa اضافه کردیم و آنها شروع به صحبت ارگانیک در مورد آن کردند.»

این شرکت در حال حاضر هیچ درآمدی ندارد، اما اشتراک ها و تبلیغات را به عنوان منابع درآمد در نظر گرفته است.

Dexa همچنین قصد دارد یک اپلیکیشن موبایلی بسازد که بتواند مصرف بیشتری را از طریق کلیپ های کوتاه به پادکست ها هدایت کند.

علاوه بر این، این شرکت قصد دارد ایجاد حساب کاربری را معرفی کند تا افراد بتوانند جستجوهای خود را ذخیره کنند.

ابزارهای زیادی از جمله Riverside ، Podcastle ، و MusixMatch وجود دارد که به پادکست‌ها در رونویسی کمک می‌کنند.

از نظر جستجو، Very Disco تازه محور شده در تلاش است تا به نوعی پادکست IMDB با اطلاعاتی مانند کتاب ها، افراد و برنامه های تلویزیونی ذکر شده در پادکست ها تبدیل شود.

مارکو پاگلیا، مدیر تولید MusixMatch، احساس می کند که این امکان وجود دارد که به مردم اجازه دهد نظرات یک فرد خاص را از طریق پادکست بازیابی کنند.

اما دلیل او برای تعبیه نکردن چنین جستجویی در MusixMatch این است که احساس می کند متن بهترین راه برای تعامل با LLM ها نیست.

“من احساس می کنم که تایپ کردن در یک چت بهترین UX برای دستیاران نیست. در عوض، برای این مورد استفاده من قویاً معتقدم که صدا آینده است.»

Ben Cmejla، شریک The General Partnership، معتقد است که رویکرد Dexa در استفاده از دانش سازندگان برای جستجو منحصر به فرد است.

موفقیت یا شکست یک پلتفرم به اعتمادی که با کاربران و شرکای محتوا ایجاد می کند بستگی دارد.

رویکرد Dexa اعتماد را در اولویت قرار می‌دهد – اعتماد کاربر که پاسخ به سؤالات آن‌ها از متخصصان انسانی می‌آید، و اعتماد شریک به اینکه محتوای آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود، نه اینکه فقط برای داده‌های آموزشی یا خلاصه‌های ناشناس استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا