اخبار اینترنت

هسته اصلی TikTok آخرین تکرار از میم آرت پوچ گرا است

به گزارش اپ خونه، وقتی نوبت به دسته‌بندی آخرین جنبه‌های زیبایی‌شناسی در ریزترند خودش می‌شود، TikTok کمی زیاده‌روی می‌کند.

هنگامی که Spotify Wrapped موسیقی شما را گوبلینکور می نامد، متوجه می شوید ،  هر اسمی را انتخاب کنید، پسوند “core” را اضافه کنید، و شما آماده هستید.

هیچ پایان طبیعی‌تری برای این پدیده به‌اندازه «corecore» وجود ندارد، یک فرازیبایی‌شناسی از « nichetok » که از کلیپ‌های ویدیویی نیهیلیستی برای خلق چیزی چنان پوچ و بی‌معنا استفاده می‌کند که به نوعی، دوباره به اطراف بازمی‌گردد و چیزی را در شما ایجاد می‌کند.

این به انگیزه ما متمایل می شود تا تمام احساساتمان را در دوازده لایه کنایه پنهان کنیم، اما در این روند آنقدر جدی می شود که ممکن است در نهایت طعنه آمیز نباشد.

به محبوب ترین ویدیوی اصلی که ۲.۲ میلیون لایک داشت نگاهی بیاندازید . با کلیپی از یک حساب شفاف حقوق شروع می شود که در آن مردم از غریبه ها می پرسند که چه کار می کنند و چقدر پول در می آورند. کودکی می‌گوید وقتی بزرگ می‌شود، می‌خواهد پزشک شود، و وقتی میزبان از او می‌پرسد چقدر می‌خواهد درآمد داشته باشد، او می‌گوید: “من کاری می‌کنم که مردم احساس خوبی داشته باشند.”

سپس، بلافاصله در معرض کلیپ های دوچرخه سواری سریع قرار می گیرید: تایم لپس یک خیابان شلوغ. مردی که فریاد می زند؛ افراد مسن در حال بازی ماشین های اسلات در کازینو؛ یک TikToker که در مورد مرغی صحبت می کند که در متاورژن زندگی می کند. و افرادی که در شرایط بحرانی از گاراژ بیرون می آیند.

برخی از ویدیوهای اصلی به نظر می‌رسند که می‌توانند از یک مستند بیش از حد ساخته شده بیرون بیایند که حقایق بسیار واضحی را در مورد اینکه چگونه رسانه‌های اجتماعی ما را تنها می‌کنند به ما می‌گوید.

دیگران اصلاً معنی کمی دارند . اما بیشتر این ویدیوها با یک ناراحتی عمومی به هم گره خورده اند – نگرانی از اینکه زندگی معنایی ندارد و فناوری ما را از یکدیگر دور می کند.

در هسته اصلی، کلیپ‌هایی از روبات‌ها در CES را می‌بینیم که در مورد ترس مردم از آن‌ها صحبت می‌کنند، نمایش‌هایی از هدست‌های VR جدید، و کلیپ‌هایی از حضور ایلان ماسک در پادکست جو روگان. این فقدان ایمان به نوآوری فناوری شرکتی دقیقاً برعکس روند فراگیر ” روزانه زندگی به عنوان یک کارمند فناوری ” است، که به طرز شگفت انگیزی یک شرکت از بالا به پایین نیست.

Corecore از اواخر سال ۲۰۲۲ در TikTok محبوب بوده است، اما حال و هوای فناورانه-آینده‌نگر در حال حاضر بسیار مناسب است، زیرا مایکروسافت ، گوگل ، متا ، آمازون و سیلزفورس را در عرض چند هفته مشاهده می‌کنیم.

این پوسترهای نیچتوک احتمالاً به وضعیت اشتغال در فناوری واکنش نشان نمی دهند، بلکه چیزی بزرگتر است که آن را در بر می گیرد: اینکه چگونه همه ما در معرض هوس های چند میلیاردر هستیم.

بچه‌های فناوری که فقط می‌توانند تصمیم بگیرند توییتر بخرند یا کلمه‌ی متاورس را بسازند که مردم عادی به آن فکر می‌کنند. و البته، لایه‌ای از طنز اضافه شده است که هسته اصلی نیز بخشی از آن اکوسیستم است – اینکه مردم حساب‌های TikTok را به ایجاد مجموعه‌های هسته اصلی خود اختصاص می‌دهند و وعده‌هایی مانند «افشای چهره» پس از رسیدن به ۱۰۰۰۰ فالوور با استفاده از یک ضد سرمایه داری، زیبایی شناسی تنهایی برای دستیابی به سرمایه اجتماعی است.

Corecore اولین میم در نوع خود نیست. در هر لحظه ای در فرهنگ اینترنتی، معمولاً نوعی میم پوچ گرایانه در گردش است، خواه هسته اصلی، میم های عمیق ، فیس بوک عجیب و غریب ، ویدیوهای متحرک بد ، یا تکرار در loss.jpg باشد.. این امر به این دلیل است که در این مرحله بسیار عادی و تقریباً کلیشه ای است که در پاسخ به دنیایی که به نظر می رسد هیچ معنایی ندارد، هنر مزخرفی انجام دهیم.

همانطور که هر کسی که در کلاس تاریخ هنر مقدماتی شرکت کرده است، می‌داند، این واکنش هنرمندان دادائیست به تراژدی‌های جنگ جهانی اول بود – و اکنون، این واکنش سازندگان میم‌های معاصر به این درک وحشتناک است که همه ما به مرور ویدیوهای کوتاه معتاد هستیم.

و این است که چگونه بزرگ‌ترین ذهن‌های اینترنت عجیب و غریب دوباره واکنش نشان خواهند داد، دفعه بعد که دنیا کمی بیش از حد دیستوپیک می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا