تکنولوژی

هند، بزرگترین بازار ساعت های هوشمند جهان، حلقه های هوشمند جدیدی دریافت می کند

به گزارش اپ خونه، BoAt و Noise، رهبران هندی در ساعت‌های هوشمند و TWS، در حال گسترش به حلقه‌های هوشمند هستند.

بزرگ‌ترین بازار ساعت‌های هوشمند جهان در آستانه دریافت دو حلقه هوشمند جدید است.

در حالی که پوشیدنی‌های مچ‌پوش هنوز در هند محبوبیت زیادی دارند، یک جفت تولیدکننده داخلی به مصرف‌کنندگانی پرداخته‌اند که در مورد سلامتی و ردیابی خواب دقیق هستند اما کمتر به فاکتور فرم علاقه‌مند هستند.

BoAt و Noise پس از مبارزه سختی با اپل، سامسونگ و هواوی با پوشیدنی های مقرون به صرفه، وارد بازار حلقه های هوشمند می شوند. این جفت شرکت همچنین اغلب در بین پنج تولید کننده برتر دستگاه های پوشیدنی در نمودارهای جهانی قرار می گیرند.

ماه گذشته، هر دو شرکت برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی حلقه‌های هوشمند در هند اعلام کردند، اگرچه این دستگاه‌ها هنوز وارد بازار نشده‌اند.

ابتدا BoAt و Noise باید تقاضا را تعیین کنند، اما هر دو خوشبین هستند.

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی بازار کانترپوینت ، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، این کشور جنوب آسیا با رشد سالانه ۱۶۷ درصدی به بزرگترین بازار ساعت هوشمند جهان تبدیل شد.

هند همچنین اخیراً از ایالات متحده و چین در هر IDC پیشی گرفته است. گزارش اخیر این شرکت نشان می‌دهد که این کشور با ۳۲.۸ میلیون دستگاه پوشیدنی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، رشد سالانه ۳۷.۲ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

محموله‌های ساعت هوشمند هند تقریباً دو برابر شده و به ۱۲.۸ میلیون در سه ماهه رسیده است. ایربادها نسبت به سال قبل ۱۵.۲ درصد رشد داشته اند.

در حالی که بازیکنان سنتی مانند اپل و سامسونگ در چند ماه گذشته شاهد افزایش محموله‌های پوشیدنی خود در هند بوده‌اند، زیرا این کشور شاهد رشد قابل‌توجهی در گوشی‌های هوشمند ممتاز بود، بازار عمدتاً توسط بازیکنان محلی از جمله BoAt و بوت استرپ نویز هدایت می‌شود.

دلیل اصلی موفقیت مداوم شرکت‌های محلی تمرکز آنها بر عرضه ساعت‌های هوشمند بسیار مقرون‌به‌صرفه، زیر ۳۰ دلار و هدفون‌های بی‌سیم است که ظاهر و حسی شبیه به دستگاه‌های پیشرفته ارائه می‌کنند.

IDC اعلام کرد میانگین قیمت فروش (ASP) ساعت‌های هوشمند کشور با ۴۴.۹ درصد کاهش از ۴۶.۶ دلار در سه ماهه دوم به ۲۵.۶ دلار رسیده است. علاوه بر این، ASP پوشیدنی به طور کلی از ۲۶.۷ دلار در سال گذشته به ۲۱ دلار کاهش یافت.

BoAt و Noise دو تولیدکننده غالب پوشیدنی در کشور در هر IDC هستند که به ترتیب ۲۶.۶ درصد و ۱۳.۵ درصد در سه ماهه دوم سهم بازار دارند.

سازنده گوشی های هوشمند چینی Oppo (که شامل OnePlus نیز می شود) با سهم ۱۰.۷ درصدی از بازیگران هندی در بازار پوشیدنی پیروی کرد.

5 شرکت برتر پوشیدنی در هند

۵ شرکت برتر پوشیدنی در هند در سه ماهه دوم ۲۰۲۳

دستگاه های ارزان قیمت فروش را تسریع کرده اند، اما معاوضه هایی وجود دارد. با این حال، فروشندگان به دنبال ارائه حداکثر عملکرد ممکن در قیمت پایین هستند.

با این حال، حلقه‌های هوشمند تاکنون نتوانسته‌اند همان علاقه را جلب کنند. در حالی که بازار حلقه های هوشمند در ایالات متحده دارای استارتاپ هایی مانند Oura است ، هند Ultrahuman و Pi Ring را به عنوان دو بازیگر اولیه در اختیار دارد. با این حال، ورود BoAt و Noise ممکن است علاقه و پذیرش مصرف کننده را تسریع کند.

ناوکندر سینگ، معاون معاون IDC هند گفت:

«این حرکت احتمالاً الهام‌بخش سایر برندهای پوشیدنی برای ورود به این دسته است که منجر به افزایش تنوع و انتخاب برای مصرف‌کنندگان می‌شود.»

او افزود که پتانسیل قابل توجهی برای فاکتورهای پوشیدنی سنتی و همچنین موارد جدیدی مانند حلقه های هوشمند وجود دارد. مانند رقبای خود، BoAt و Noise هر دو وعده ردیابی دقیق سلامت و خواب را از طریق حلقه های هوشمند خود می دهند. با این حال، هر کدام پایگاه مشتریان هدف خود را دارند.

مدیر عامل و مدیر عامل BoAt، سامیر مهتا، گفت که این استارت آپ – که کار روی حلقه هوشمند خود را در نوامبر آغاز کرد – مشتریانی را هدف قرار می دهد که برای اولین بار از ساعت های هوشمند استفاده نمی کنند، بلکه آن هایی را که از نسل دوم یا سوم ساعت های هوشمند خود استفاده می کنند، هدف قرار می دهد.

برای نویز، آمیت ختری، یکی از بنیانگذاران شرکت، گفت که به مصرف‌کنندگانی می‌پردازد که به دنبال ردیابی دقیق سلامت و خواب هستند اما نمی‌خواهند از ساعت آنالوگ حرکت کنند. این استارت آپ بیش از یک سال است که روی این دستگاه کار می کند.

غول های فناوری مانند اپل، سامسونگ و هواوی مدت هاست که بر روی مچ دست تمرکز کرده اند. این راحت ترین گزینه برای همه نیست، و حفظ ردیابی دقیق از طریق مچ دست می تواند چالش برانگیز باشد.

اطمینان از اینکه ساعت هوشمند شما به خوبی برای به دست آوردن داده های دقیق جا می شود بسیار مهم است. انگشتر هوشمند می تواند راه حل عالی باشد، البته به شرطی که اندازه مناسب داشته باشید.

Mohit Kumar، بنیانگذار و مدیر عامل Ultrahuman که iSeed، Steadview، Nexus Venture Partners و Blume را از جمله سرمایه گذاران کلیدی خود می داند، گفت که انگشت به شریان هایی دسترسی دارد که ساعت هوشمند نمی تواند به آنها دسترسی پیدا کند.

“اگر به هر دستگاه پالس اکسیمتری درجه پزشکی مراجعه کنید، آن را روی انگشت خود قرار می دهید. شما آن را روی مچ دست خود نمی گذارید. این در درجه اول به این دلیل است که این منبع داده بسیار بهتری است.»

Khatri of Noise با کومار موافق بود و گفت که داده های موجود از طریق انگشت بسیار بالاتر از یک دستگاه است که می تواند از یک ساعت هوشمند دریافت کند.

با این حال، حلقه نیاز به داشتن سنسورهای پیشرفته همراه با الگوریتم‌های دقیق دارد تا نتایج دقیق و موثری ارائه دهد.

قرار دادن حسگرهایی که معمولاً در ساعت هوشمند موجود است در حلقه یک چالش برای سازندگان است. چالش کلیدی دیگر در حلقه های هوشمند، اطمینان از تناسب کامل آنهاست. یک شکاف کوچک می تواند داده هایی را که این دستگاه ها از انگشت دریافت می کنند تغییر دهد.

سازندگان انگشتر هوشمند یک کیت اندازه گیری با چند اندازه انگشت متوسط ​​ایجاد کرده اند که برای اطمینان از بی نقص بودن سایز به مشتریان ارسال می کنند و برای تولید، BoAt و Noise سازنده های شخص ثالث را انتخاب کرده اند.

خاتری گفت که تحقیق و توسعه حلقه هوشمند خود، Luna Ring را از ابتدا انجام داده است. این استارت‌آپ برای آزمایش فاکتورهای شکلی مختلف، از جمله عینک‌های هوشمند، آزمایشگاه‌های نویز عمودی خود را دارد.

وی در پاسخ به این سوال در مورد تولید کننده حلقه هوشمند نویز گفت: «ما سازندگانی را شناسایی کرده‌ایم که این کار را به بهترین نحو در جهان انجام می‌دهند.»

نویز لونا رینگ

حلقه هوشمند Noise بیش از یک سال است که کار می کند

مهتا از BoAt گفت که این استارت آپ یک تولید کننده در چین را برای تولید ۵۰۰۰ دستگاه در ابتدا انتخاب کرد.

بر خلاف BoAt و Noise، شرکت Ultrahuman حلقه های هوشمند را در تاسیسات خود در هند تولید می کند. کومار گفت این استارت آپ گزینه رفتن با مسیر تولید کننده تجهیزات اصلی (OEM) را ارزیابی کرد، اما تصمیم گرفت تولید بومی خود را راه اندازی کند تا کنترل کاملی بر سخت افزار و نرم افزار داشته باشد.

او گفت: «تعداد بسیار زیادی OEM در دسترس هستند. بیشتر این افراد حجم مشخصی را انتظار دارند و به شما مقداری دسترسی سفت‌افزار می‌دهند، اما نه ۱۰۰٪، مگر اینکه، البته، مجبور باشید میلیاردها دلار سرمایه اختصاص دهید.»

Ultrahuman حلقه های هوشمند خود را در کنار هند به خاورمیانه و لندن می فروشد. کومار گفت که هند همچنان بازار غالب است و ۹۰۰۰ محموله ماهانه از مجموع ۱۲۰۰۰ دستگاهی که در سراسر بازارها ارسال می شود را شامل می شود.

او گفت: «هند هنوز یک کشور بزرگتر است. احتمالاً به این دلیل است که توزیع ما در هند است. ما ابتدا در هند راه اندازی کردیم.»

بنیانگذار گفت که Ultrahuman پایگاه مشتری بالقوه ۵۰۰۰۰۰ تا ۱ میلیون نفر را در هند شناسایی کرده است و این تعداد به طور مداوم در حال افزایش است.

قیمت گذاری

اگرچه دقت داده‌ها در حلقه‌های هوشمند برای حفظ مشتریان ضروری است، قیمت‌گذاری نیز برای دستیابی به پایگاه مشتریان گسترده‌تر حیاتی است.

Ultrahuman در حال حاضر حلقه هوشمند خود به نام Ring Air را با قیمت ۳۴۹ دلار به فروش می رساند، در حالی که BoAt به دنبال عرضه آن با قیمت زیر ۸۰ دلار است.

Noise هنوز قیمت Luna Ring خود را فاش نکرده است، هرچند که یکی از بنیانگذاران Khatri گفت که این بار به دنبال یک بخش «پریمیوم» است.

در ایالات متحده، شرکت هایی از جمله Oura مدلی مبتنی بر اشتراک دارند که در آن مشتریان به طور مرتب مبلغ جداگانه ای را برای دسترسی به سلامت و ردیابی خواب با حلقه هوشمند خود پرداخت می کنند.

Oura پس از جابجایی معیارهای کلیدی در پشت دیوار پرداخت اشتراک ماهانه، انتقادهایی از مشتریان دریافت کرد، حتی اگر قبلاً مبلغ قابل توجهی را برای دستگاه دریافت می کرد. بازیکنان هندی معتقدند چنین مدلی در این کشور کار نمی کند.

Kumar از Ultrahuman اعتراف کرد که قیمت حلقه هوشمند آن در حال حاضر بسیار عالی است و این استارتاپ “سعی زیادی” کرده است تا آن را مقرون به صرفه کند.

او گفت: “تنها محدودیتی که داریم این است که باید صحت درجه پزشکی داده ها را داشته باشیم.”

Ultrahuman هند را مشتریانی “بسیار آگاهانه از ارزش” می داند. بنابراین، می خواهد ارزش خود را حفظ کند و در عین حال قیمت را بالا نگه دارد – بالاتر از آنچه انتظار می رود از طریق بازیکنان جدید در دسترس باشد.

هوا حلقه فرا انسانی

Ultrahuman Ring Air به اندازه ۳۴۹ دلار قیمت دارد

بنیانگذار بیان کرد: «دو استراتژی وجود دارد: یکی این است که به طور انبوه بفروشید و بازخورد مشتریان را فراموش کنید زیرا همیشه به افراد بیشتری می فروشید، یا به یک جایگاه می فروشید و بیشتر ارزش محور می شوید.»

حلقه هوشمند Ultrahuman از حسگرهای درجه پزشکی همراه با تیتانیوم روکش شده با کاربید تنگستن استفاده می کند.

با گذشت زمان، استارت‌آپ قصد دارد یک برنامه پرداخت فلکسی را معرفی کند که به مشتریان اجازه می‌دهد به جای کل مبلغ، ۲۵ دلار ماهانه پرداخت کنند. با این حال، هنوز نمی‌خواهد با مدل اشتراکی همراه شود.

کومار گفت:

“اشتراک یک مدل معیوب در این محصول به طور خاص است. بسیاری از شرکت ها در ایالات متحده هزینه ثابت به اضافه ۸ دلار در ماه دریافت می کنند. برای مصرف کننده، این بسیار غیر دوستانه است زیرا سخت افزار پس از چند ماه یکسان نیست، پس چرا باید همان مبلغ را بپردازید؟.”

Ultrahuman همچنین مانیتور قند مداوم (CGM) خود را که روی بازو نصب شده است می فروشد. این دستگاه در ابتدا برای افراد مبتلا به دیابت یا پیش دیابت طراحی شده بود تا سطح گلوکز خون خود را پیگیری کند.

با این حال، این استارت‌آپ با ادعای ارائه «همبستگی عمیق و بینش پیش‌بینی‌کننده» از طریق جفت کردن این دو، ادغام بین CGM و حلقه هوشمند خود را معرفی کرده است.

کومار گفت که تقریباً ۳۵ درصد از افرادی که حلقه را می خرند در نهایت از CGM نیز استفاده می کنند. مانند Ultrahuman، BoAt و Noise در حال حاضر به دنبال معرفی مدلی مبتنی بر اشتراک برای حلقه‌های هوشمند خود نیستند.

«نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) در هند کار نمی‌کند. حتی امثال نتفلیکس هم برای داشتن پایگاه اشتراک در تلاش هستند و سرگرمی یکی از بزرگ‌ترین محرک‌ها در کشور است.»

در آینده، BoAt امکان معرفی یک مدل شارژ را پیش بینی می کند. این رویکرد به کاربران حلقه هوشمند این امکان را می دهد تا با پرداخت هزینه اسمی در فواصل زمانی منظم به خدمات دسترسی داشته باشند.

اورا از اظهار نظر در مورد برنامه های هند خودداری کرد.

رقابت رو به رشد

براساس IDC، هند در سال ۲۰۲۲ شاهد ۱۰۰ میلیون دستگاه پوشیدنی بود. سهم قابل توجهی از ابزارهای پوشیدنی مقرون به صرفه از بازیکنان هندی، از جمله BoAt، Noise و Fire-Bolt حاصل شد . انتظار می رود این روند در سال جاری نیز ثابت بماند.

سینگ از IDC گفت: «تقاضای فزاینده مصرف‌کننده برای پوشیدنی‌های هوشمند به‌عنوان ردیاب‌های تناسب اندام و لوازم جانبی سبک زندگی، نیروی محرکه توسعه بازار بوده است.»

انتظار می رود راه اندازی حلقه های هوشمند از BoAt و Noise رقابت را برای این فضای نوپا به ارمغان بیاورد.

سینگ می‌افزاید:

«حلقه‌های هوشمند همان قابلیت‌های ردیابی سلامتی و تناسب اندام را بدون نیاز به صفحه‌نمایش خارجی یا اشغال مکانی مانند مچ دست یا گوش ارائه می‌دهند، و آنها را فشرده‌تر می‌کند و به طور یکپارچه در انتخاب‌های مد کاربر قرار می‌گیرد و راحتی بیشتری را ارائه می‌دهد».

کومار گفت که بازیکنان جدید به افزایش پذیرش در میان خرده‌فروشان آفلاین در کشور کمک می‌کنند.

او گفت: «اگر امروز به یک خرده‌فروش آفلاین بروید و بگویید من یک حلقه هوشمند می‌فروشم، آنها می‌گویند منظورت چیست؟»

BoAt و Noise فروش حلقه های هوشمند خود را به صورت آنلاین آغاز خواهند کرد، اگرچه هر دو قصد دارند به زودی آنها را از طریق کانال های آفلاین عرضه کنند.

حلقه هوشمند قایق

BoAt از راه اندازی حلقه هوشمند خود در هند خبر داده است

کومار همچنین معتقد است که رقبای جدید عملاً برخی از مشتریان بالقوه Ultrahuman را جذب خواهند کرد.

“اگر ما در نهایت ارزش بیشتری برای سخت افزار و نرم افزار و اساساً تجربه بهتر ارائه کنیم. البته اکثر مردم در نهایت به ما مهاجرت خواهند کرد.”

گزارش های اخیر حاکی از آن است که اپل و سامسونگ نیز در حال بررسی فرصت هایی برای ورود به بازار حلقه های هوشمند هستند . با این حال، هر دو غول هنوز جزئیات رسمی خود را منتشر نکرده اند.

“Noise’s Khatri گفت که مدتی طول می کشد تا بازیگران مستقر وارد بازار شوند. ما بسیار زیرک هستیم. ما سریع شکست خواهیم خورد. . . ما می توانیم به عنوان یک استارتاپ سریعتر آزمایش کنیم. برای هر سازمان بزرگتری که محصولی را عرضه کند، این یک بازی توپی متفاوت است.”

با این وجود، معرفی حلقه‌های هوشمند توسط این بازیکنان هندی، گستره انتخاب‌های در دسترس و مقرون به صرفه را برای مصرف‌کنندگان گسترش می‌دهد و تا زمانی که غول‌های صنعتی مانند اپل یا سامسونگ در نهایت پیشنهادات مشابهی را ارائه کنند، گزینه‌های جایگزین را ارائه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا