هند باید فیسبوک و توییتر را ملزم به بررسی حقایق دولتی کند
به گزارش اپ خونه، هند قانون فناوری اطلاعات خود را اصلاح کرد تا فیسبوک، توییتر و دیگر شرکتهای رسانههای اجتماعی را از انتشار، میزبانی یا اشتراکگذاری اطلاعات نادرست یا گمراهکننده در مورد هر کسبوکار دولت منع کند و گفت که شرکتها ملزم خواهند بود به واقعیت خود در دهلی نو تکیه کنند.
بررسی واحد برای تعیین صحت هر ادعایی در ضربه به بسیاری از غول های آمریکایی که بازار آسیای جنوبی را بزرگترین بازار خود توسط کاربران می دانند.
عدم رعایت این قانون، که بر ارائه دهندگان خدمات اینترنتی مانند Jio و Airtel نیز تأثیر می گذارد، خطر از دست دادن حفاظت از بندر امن را برای شرکت ها به همراه دارد.
به گفته گروه حقوق دیجیتالی بنیاد آزادی اینترنت که مقر آن در دهلی نو است ، این قانون که برای اولین بار در ژانویه سال جاری ارائه شد، اختیارات خودسرانه و گسترده ای را به واحدی از دولت برای تعیین اصالت محتوای آنلاین و دور زدن اصول عدالت طبیعی اختصاص می دهد.
«اعلام این قوانین اصلاح شده تأثیر وحشتناکی را بر حق اساسی بیان، بهویژه ناشران اخبار، روزنامهنگاران، فعالان و غیره تقویت میکند. واحد بررسی حقایق میتواند به طور مؤثر دستور حذف را برای پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و حتی سایر واسطهها در سراسر جهان صادر کند.»
بنیاد آزادی اینترنت افزود که به طور بالقوه فرآیندی را که طبق قانون مقرر شده در بخش 69A قانون فناوری اطلاعات، ۲۰۰۰، دور می زند.
وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات تاکید کرد که قوانین موجود فناوری اطلاعات از قبل، واسطهها را ملزم به انجام «تلاشهای معقول برای عدم میزبانی، انتشار یا اشتراکگذاری هرگونه اطلاعاتی که آشکارا نادرست یا گمراهکننده است، انجام دهند».
هند یک بازار کلیدی در خارج از کشور برای فیس بوک، توییتر و گوگل است.
فیس بوک و گوگل در دهه گذشته بیش از ۱۵ میلیارد دلار در هند سرمایه گذاری کرده اند، زیرا آنها برای برنده شدن در آخرین بازار رشد بزرگ رقابت می کردند.
خدمات آنها اکنون به بیش از نیم میلیارد کاربر در هند می رسد. این شرکت ها قبلاً از چندین پیشنهاد دهلی نو عقب نشینی کرده بودند.
اصلاحیه همچنین با اصلاح قوانین IT 2021، بازیهای آنلاینی را که خدمات شرطبندی ارائه میدهند، که سازمانهای خود نظارتی را ملزم میکند برنامههایی را که شرطبندی ارائه میدهند، ممنوع کنند، سرکوب میکند.
راجیو چاندراسخار، وزیر دولت هند در امور الکترونیک و فناوری اطلاعات، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که پلتفرمهای قمار و شرطبندی آنلاین چالشهایی را برای دیدگاه دهلی نو در مورد اینترنت باز و ایمن ایجاد میکنند.
“ما در چند ماه گذشته شاهد بوده ایم که استارت آپ های بسیاری با قوانین ایالتی، قوانین ایالتی و مقررات ایالتی مخالفت کرده اند. ما امیدواریم که این قوانین چارچوبی بسیار پایدارتر، سازگارتر و قابل پیش بینی برای همه آن دسته از استارتاپ هایی که به اکوسیستم بازی آنلاین علاقه مند هستند، ایجاد کند.”
وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات صنعت بازی را که فرصتی چند میلیارد دلاری است موظف کرده است تا نهادهای خود نظارتی تشکیل دهد و در اصلاحیه خود اعلام کرد که این نهادها تعیین خواهند کرد که کدام بازی ها در کشور مجاز هستند.
«این قوانین با تمام ظرافتها و پیچیدگیهای بازیهای شانسی و بازیهای مهارتی سروکار ندارند. ما با طرح یک اصل اساسی که در لحظه ای که یک بازی آنلاین صرف نظر از محتوای اصلی آن وارد شرط بندی و شرط بندی می شود، آن را دور می زنیم، آنگاه با این قوانین مخالفت می کند.»
چاندراسخار گفت که بسیاری از پلتفرمهای آنلاین خود را به عنوان بازی درآوردهاند و خدمات شرطبندی ارائه کردهاند و در برخی موارد در فعالیتهای مجرمانه مانند پولشویی شرکت داشتهاند.
این وزارتخانه همچنین گفت که شرکتهای بازی آنلاین موظف خواهند بود قبل از اینکه به کاربران اجازه دهند پول خرج کنند، تأیید مشتری شما را انجام دهند.
علاوه بر این، بازی های آنلاین، چه به طور مستقیم و چه از طریق شخص ثالث، مجاز به ارائه گزینه های تامین مالی اعتباری به کاربران خود نیستند.
اکثریت قریب به اتفاق بازیهای شرطبندی بر روی IPL، یک تورنمنت دو ماهه کریکت T20 تمرکز دارند.
بر اساس گزارش شرکت مشاوره Redseer، درآمد ورزش های فانتزی در سال جاری با رشد ۳۵ درصدی به بیش از ۳۷۵ میلیون دلار تخمین زده می شود.
استارت آپ های ورزشی فانتزی اصرار دارند که پیشنهادات آنها مهارت های مشتریان را آزمایش می کند و با قمار متفاوت است.
«رشد شدید بازیهای ورزشی فانتزی از شهرهای سطح ۲ حاصل میشود که ناشی از افزایش پذیرش پلتفرمهای فانتزی و مهاجرت متقابل کاربران از بازیهای دیگر است. افزایش دسترسی به اینترنت به اقتصاد IPL فشار خواهد آورد.
برآوردهای ما نشان می دهد که انتظار می رود میانگین درآمد هر کاربر از ۴۱۰ INR (5 دلار) در IPL 2022 به ۴۴۰ INR (5.37 دلار) برای هر کاربر در IPL 2023 افزایش یابد.»