اخبار اینترنت

هوش مصنوعی مولد جدید گوگل به شما امکان می دهد پیش نمایش لباس ها را در مدل های مختلف مشاهده کنید

به گزارش اپ خونه، گوگل که همیشه مشتاق است به هوش مصنوعی مولد متمایل شود، ویژگی خرید جدیدی را راه‌اندازی می‌کند که لباس‌ها را در مجموعه‌ای از مدل‌های مد واقعی نشان می‌دهد.

بخشی از طیف گسترده‌ای از به‌روزرسانی‌های Google Shopping که در هفته‌های آینده منتشر می‌شود، ابزار آزمایشی مجازی گوگل برای پوشاک تصویری از لباس می‌گیرد و تلاش می‌کند تا پیش‌بینی کند که چگونه می‌پوشد، تا می‌شود، می‌چسبد، کشیده می‌شود و چین و چروک و سایه ایجاد می‌کند. روی مجموعه ای از مدل های واقعی در حالت های مختلف نشان داده می شود.

آزمایش مجازی توسط یک مدل جدید مبتنی بر انتشار که گوگل به صورت داخلی توسعه داده است، پشتیبانی می‌شود.

مدل‌های انتشار – که شامل مولدهای تبدیل متن به هنر Stable Diffusion و DALL-E 2 هستند – یاد می‌گیرند که به تدریج نویز را از یک تصویر شروع که کاملاً از نویز ساخته شده است کم کنند و آن را گام به گام به هدف نزدیک‌تر کنند.

گوگل این مدل را با استفاده از جفت‌های بسیاری از تصاویر آموزش داد، که هر کدام شامل فردی بود که لباسی در دو حالت منحصربه‌فرد می‌پوشد – برای مثال، تصویری از شخصی که پیراهنی پوشیده به پهلو ایستاده و دیگری در جلو ایستاده است.

برای قوی‌تر کردن مدل (یعنی مبارزه با نقص‌های بصری مانند چین‌هایی که بدشکل و غیرطبیعی به نظر می‌رسند)، این فرآیند با استفاده از جفت‌های تصویر تصادفی از لباس‌ها و افراد تکرار شده است.

امتحان گوگل

ویژگی آزمایشی جدید گوگل با هوش مصنوعی، که از هوش مصنوعی مولد برای تطبیق لباس با مدل‌های مختلف بهره می‌برد.

از امروز، خریداران آمریکایی که از Google Shopping استفاده می‌کنند، می‌توانند به‌طور مجازی تاپ‌های زنانه برندهایی مانند Anthropologie، Everlane، H&M و LOFT را امتحان کنند.

به دنبال نشان جدید «امتحان کن» در جستجوی گوگل بگردید. تاپ های مردانه در اواخر سال عرضه خواهند شد.

لیلیان رینکن، مدیر ارشد محصولات خرید مصرف‌کننده در گوگل، در یک پست وبلاگی می‌نویسد:

«وقتی لباس‌ها را در فروشگاه امتحان می‌کنید، می‌توانید فوراً متوجه شوید که برای شما مناسب هستند یا خیر».

او به یک نظرسنجی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد ۴۲ درصد از خریداران آنلاین احساس می‌کنند با تصاویر مدل‌ها نشان داده می‌شوند حدودا همخوانی دارند، در حالی که ۵۹ درصد از کالایی که آنلاین خرید کرده‌اند، احساس نارضایتی می‌کنند، زیرا در آنها متفاوت از آنچه انتظار می‌رفت به نظر می‌رسد.

رینکن ادامه داد: شما باید به همان اندازه احساس اطمینان داشته باشید که برای لباس آنلاین خرید کنید.

فناوری آزمایش مجازی جدید نیست. آمازون و ادوبی مدتی است که مدل‌سازی پوشاک مولد را آزمایش کرده‌اند، مانند Walmart که از سال گذشته یک ویژگی آنلاین ارائه کرده است که از عکس‌های مشتریان برای مدل‌سازی لباس استفاده می‌کند.

استارت‌آپ هوش مصنوعی AIMIRR این ایده را یک گام فراتر می‌برد و از فناوری رندر لباس در زمان واقعی استفاده می‌کند تا تصاویر لباس را روی یک ویدیوی زنده از یک شخص پوشش دهد.

خود گوگل در گذشته از فناوری آزمایش مجازی استفاده کرده است و با L’Oréal، Estée Lauder، MAC Cosmetics، Black Opal و Charlotte Tilbury همکاری می‌کند تا به کاربران Search اجازه دهد سایه‌های آرایش را در مجموعه‌ای از مدل‌ها با رنگ‌های پوست مختلف امتحان کنند .

امتحان گوگل

اما از آنجایی که هوش مصنوعی مولد به طور فزاینده‌ای در صنعت مد پیش می رود، با واکنش مدل‌هایی که می‌گویند نابرابری‌های طولانی مدت را تشدید می‌کند، مواجه شده است.

مدل‌ها عمدتاً پیمانکاران مستقل کم دستمزد هستند، برای کارمزدهای بالای کمیسیون (۲۰٪) و همچنین هزینه‌های تجاری از جمله بلیط هواپیما، مسکن گروهی و مواد تبلیغاتی مورد نیاز برای ایجاد شغل با مشتریان هستند و با منعکس کننده ترجیحات استخدام جانبدارانه، آنها کاملاً همگن هستند.

طبق یک نظرسنجی ، تا سال ۲۰۱۶، ۷۸ درصد از مدل ها در تبلیغات مد سفید پوست بودند.

در میان دیگران، Levi’s فناوری هوش مصنوعی را برای ایجاد مدل‌های سفارشی‌سازی شده توسط هوش مصنوعی آزمایش کرده است.

Levi’s در مصاحبه‌های خود از این فناوری دفاع کرد و گفت که «تنوع مدل‌هایی را که خریداران می‌توانند با پوشیدن محصولاتش ببینند، افزایش می‌دهد».

اما این شرکت به منتقدانی که می‌پرسیدند چرا این برند مدل‌های بیشتری را با ویژگی‌های متنوعی که به دنبال آن است، به خدمت نگرفته پاسخی نداد.

در این پست وبلاگ، رینکن تاکید کرد که گوگل ترجیح داده از مدل‌های واقعی استفاده کند – و طیف متنوعی از اندازه‌های XXS-4XL که نشان‌دهنده قومیت‌ها، رنگ پوست، شکل‌های بدن و انواع مو هستند.

گوگل برای آموزش مدل مولد هوش مصنوعی در پشت ویژگی آزمایشی جدید خود، مجموعه داده ای از مدل ها و لباس ها را جمع آوری کرد.

همزمان با عرضه آزمایش مجازی، گوگل در حال راه اندازی گزینه های فیلترینگ برای جستجوی لباس با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم های تطبیق بصری است.

این فیلترها که در فهرست‌های محصولات در خرید موجود است، به کاربران اجازه می‌دهند با استفاده از ورودی‌هایی مانند رنگ، سبک و الگو، جستجوهای خود را در فروشگاه‌ها محدود کنند.

رینکن گفت:

«همکاران می‌توانند در این مورد در فروشگاه کمک کنند و گزینه‌های دیگری را بر اساس آنچه قبلاً امتحان کرده‌اید، پیشنهاد دهند و پیدا کنند. اکنون می‌توانید وقتی لباس آنلاین خرید می‌کنید، دست بیشتری به دست آورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا