اخبار اینترنت

هکرها بازیکنان Call of Duty را با یک بدافزار خودگسترش آلوده می کنند

به گزارش اپ خونه، بر اساس دو تحلیل این بدافزار، هکرها بازیکنان یک بازی قدیمی Call of Duty را با کرمی آلوده می‌کنند که به طور خودکار در لابی‌های آنلاین پخش می‌شود.

در ۲۶ ژوئن، یکی از کاربران در انجمن Steam به سایر بازیکنان بازی Call of Duty Modern Warfare 2 هشدار داد که هکرها “با استفاده از لابی های هک شده حمله می کنند” و اجرای یک آنتی ویروس را پیشنهاد کرد. بدافزار ذکر شده در موضوع به نظر می رسد در مخزن آنلاین بدافزار VirusTotal باشد .

بازیکن دیگری ادعا کرد که این بدافزار را تجزیه و تحلیل کرده است و در همان تاپیک فروم نوشت که بر اساس یک سری رشته متنی در داخل بدافزار بدافزار به نظر یک کرم است.

یکی از منابع داخلی صنعت بازی که خواست نامش فاش نشود، زیرا اجازه صحبت با مطبوعات را نداشتند، تأیید کرد که بدافزار حاوی این رشته‌ها است که نشان دهنده وجود یک کرم است.

نیل وود، سخنگوی اکتیویژن به توییتی که این شرکت در حساب رسمی توییتر به‌روزرسانی‌های Call of Duty ارسال کرده است، اشاره کرد که به طور مبهم بدافزار را تأیید می‌کند.

در این توییت آمده است: «چند نفره برای Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009) در Steam آفلاین شد در حالی که ما گزارش‌های مربوط به یک مشکل را بررسی می‌کنیم.»

مشخص نیست که چرا هکرها این بدافزار را منتشر می کنند. این بدافزار یک کرم است زیرا به نظر می رسد از طریق لابی های آنلاین به طور خودکار از یک بازیکن آلوده به بازیکن دیگر پخش می شود.

این بدان معناست که هکرها باید یک یا چند باگ را در بازی پیدا کرده باشند و از آن برای اجرای کدهای مخرب در رایانه بازیکنان دیگر استفاده کنند.

بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 توسط غول بازی‌های Activision در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، اما هنوز یک جامعه آنلاین کوچک از بازیکنان دارد.

بر اساس وب سایتی که تعداد بازیکنانی را که به صورت آنلاین بازی های ویدیویی انجام می دهند، ردیابی می کند، در زمان نگارش این مقاله حدود ۶۰۰ نفر این بازی را بازی می کردند.

Valve که پلتفرم Steam را اجرا می کند، به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

در حالی که مواردی از بدافزارها وجود داشته است که از طریق بازی‌های ویدیویی توزیع شده‌اند، معمولاً از طریق نسخه‌های تروجان‌شده نصب‌کننده‌های بازی و حتی تقلب‌ها انجام می‌شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا