واتساپ برای رفع تماس های اسپم که بر کاربران هندی تاثیر میگذارد، اصلاحات پشتیبان ارائه میکند
به گزارش اپ خونه، واتساپ اعلام کرده است که بهروزرسانیهای پشتیبانی را برای مقابله با تماسهای اسپم، که بهویژه در حال حاضر در هند رایج است، معرفی کرده است.
در چند روز گذشته بسیاری از کاربران را تحت تاثیر قرار داده و در نهایت توجه دولت هند را به خود جلب کرده است.
اپلیکیشن پیامرسانی متعلق به متا اعلام کرد که به سرعت سیستمهای هوش مصنوعی و ML خود را تقویت کرده تا حوادث تماسهای هرزنامه را کاهش دهد.
برخی از کاربران حتی گاهی از طریق تماسهای جعلی که از شمارههای بینالمللی ناشناس دریافت میشد، مورد آزار و اذیت و کلاهبرداری قرار میگرفتند.
در چند روز گذشته کاربران هندی به طور گسترده از این اتفاقات در شبکه های اجتماعی خبر داده اند.
یکی از سخنگویان واتساپ در بیانیهای گفت:
«واتس اپ پیشرو در میان سرویس های رمزگذاری شده سرتاسر در حفاظت از ایمنی کاربر است. ما همچنان به ارائه چندین ابزار ایمنی در واتساپ مانند Block & Report ادامه میدهیم، به طور مداوم آموزش ایمنی و آگاهی کاربران را ایجاد میکنیم، و همچنین فعالانه عوامل بد را از پلتفرم خود حذف میکنیم.
با این حال، بازیگران بد راه های مختلفی برای کلاهبرداری از کاربران پیدا می کنند. تماسهای بینالمللی کلاهبرداری روش جدیدی است که بازیگران بد اخیراً از آن استفاده کردهاند.»
این سخنگوی افزود که اجرای جدید نرخ تماس فعلی تماسهای هرزنامه را حداقل ۵۰ درصد کاهش میدهد.
«ما انتظار داریم بتوانیم حادثه کنونی را به طور موثر کنترل کنیم. ما به کار بی وقفه برای تضمین تجربه ای امن برای کاربران خود ادامه خواهیم داد.»
بر اساس گزارشهای کاربران، کاربران مخرب از طریق شماره تلفنهایی با کدهای بینالمللی از کشورهایی مانند اتیوپی (+۲۵۱)، اندونزی (+۶۲)، کنیا (+۲۵۴)، مالزی (+۶۰) و ویتنام (+۸۴) تماس میگرفتند.
در بیشتر موارد، آنها پیشنهادهای شغلی تقلبی را تبلیغ می کردند. با این حال، کلاهبرداران اغلب از کاربران میخواستند که از طریق برنامههای پیامرسان دیگر مانند تلگرام وصل شوند.
آخرین بهروزرسانیها کمی طول میکشد تا مشکل را کاهش دهد. با این حال، کاربران آسیب دیده نیازی به دانلود هیچ به روز رسانی یا ایجاد هیچ تغییری در برنامه ندارند.
راجیو چاندراسخار، وزیر دولت هند در امور الکترونیک و فناوری اطلاعات، به رسانههای محلی گفت که وزارت فناوری اطلاعات برای دریافت تماسهای هرزنامه در برنامههای پیامرسانی محدود شده، اطلاعیهای را به متا ارسال خواهد کرد.
او گفت که اگر مشکلی در مورد هرزنامه وجود دارد، مطمئناً موضوعی است که واتس اپ باید به آن نگاه کند یا هر پلتفرم پیام رسان باید به آن نگاه کند.
سخنگوی واتس اپ گفت:
“حفاظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران برای متا و واتس اپ اساسی است. کاربران ما در قلب همه کارهای ما هستند و ما کاملاً با هدف دولت برای ایمن نگه داشتن کاربران همسو هستیم.”
هند با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر بزرگترین بازار واتس اپ است .
علاوه بر مشکل اخیر با تماسهای اسپم، برندها سال گذشته شروع به ارسال هرزنامه به کاربران واتساپ در هند کردند.
کاربران در آن مورد گزارش کردند که حتی پس از مسدود کردن برخی از مشاغل، بسیاری از آنها از شماره تلفن های مختلف به صندوق ورودی باز می گردند.
گوگل همچنین با مشکل مشابهی روبرو شد که در آن برخی از کسب و کارها شروع به سوء استفاده از سیاست های ضد هرزنامه شرکت در تبلیغات Rich Communication Services (RCS) برای ارسال پیام های تبلیغاتی به کاربران هندی کردند.
در نتیجه، غول جستجو این سرویس را در کشور متوقف کرد.