نرم افزار موبایل

واتس اپ از پیام های صوتی ناپدید شده پشتیبانی می کند

به گزارش اپ خونه، متا ویژگی مفید دیگری را برای کاربران واتس‌اپ خود به ارمغان می‌آورد: ناپدید شدن پیام‌های صوتی.

این ویژگی جدید به کاربران امکان می‌دهد پیام صوتی ارسال کنند که فقط یک بار قبل از ناپدید شدن می‌توان به آن گوش داد، مشابه گزینه «View Once» برای عکس‌ها و ویدیوهایی که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد .

این شرکت خاطرنشان می‌کند که این ویژگی می‌تواند امنیت بیشتری را برای مکالمه‌هایی که نمی‌خواهید اطلاعات به شکل دیجیتال حفظ شود، به ارمغان می‌آورد – مانند زمانی که برای یک سورپرایز برنامه‌ریزی می‌کنید یا اطلاعات حساسی را با یکی از دوستان یا اعضای خانواده به اشتراک می‌گذارید و مانند شماره کارت اعتباری‌تان که برای یک نفر در نظر گرفته شده است.

این پیام‌ها به وضوح با نماد «یک بار مصرف» علامت‌گذاری می‌شوند، بنابراین گیرنده می‌داند که می‌تواند فقط یک بار قبل از ناپدید شدن پیام به آن گوش دهد.

به این ترتیب، آن‌ها سعی نمی‌کنند آن را در جایی پخش کنند که ممکن است نتوانند خوب بشنوند، یا اگر اطلاعاتی وجود دارد که باید از پیام به خاطر بسپارند، آماده خواهند بود که یادداشت برداری کنند.

واتس‌اپ می‌گوید که پیام‌ها، مانند عکس‌ها و ویدیوهای «View Once» به‌طور پیش‌فرض با رمزگذاری سرتاسر محافظت می‌شوند.

به‌روزرسانی واتس‌اپ به دنبال مجموعه‌ای از تغییرات متمرکز بر حریم خصوصی در پلتفرم‌های اجتماعی متا انجام می‌شود که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در یک آدرس در سال ۲۰۱۹ از آن به عنوان آینده خبر داد.

در آن، مجری وعده‌هایی را در مورد ایمنی، تعاملات خصوصی، قابلیت همکاری، رمزگذاری و موارد دیگر مطرح کرد، اگرچه اخیراً متا به آرامی از یکی از این تلاش‌ها عقب نشینی کرد زیرا اعلام کرد علی‌رغم مقررات اتحادیه اروپا پیام‌رسانی متقابل در اینستاگرام و فیس‌بوک را متوقف می‌کند.

قانون بازارهای دیجیتال ( DMA ) که برنامه‌های پیام‌رسان بزرگ را ملزم می‌کند که قابلیت همکاری داشته باشند.

با این حال، این شرکت به برخی از وعده‌های رمزگذاری عمل کرده است، زیرا در سال ۲۰۲۱، رمزگذاری را به پشتیبان‌های چت واتس‌اپ اضافه کرده است و اکنون، سرانجام، رمزگذاری انتها به انتها در مسنجر عرضه می‌شود.

این شرکت می‌گوید ویژگی جدید واتس‌اپ View Once برای پیام‌های صوتی طی چند روز آینده در سطح جهانی در دسترس خواهد بود. این بدان معناست که ممکن است بلافاصله این گزینه را در برنامه خود نبینید، اما به زودی مشاهده خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا