نرم افزار موبایل

واتس اپ در حال آماده شدن برای راه اندازی پشتیبانی چت شخص ثالث است

به گزارش اپ خونه، با گذشت یک ماه از مهلت قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، واتس اپ در حال آماده شدن برای اجازه دادن به سایر شبکه های پیام رسانی در برنامه خود است.

در مصاحبه با Wired ، دیک بروور، مدیر مهندسی واتس اپ، گفت که این شرکت آماده ارائه قابلیت همکاری بر روی پلتفرم با بیش از ۲ میلیارد کاربر است.

تنش واقعی بین ارائه یک راه آسان برای ارائه این قابلیت همکاری به اشخاص ثالث و در عین حال حفظ حریم خصوصی، امنیت و نوار یکپارچگی واتس اپ وجود دارد.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ با گنجاندن قابلیت همکاری پیام‌رسانی تحت DMA موافقت کرد. این قانون، پیام رسان هایی مانند واتس‌اپ و مسنجر را موظف می‌کند تا خدمات خود را برای سایر برنامه‌های چت باز کنند.

متا همچنین در تلاش است تا پشتیبانی از سایر برنامه های چت را به مسنجر اضافه کند. در ابتدا، این تجربه‌ها بر روی چت‌های یک به یک تمرکز می‌کنند که در آن افراد می‌توانند متن، صدا، ویدیو، تصاویر و فایل‌ها را در بین برنامه‌ها ارسال کنند.

همانطور که WABetaInfo قبلا گزارش داده بود، این تجربه در یک منوی فرعی جدید در بالای صندوق ورودی به نام “چت های شخص ثالث” وجود دارد.

بروور، که سال گذشته روی رمزگذاری سرتاسر برای مسنجر کار می کرد ، به Wired گفت که این یک تجربه انتخابی برای جلوگیری از هرزنامه و کلاهبرداری خواهد بود.

«من می‌توانم انتخاب کنم که آیا می‌خواهم در تبادل پیام با اشخاص ثالث شرکت کنم یا نه. این مهم است، زیرا می‌تواند منبع بزرگی از هرزنامه و کلاهبرداری باشد.»

شرکت‌هایی که می‌خواهند با سیستم متا قابل تعامل باشند، باید قراردادی را امضا کنند که جزئیات آن هنوز عمومی نیست.

واتس اپ برای فعال کردن قابلیت همکاری به رمزگذاری سرتاسر نیاز دارد. با این حال، تغییرات اخیر اپل در اپ استور اعلام شده می تواند به عنوان نشانه ای باشد که شرایط ممکن است ساده نباشد.

اخیراً، متیو هاجسون، بنیانگذار پروتکل پیام‌رسانی متن‌باز Matrix در یک سخنرانی خاطرنشان کرد که با واتس‌اپ به صورت آزمایشی کار کرده است تا پروتکل را با رمزگذاری انتها به انتها دست نخورده کار کند.

هنوز مشخص نیست که اپراتورهای دیگری مانند تلگرام، وایبر و گوگل در حال برنامه ریزی برای افزودن پشتیبانی قابلیت همکاری با واتس‌اپ هستند یا خیر.

بروور به Wired گفت که چت های شخص ثالث و چت های بومی واتس اپ ممکن است به برابری ویژگی ها نرسند زیرا قابلیت همکاری می تواند مسائل جدیدی را در خصوص حریم خصوصی و امنیتی ایجاد کند.

اپلیکیشن‌هایی که چندین سرویس پیام‌رسان را زیر یک چتر ارائه می‌کنند، در چند ماه گذشته مورد توجه قرار گرفته‌اند.

اکتبر گذشته، مالک WordPress.com به قیمت ۵۰ میلیون دلار Automattic Texts.com را خریداری کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا